Gå til innhold

El-bass til tenåring

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Rikke_*
Skrevet

Tenåringen vår har lyst på el-bass. Han er helt nybegynner, har spilt litt på skolen og falt veldig for instrumentet. Dette er en hobby vi gjerne oppmuntrer, men vi er ikke akkurat stinne av penger. Hvor mye koster en grei el-bass? Og hva mer må man kjøpe enn selve bassen? En forsterker? Kabler? Headsett? Vi er helt grønne på dette, og jeg vet ikke engang hvor jeg skal søke på nett for å finne ut av dette.

Noen som har peiling? Jeg vil gjerne vite litt om dette før jeg går i musikkforretningen her vi bor. Vil ikke bli lurt til å kjøpe noe mye mer fancy enn vi egentlig trenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje litt sent svar, men jeg skriver likevel. Jeg fikk el-bass da jeg var fjorten. Den var brukt, veldig gammel, og kostet 2500 ca. Men det betyr ikke at den var dårlig, og jeg har den fortsatt. Det er mye bra å komme over brukt, hvis man bare har øynene litt åpne. Hvis dere kjenner noen som har litt peiling, gjerne forhør dere med de. Mange musikkbutikker har også bruktmarked, i tillegg til at det ofte henger oppslag på slike steder om at de selger utstyr. Min første forsterker var svært billig og dårlig, byttet den ut ganske fort. Men man kan fortsatt få en bra forsterker til litt over tusenlappen, har en jeg er storfornøyd med som ikke kostet skjorta (av merket Ashdown). Dette er bare en øvingsforsterker. Ellers må dere ha en kabel, men det koster ikke mye, 100 kr og oppover, avhengig av lengden. Hvis dere har tenkt å meøde han på musikkskole (som anbefales hvis dere har mulighet), kan sannsynligvis basslæreren hjelpe til med å finne en rimelig og ålreit bass=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...