Sessa Skrevet 21. juli 2003 #1 Skrevet 21. juli 2003 Jeg lurer på hva slags vaskemiddel som vasker hvitest, renest og er i det hele tatt best for ømfindtlig hud? Jeg har prøvd: * Omo Ultra og vært ganske fornøyd * Omo color og vært fornøyd * Blenda Sensitive og vært litt misfornøyd (fjernet ikke flekker, spes blod) * Neutral Color og vært delvis fornøyd Alle har vært i flytende form!
@lfakrøll Skrevet 21. juli 2003 #2 Skrevet 21. juli 2003 Har ikke prøvd så veldig mange forskjellige - men det kommer kanskje av at jeg er veldig fornøyd med de jeg bruker ?! * Omo Ultra * Omo Color * Milo - til ull og silkestoffer Det jeg er mer i tvil om er skyllemiddel.... finner liksom ikke noen som jeg synes lukter noe særlig.. enten lukter det for mye, for lite etc....
Junebug Skrevet 21. juli 2003 #3 Skrevet 21. juli 2003 Liker Neutral Color fordi det ikke lukter. Huden min reagerer på noen ganger på tøy vasket i vaskemidler med parfyme. Er det vanskelige flekker på tøyet, bruker jeg Biotex spray. Går stort sett veldig bra det. Det jeg er mer i tvil om er skyllemiddel.... finner liksom ikke noen som jeg synes lukter noe særlig.. enten lukter det for mye' date= for lite etc.... Vil gjerne få tips om skyllemiddel som lukter for lite! Jeg synes nemlig alle de skyllemidlene jeg har prøvd lukter alt for mye. Er på utkikk etter noe med så lite som mulig lukt.
Gjest Tex Skrevet 21. juli 2003 #5 Skrevet 21. juli 2003 Bruker Blenda eller Omo alt etter hva Gubben handler inn.... Han som står for handling av tunge ting... Praktisk.....
Sessa Skrevet 22. juli 2003 Forfatter #6 Skrevet 22. juli 2003 Av skyllemiddel bruker jeg Comfort Parfymefri (anbefales!)
Rapitap Skrevet 22. juli 2003 #7 Skrevet 22. juli 2003 Pulver: OMO colur og Blenda Hvit. Skyllemiddel: Neutral. Dden er bra. Den klør du garantert ikke av... =)
Tjorven Skrevet 22. juli 2003 #8 Skrevet 22. juli 2003 Av skyllemiddel bruker jeg Comfort Parfymefri (anbefales!) Personlig synes jeg at denne lukter skikkelig vondt jeg da, så jeg styrer unna den... Vi bruker som regel Omo Color og Omo Ultra. Dessuten kjøper jeg Blenda Hvitt til det hvite tøyet. Milo bruker jeg også en del av. Av skyllemiddel kjøper jeg det som er på tilbud, og jeg varierer alltid litt i forhold til lukt.
Sessa Skrevet 22. juli 2003 Forfatter #9 Skrevet 22. juli 2003 Jeg får desverre ikke brukt skyllemiddel som inneholder parfyme Tjorven :cry: PGA Lillegutt er hyperallergisk overfor parfymert skyllemiddel. Derav anbefaler jeg Comfort Parfmefri. Men jeg synes ikke den lukter noe vondt av klærne etterpå... Skulle gjerne fortsatt med min favoritt jeg. Den hvite comfort sensitiv'en
Tjorven Skrevet 22. juli 2003 #10 Skrevet 22. juli 2003 Jeg får desverre ikke brukt skyllemiddel som inneholder parfyme Tjorven :cry: PGA Lillegutt er hyperallergisk overfor parfymert skyllemiddel. Derav anbefaler jeg Comfort Parfmefri. Men jeg synes ikke den lukter noe vondt av klærne etterpå... Skulle gjerne fortsatt med min favoritt jeg. Den hvite comfort sensitiv'en Ja, det finnes naturligvis ofte slike grunnet til at man må bruke den. :D Personlig likte jeg ikke helt lukten (selvom det ikke lukter noe ), men det er sikkert fordi jeg er vant til å bruke skyllemiddel med en del lukt!
Gjest Lea Skrevet 22. juli 2003 #11 Skrevet 22. juli 2003 Jeg vet ikke hvilket som er best jeg. Har som regel en pakke OMO Color og en pakke Blenda stående. Og en flaske med Milo (til ulla mi). Men vi har kjøpt et spann med vaskepulver hos Biltema. Tror at det er 5 kilo vaskepulver. Dette bruker jeg på nesten alt arbeidstøyet til sambo og til hverdagsklær i grått o.l. Har ennå ikke merket noen ulemper med dette vaskemiddelet og synes at spannet var kjempepraktisk. Klærene blir rene. Og det er jo hele poenget
jordbær Skrevet 22. juli 2003 #12 Skrevet 22. juli 2003 Mener å ha lest at de fleste vaskepulverene fungerte sånn nogenlunde likt. Billig eller dyrt.. Anyway. Vi bruker omo color og omo ultra.. Skyllemiddel er comfort(?) strykelett. Samboern min tar seg av vaskingen og sverger til strykelett, fordi han hater å stryke skjorter(Noe det går mye av hjemme hos oss) Syns de er helt ok jeg:)
Gjest Zalomine Skrevet 23. juli 2003 #13 Skrevet 23. juli 2003 Kjøper egentlig det som er billigst jeg, derfor har vi rimco nå, men jeg kan komme til å prøve "firstpirce" jeg altså, for det er enda billigere. Klærna blir rene uansett hva jeg vasker med. Ja, har opplevd en flekk som vi ikek får vekk, selvmde biospray rett på flekken i mange omganger, men det er en dekkel og vanseklig flekk sambo fikk av ei pappkasse han bar rundt på i lang tid, selvsagt på en helt hvit bommullstrikkagenser (fordi den er helt hvit har jeg tenkt å prøve å "bleke den ren" på et vis, når jeg gidder...) Poenget mitt er; vaskepulver: billigste merket på butikken. Skyllemiddel: billigste merket på butikken, varierer i lukter. Milo har vi til ull da. Og så har vi nøytral. Det kjøpte mamma en gang og satte igjen, det vasker vi sengetøy og håndklær i til hun kommer på besøk, for ellers klør hun veldig masse. Jeg liker ikke disse som "ikke lukter noe", for da synes jeg det lukter ekkelt. Men jeg bruker det når vi må.
meta Skrevet 24. juli 2003 #14 Skrevet 24. juli 2003 Bruker Omo Color og Omo Ultra eller Blenda. Av skyllemiddel bruker vi Comfort parfymefri fordi min mann sier han klør ellers. Milo til ull og silke.
Fakse Skrevet 24. juli 2003 #15 Skrevet 24. juli 2003 Bruker Omo Color til fargede klær, Blenda til hvite klær og Milo til ull, silke, sengetøy i bommulsateng og annen finvask. Er hysterisk nøye med å bare vaske hvite klær sammen, de hvite med fargede striper ol. går i en annen vask...
ivanka Skrevet 26. juli 2003 #16 Skrevet 26. juli 2003 blenda sensitiv blenda sensitiv color nylonvask milo flytende blenda sensitive til håndvask biotex hvitt til helt hvitt tøy kan ikke vaske klær jeg skal ha rett på huden med parfymert vaskemiddel, og absolutt ikke med tøymykner, det får jeg kløende utslett av. men på ulltøy bruker jeg comfort - lilla flaske - for ull har jeg uansett alltid andre klær under. og jeg er ikke så glad i lukten av våt sau. i tillegg har jeg biotex spray til flekker og bruker zalo på fettflekker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå