Gå til innhold

Betyr det at hunden er mindre glad i meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_karamell_*
Skrevet

Hei

bygger vidre på noe fra tråden Hunden hilser for ivreg......

Vår hund som er en labrador på 5 år hilser mye mer på mannen min en meg.

Når eg kjem heim, kjem hunden bort til meg og lograr rolig med halen. Eg hilser på han med å kose litt så ber eg han gå og legge seg eller noko.

Når mannen min kjem heim så bir hunden kjempe glad. Han spinner rundt på gulve og små hopper på mannen min. Skulle på ein måte ønske at eg også fikk ein sånn hilsen. Det er eg som er mest saman med hunden sidan eg er hjemme mamma.

Betyr dette at hunden er meir glad i mannen min???

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

*glem det, leste ikke førstepost skikkelig*

Endret av Wind
Gjest Wacmoc
Skrevet

det må ikke nødvendigvis være det :)

Når jeg kommer hjem er hunden min kjempeglad. Når kjæresten min kommer hjem er han enda gladere, og kommer vi hjem sammen hilser han først på kjæresten, så på meg.

Men han hører mest på meg over noen, vil helst ligge på fanget mitt og sove, kommer til meg for å få kos, kommer til meg med leker om han vil leke osv :)

Kan hende han ser mannen din mindre enn deg, eller at han går mer tur. Har mye å si hvordan hunden oppfatter dere :)

Du må ikke gå rundt å tro at hunden er mindre glad i deg :) Det er den helt sikkert ikke.

Skrevet

Oppførselen til hunden tyder bare på at han er mer komfortabel med deg. Du er mer sammen med hunden og derfor opplever han oftere at du kommer og går, han kjenner rutinene dine og vet at du ønsker at han skal roe seg på plassen sin når du kommer hjem. Flink hund du har som greier å hilse rolig på deg! Når mannen din kommer hjem blir han mer stressa og oppspilt, ikke nødvendigvis "gladere", selv om han spretter rundt. Det blir litt som når man får besøk, da tar mange hunder helt av. Det vil ikke si at de er mer glad i de som kommer på besøk enn i eierne sine, det har med stress og iver å gjøre.

Jeg er også mest sammen med hunden og han er veldig knyttet til meg, men tar fullstendig av når mannen kommer hjem. Det skyldes også at mannen min syntes det var søtt da han var liten valp og gav oppmerksomhet på maset. Men det var ikke like sjarmerende da han ble stor, og ved å være konsekvent på å overse hunden helt når han kommer hjem har det bedret seg veldig. Voldsomme hilseritualer når man kommer hjem er ikke positivt for hunden.

(Du gjør klokt i å ta flokkleder-snakket med en stooor klype salt, for det negrepet dukker opp i de merkeligste sammenhenger og har veldig lite for seg.)

Gjest Gjest_Geir_*
Skrevet

Nei det betyr at hunden ser på deg som lederen av flokken.

Hunder hilser rolig og respektfult på husets herre (deg) og hilser resten av flokken med lek og morro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...