Gjest Beaivvas Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Jeg er en voksen dame som for tre år siden utviklet soleksem. Det kommer først på armene, og hvis jeg da soler meg mer så får jeg det overalt. Min første sydentur gikk rett i dass da jeg solte meg i 4 dager ( av 14), og gikk eksem så og si overalt. Solarium ser jeg ut til å tåle bedre. Noe som har tips til forebyggende midler? Skal på min andre syden tur i sommer, og har lyst å sole og bade meg med min datter. Hjelp! P.S Jeg brukte høy solfaktor, og aftersun uten at det hjalp...
En som vet Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Jeg vet at tanten min synes det hjelper godt å ta noen turer i solarium før sydenturer!
Furstina Skrevet 14. mai 2009 #3 Skrevet 14. mai 2009 Min mamma har varit plågad av det, sen hon började ta/dricka olja med E-vitamin i har det blivit bättre och till och med så bra att hon nu kunnat åka tull syden. För 20 år sen kunde hon inte ens vara ute i Sverige utan heltäckande tröja och lång kjol på sommaren.
scara Skrevet 14. mai 2009 #4 Skrevet 14. mai 2009 Jeg er en voksen dame som for tre år siden utviklet soleksem. Det kommer først på armene, og hvis jeg da soler meg mer så får jeg det overalt. Min første sydentur gikk rett i dass da jeg solte meg i 4 dager ( av 14), og gikk eksem så og si overalt. Solarium ser jeg ut til å tåle bedre. Noe som har tips til forebyggende midler? Skal på min andre syden tur i sommer, og har lyst å sole og bade meg med min datter. Hjelp! P.S Jeg brukte høy solfaktor, og aftersun uten at det hjalp... Kjøp deg Zyrtec resepfritt på apoteket og ta en tablett FØR du skal i solen, det hjelper iallefall på meg
Gjest Christabelle Skrevet 14. mai 2009 #5 Skrevet 14. mai 2009 (endret) Dette problemet har jeg også; oppdaget det i fjor. Jeg får nupper under huden. De er ikke røde men de klør noe forferdelig. De går bort over natten. Jeg husker ikke hva jeg gjorde i fjor, men det blir spennende å se hva som vil skje i år. Jeg har hørt/lest at det er litt av/på. Edit: Jeg brukte HØY solfaktor. Husker ikke hvor jeg leste det, men jeg tror det hjalp. Se det som noe positivt: da ligger du i hvert fall ikke og rosinerer kroppen din Endret 14. mai 2009 av Christabelle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå