*Numi* Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Jeg ser nå, når jeg søkte litt på nett at man skal benytte koksalt uten jod når man skyller nesa med et slikt horn. Så ikke noe om det på pakken, mener det sto bare "ikke seltin etc.", så nå ser jeg jo at jeg har brukt koksalt med jod for å skylle nesa.. Hvorfor er dette dumt? Vil jo gjerne bytte salt nå da, men har jeg påført nesa noen skade ved å benytte feil salt?
Norbertine Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Dette lurer jeg også på, dvs. jeg tviler på at man får noen skade, men virker det bedre hvis man bruker vanlig salt? Jeg har også bare brukt salt med jod.
*Numi* Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2009 Var visst ingen som visste det? Ja, ja. Godt å høre at du også bruker salt med jod da, Gåsemor. Da tror jeg nok kanskje jeg også fortsetter med det til saltboksen mitt er tom...
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #4 Skrevet 14. mai 2009 Jeg vet ikke hvorfor, men det sto tydelig på esken da jeg kjøpte nesehornet - at det var viktig å bruke salt uten jod. Dessuten så koster en pakke salt uten jod under 10 kr, så jeg hadde nok tatt på meg spanderbuksene der, gitt;)
*Numi* Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2009 Jeg vet ikke hvorfor, men det sto tydelig på esken da jeg kjøpte nesehornet - at det var viktig å bruke salt uten jod. Dessuten så koster en pakke salt uten jod under 10 kr, så jeg hadde nok tatt på meg spanderbuksene der, gitt;) det er sant. Vurderer å ta en tur i butikken å kjøpe. Bare lurer sånn på hvorfor? Synes det er rart at det ikke står noe begrunnelse på esken.
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #6 Skrevet 14. mai 2009 Søkte raskt på google nå, jod var visst ikke så bra å få i bihulene...
*Numi* Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. mai 2009 Søkte raskt på google nå, jod var visst ikke så bra å få i bihulene... Å ja. Akkurat. Prøvde å google det jeg også, men fant ingen forklaring. Men da er det jo bare å kaste på seg skoene og stikke ut å kjøpe litt jod-fritt salt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå