Gjest Gjest_Louise_* Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Hei=) Reiser til indoensia nå på lørdag, og har noen venner der bort som jeg tenkte å kjøpe en liten ting til.. men litt usikker på hva. Tenkte på melkesjokolade, og lakris (lakris er ikke så vanlig der).. men hva ville dere kjøpt? Skal også bo hos en familie, som jeg tenke å ha med noe ekstra til:)
angeleyes Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Spesielt for Norge er også brunost, men vet ikke helt hvor mye det kommer til å slå an da;)
Grønt blad Skrevet 14. mai 2009 #3 Skrevet 14. mai 2009 Jeg tok med en brunost til en sørtysk familie en gang. Jeg tror ikke osten tålte å være ute av kjøleskap, ev. temperaturforandringene, så lenge (rundt 24 timer), og det slo ikke helt an... Jeg har også gitt ostehøvel en gang, men de hadde ikke bruk for den, siden all osten som kjøptes skjæres opp i butikken. Jeg ville heller tatt med Melkesjokolade, og kanskje IFA...
Mermaid Blues Skrevet 15. mai 2009 #4 Skrevet 15. mai 2009 Melkesjokolade og IFA-pastiller vil nok slå an, tror jeg Kanskje Nero-sjokoladen, den er det jo lakris i. Evt islandsk sjokolade (Draumur, djúpur, etc) de er mye flinkere til å putte lakris i sjokoladen, men det er ikke spesielt norsk da :gjeiper: Vi hadde en tysk utvekslingsstudent på videregående som forelsket seg helt i New Energy, så hun driver stadig og bestiller det fra Norge
gard Skrevet 15. mai 2009 #5 Skrevet 15. mai 2009 Hei Ja, jeg pleier også å ta med meg melkesjokolade, små brunost (men som nevnt så tåler de ikke varme) og akevitt (men det vil nok ikke være på sin plass i et muslimsk land kanskje). Jeg hadde besøk av noen amerikanere ifjor og da kjørte jeg også gjennom tran, fenalår etc hehe. Litt festlig å se reaksjonen på dem når de fikk smake på de forskjellige tingene :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå