Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei lurte på om noen der ute kunne hjelpe meg, jeg søkte ung ufør for 2 år siden. og har gått i god tro att alt var bra med det. men så viste det seg i går att jeg har vist ikke ung ufør men vanlig uføreytelse. Jeg var 25 år når jeg fikk det innvilget, har pratet med nav de sier att det er ikke en selvfølge att men kommer under UNG UFØR selvom man er under 26. Har jeg krav på etterbetaling på 2år? det blir jo tross alt 200kr dagen jeg ikke får, jeg mener dem har gjort en STOR feil. Håper jeg får noen andre sine synspunkter her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å ha krav på Ung Ufør tilleggsytelse, må man ha vært ufør før man ble 25. For oss å vite om dette er noe du har krav på er helt umulig, det kommer veldig anpå din sykdomshistorie. Men siden du har fått innvilget uføreytelse i en alder av 26 kan man i hvert fall anta at du har vært syk såpass mye og lenge før fylte 25 at det ville vært merkelig om du ikke hadde krav på Ung Ufør ty.

Skrevet
For å ha krav på Ung Ufør tilleggsytelse, må man ha vært ufør før man ble 25. For oss å vite om dette er noe du har krav på er helt umulig, det kommer veldig anpå din sykdomshistorie. Men siden du har fått innvilget uføreytelse i en alder av 26 kan man i hvert fall anta at du har vært syk såpass mye og lenge før fylte 25 at det ville vært merkelig om du ikke hadde krav på Ung Ufør ty.

ja før jeg fikk innvilget ufør som jeg var når jeg var 25år hadde jeg gått på rehabilitering for samme sykdom i 3år

Gjest Gjest
Skrevet

Du burde ta en prat med fastlegen din og saksbehandleren på NAV ...

Gjest Gjest_Mai_*
Skrevet

Dette har tydeligvis ikke noe med alderen å gjøre i ditt tilfelle, det er nok alvorlighetsgraden for å få ung ufør du ikke oppfyller.

Skrevet
Dette har tydeligvis ikke noe med alderen å gjøre i ditt tilfelle, det er nok alvorlighetsgraden for å få ung ufør du ikke oppfyller.

det var noe sånt saksbehandleren min sa også, men jeg skal til legen i slutten av mai og skrive ett brev til dem. og da får jeg se, for jeg mener att jeg oppfyller kravene. Hvis ikke blir det advokat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...