Gå til innhold

17. mai meny

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Tilda_*
Skrevet

17 mai frokost? Lunch? Eller middag?

Hva serverer dere på 17. mai?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her blir det nok ikke noe sånn spesielt. Samboeren min bryr seg ikke så mye om 17.mai. Blir nok grilling hos mine foreldre om været tillater det :) Hvis jeg har tid,så lager jeg nok en ekstra godt frokost.

Skrevet

Kommer til å servere tapas. Lager i stand det meste dagen før.

Også en kake! Mulig Oreo-kake. :jepp:

Skrevet

vi skal ha vennepar besøk så jeg tenkte å lage det tradisjonelle koldtbordet i år.. syns det er greit da været er usikkert osv...!

Skrevet

Vi skal ha nystekte rundstykker med masse godt pålegg, egg osv til frokost.

Senere på dagen skal vi grille.

Skrevet

Middagen 17. mai er det jeg som står for. Det blir surret lårstek av kylling, sky piffet opp med div. Ikke helt sikker på hvordan jeg gjør potetene, men det blir mandelpoteter i en eller annen variant. Kantareller, Brokkoli +noe andre grønsaker. En tørr Cava og/eller en chablis som drikke.

Skrevet

Her blir det tradisjonen tro rømmegrøt, men vi dropper kringlene og spekematen. Senere blir det wienerpølser etter mannens ønske. ;)

Tenker at jeg kommer til å lage en bløtkake i dag, med masse friske bær på, som kan godgjøre seg til i morgen.

Det sagt, så må jeg komme meg på butikken.

Skrevet

Tror kanskje vi skal grille laks med diverse tilbehør, og så blir det kanskje Oreokake om samboeren greier å overtale meg. ;)

Skrevet

Vi skal hjem og grille etter toget. Ungene er så store at bare den yngste er med i barnetoget for siste gang, og eldstemann er russ, så de er ikke så veldig interessert i tilstelningen på skolen.

I år har vi fått oss ny gassgrill, og jeg har lagt skiver av lammelår i marinade til i morgen. Som tilbehør skal vi ha ovnsstekte mandelpoteter, focaccia, rødvinssaus og grønnsakwok.

Til dessert er det mandelkake med krem og friske bær. Tenker vi tar oss et glass god rødvin til maten også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...