Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Ja, da har vi et dilemma her. Vi har funnet drømmehuset!! Huset er stort, helt nyoppusset og kjempefint. Masse store vinduer, lyse farger, 2 peiser og 2 vedovner!! (ja, det er stort!), Terrasse på alle sider av huset. I tillegg er det stor, vakker hage som er delvis naturtomt. Huset ligger usjenert på et lite, trivelig boligfelt med skog på den ene siden og et jorde på den andre. Det er stille der:) Det er turmuligheter inn i skogen der, og et par minutter unna er lysløypa som går inn til 2 bade og fiskevann. Det er superidyllisk! Vi er et ungt par med 1 barn og 1 hund. vi leter etter et fint hus med hage og garasje i barnevennlige omgivelser. Vi vil ha turmuligheter i umiddelbar nærhet, og vil finne et sted hvor det er trygt og godt å vokse opp for barnet vårt. Så andre barn, lekeplass og barnehage må det være i nærheten:) Så har vi da minussidene med dette stedet. Eller det som gjør at vi tviler. Det er 40 minutters kjøring fra de fleste venner og familie. opp til en time fra de vennene som bor lengst unna. Det er et lite sted, og vi kjenner jo ingen der (enda). Man må kjøre for å komme til butikk. Nærmeste "sentrum" er blaker ved sørumsand for de som vet hvor det er. Det er 5-6 minutters kjøring med bil til et lite sentrum med butikk, bank og frisør + bensinstasjon. 5 minutter videre kommer da altså Sørumsand. usikker på miljøet der. Jeg er sikker på at vi vil trives i huset og med hagen, og at vi vil være en del på tur i fin natur. MEN vil vi kjede oss, bli ensomme og savne venner og familie. Blir det tiltak når man må kjøre til alt og alle? Jeg er egentlig i et dilemma med å velge mellom tomannsbolig på byggefelt ganske sentralt eller stort, fint hus med stor hage og flott natur rundt. Vi har nemlig ikke råd til hus i området her jeg kommer fra. Det blir for dyrt. Så da må vi jenke veldig på kravene våre når det gjelder størrelse og standard. Her vil vi jo ha familie, venner og et sentrum. Men vi har mye naboer, vei, tog, flystøy og må kjøre litt for å komme til turmuligheter. Er så usikker!!!!
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 40 minutter er ikke lange kjøreturen da. Jeg bruker 30 min for å besøke gamle foreldre og gjør det flere ganger i uka. Vi bor i samme byen. Nå er det dere som kjenner vennene deres da. Noen gidder ikke å dra på besøk dersom de anser det for langt unna.
Erle84 Skrevet 14. mai 2009 #3 Skrevet 14. mai 2009 Kjenner området godt. Hadde ikke vært i tvil! Herlig sted å vokse opp! Kjøp.
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #4 Skrevet 14. mai 2009 Kjenner området godt. Hadde ikke vært i tvil! Herlig sted å vokse opp! Kjøp. Takk for svaret ditt:) Kan du utdype litt? Hvordan er det i barnehagen der (Camenbert'n?), hva med barneskole (Fjuk?).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå