Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Hvorfor må russen parkere bussen sin utenfor andres hus og bråke? Kan de ikke ta med seg lydanlegget og hele gjengen hjem til mor og far og lage ståhei der? Blæh.
Gjest LanaLane Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Jeg også lurer på hvorfor de på død og liv må kjøre opp tett bebyggelse klokka seks om morran med musikken på full guffe. Jeg har eksamen i dag, har ikke akkurat fått den søvnen jeg trengte.
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #3 Skrevet 14. mai 2009 Kanskje fordi de ikke vet akkurat vet hvor hver eneste person som har eksamen bor, og derfor ikke helt kan ta hensyn til dette? Sjåføren bestemmer hvor bussen kjører, ikke russen. russen kan be sjåføren pent om å kjøre dem til døra, noen gjør dette mens andre stanser på spesielle holdeplasser så russen må gå hjem derfra. Så ikke klag på russen. Før hadde de jo til og med lydanlegg oppå taket og spilte mens de kjørte - nå er det hvertfall redusert til kun inneanlegg, og ikke lovlig på full styrke. Så ikke gidd å klage på russen, de har fått begrensninger nok, som som jeg sier igjen, ikke deres feil at sjåføren kjører bussen dit de spør, det erjo forståelig at de vil bli kjørt til døra. Tre uker i året burde man tåle.
Gjest hankjønn Skrevet 14. mai 2009 #4 Skrevet 14. mai 2009 Hvorfor må russen parkere bussen sin utenfor andres hus og bråke? Kan de ikke ta med seg lydanlegget og hele gjengen hjem til mor og far og lage ståhei der? Blæh. Enig. Har måtte ringt politiet fire ganger bare denne uken ålene på grunn av alt bråket. Altfor ofte plasserer de seg på parkerignsplassen like bortenfor her og har ville fester med så høyt støynivå at det er helt umulig å legge seg til å sove. Politiet ser ikke ut til å ha tid til å bry seg med å komme opp her og stoppe dem fra å drive hærverk og å holde hele nabolaget våkne hele natten. Til tross for at de gangene jeg har ringt så sier de at jeg er ikke den første som har ringt...
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #5 Skrevet 14. mai 2009 Kanskje fordi de ikke vet akkurat vet hvor hver eneste person som har eksamen bor, og derfor ikke helt kan ta hensyn til dette? Sjåføren bestemmer hvor bussen kjører, ikke russen. russen kan be sjåføren pent om å kjøre dem til døra, noen gjør dette mens andre stanser på spesielle holdeplasser så russen må gå hjem derfra. Tre uker i året burde man tåle. Hva med å parkere i hagen til en av russen, hvis det er så vanskelig å vite? Hvis du måtte tåle dette nesten hver natt i mai hvert år så ville du ikke hevde at man må tåle det tre uker i året. Snakk for deg selv.
Gjest hankjønn Skrevet 14. mai 2009 #6 Skrevet 14. mai 2009 Kanskje fordi de ikke vet akkurat vet hvor hver eneste person som har eksamen bor, og derfor ikke helt kan ta hensyn til dette? Sjåføren bestemmer hvor bussen kjører, ikke russen. russen kan be sjåføren pent om å kjøre dem til døra, noen gjør dette mens andre stanser på spesielle holdeplasser så russen må gå hjem derfra. Så ikke klag på russen. Før hadde de jo til og med lydanlegg oppå taket og spilte mens de kjørte - nå er det hvertfall redusert til kun inneanlegg, og ikke lovlig på full styrke. Så ikke gidd å klage på russen, de har fått begrensninger nok, som som jeg sier igjen, ikke deres feil at sjåføren kjører bussen dit de spør, det erjo forståelig at de vil bli kjørt til døra. Tre uker i året burde man tåle. Er du forbanna morsom? Tre uker, og jeg burde ikke klage? Som sagt bor jeg ved en parkeringsplass som russen elsker å bruke til sine fester, hver natt i mai er de der med anlegg på full guffe. Det høres faktisk ut som om noen plasserer et steroanlegg av en viss størrelse inntil soveromsvinduet mitt! Og da er det i alle fall en halv kilometer til parkeringsplassen! Slik er det hvert jævla år! Jeg er så lei at du ikke aner det... Visst faen kommer jeg til å klage, og jeg ringer politiet. Jeg håper de tar lappen til busssjåferen og avskilter hver ene enste buss.
liv Skrevet 14. mai 2009 #7 Skrevet 14. mai 2009 Hva med å parkere i hagen til en av russen, hvis det er så vanskelig å vite? Hva med naboene til russen?
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #8 Skrevet 14. mai 2009 Hva med naboene til russen? Siden det var et retorisk spørsmål: De blir akkurat like plaget som alle andre. Så hvorfor ikke? Fordi de er feige.
Gjest hankjønn Skrevet 14. mai 2009 #9 Skrevet 14. mai 2009 Siden det var et retorisk spørsmål: De blir akkurat like plaget som alle andre. Så hvorfor ikke? Fordi de er feige. Mange russ som er på buss får til og med beskjed av foreldrene sine om at de ikke får lov til å bli kjørt hjem av bussen de er på fordi foreldrene ikke ønsker mye bråk og klager fra naboene... (er lærer på VGS så jeg kjenner litt til dette) Bedre at ungene plager resten av byen.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #10 Skrevet 16. mai 2009 Fy så mange egoistiske mennesker her. "Hva med å parkere i hagen til russen?" Ja, for russen har jo ikke naboer....... Overalt hvor man er så vil noen plages, som du sier så bor du en halv kilometer unna, og plages. Russen kan man ikke få en slutt på, har blitt en for sterk tradisjon til det. De vil lage opprør på andre måter uansett om politiet ikke tillater busser/anlegg. Så slutt og grin, og ta heller å gjør det beste ut av det ved å kjøpe ørepropper/lydisolere huset, eller flytte til et annet land der russ ikke finnes. For om man klager på at russen skal flytte seg, så plages noen andre der de flyttes. Man slipper med andre ord nesten ikke unna.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #11 Skrevet 16. mai 2009 "Hva med å parkere i hagen til russen?" Ja, for russen har jo ikke naboer....... Som jeg har poengtert tidligere i tråden til en som ikke heller visste hva et retorisk spørsmål her, så var det nettopp det. Et tips til deg er å slå opp både det begrepet og egoisme i en bok. Stråmannargumentasjon kommer du ikke langt med. I natt ble jeg holdt våken til klokka 5, og jeg bruker ørepropper. Det hjelper null og niks.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #12 Skrevet 16. mai 2009 Hva om russen begynner å henge opp advarsler alla nabovarsel når det skal plage folk hele natten? Er det for mye å be om? Folk har eksamen, folk skal på jobben, osv. Alt bråket kan få varige konsekvenser for mange nok - enkelte ser kun sin egen russetid og ikke at de representerer en gruppe som gjentar oppførselen natt etter natt, år etter år. Russen i sitt egoistiske nøtteskall slutter med russetiden før de har eksamen - da kjører ingen rundt i nabolaget deres med det mest bråkete lydanlegget de kunne få tak i.
Gjest Hankjønn Skrevet 17. mai 2009 #13 Skrevet 17. mai 2009 Fy så mange egoistiske mennesker her. "Hva med å parkere i hagen til russen?" Ja, for russen har jo ikke naboer....... Overalt hvor man er så vil noen plages, som du sier så bor du en halv kilometer unna, og plages. Russen kan man ikke få en slutt på, har blitt en for sterk tradisjon til det. De vil lage opprør på andre måter uansett om politiet ikke tillater busser/anlegg. Så slutt og grin, og ta heller å gjør det beste ut av det ved å kjøpe ørepropper/lydisolere huset, eller flytte til et annet land der russ ikke finnes. For om man klager på at russen skal flytte seg, så plages noen andre der de flyttes. Man slipper med andre ord nesten ikke unna. Skal jeg betale i dyre domer for å lydisolere huset fordi at en gjeng med ungdommer ikke er i stand til å begrenese volumet på steroanlegget? Så høyt som det er så må jo de selv være døv for evigheter siden! Det hjelper ikke med ørepropper heller, jeg har sovet med det hver kveld, hjelper ikke den døyt. Russen kan fint flytte seg til steder hvor de ikke plager noen, hvor jeg bor plager de mange men de har en fin parkeringsplass. Jeg selv var russ engang og plaget ikke en sjel og vi hadde på høy musikk og skrik og skrål også, vi flyttet oss vekk fra folk for å ikke bry dem og fordi vi ikke ville bli sett og bli brydd av folk som klager, hvorfor klarer ikke russ 6 år etter jeg var russ å gjøre det samme? Jeg skjønner ikke hvorfor noen i det hele tatt mener at det er fornuftig å forsvare en gjeng med drittsekker blant russen som tar sine busser og parkerer dem utenfor borettslag og står der og fester hele natta igjennom uten tanke på at vi som bor her skal opp klokken 7 for å gå på jobb? Det går faktisk an å ha en russtid som ikke må gå utover andre. Jeg har nå hatt våkenetter så og si hele mai og jeg er så forbanna at neste år kommer jeg til å møte opp med balltre om det blir bråk hele natta igjen, for dette gidder jeg faktisk ikke mer og politiet bryr seg ikke om å komme og jage vekk russen heller fordi ellers i Oslo så knivstikker jo folk hverandre som om de skulle lekt sisten med kniv så de har nok å gjøre.
Gjest Hankjønn Skrevet 17. mai 2009 #14 Skrevet 17. mai 2009 Hva om russen begynner å henge opp advarsler alla nabovarsel når det skal plage folk hele natten? Er det for mye å be om? Folk har eksamen, folk skal på jobben, osv. Alt bråket kan få varige konsekvenser for mange nok - enkelte ser kun sin egen russetid og ikke at de representerer en gruppe som gjentar oppførselen natt etter natt, år etter år. Russen i sitt egoistiske nøtteskall slutter med russetiden før de har eksamen - da kjører ingen rundt i nabolaget deres med det mest bråkete lydanlegget de kunne få tak i. Selv om det kommer til å gå utover meg siden mine elever også ville fått dårligere karakterer så har jeg lenge lekt med tanken på hvor moro det hadde vært å fått alle landets rånere til å stille seg opp foran VGS lande rundt på eksamensdagene og spille høy musikk og bråke, la russen smake sin egen jævla medisin.
Meaty Skrevet 17. mai 2009 #15 Skrevet 17. mai 2009 Her stoppet det en buss ved 5-tiden i morges. Jeg våknet av den vanvittig høye musikken de spilte. Greit nok, de kjører vel bare forbi, tenkte jeg. Vel, de spilte et kvarters tid før de dro videre. Da jeg sto opp senere møtte jeg på naboen som kunne fortelle at grunnen til at bussen stoppet var at russen hadde hatt tissepause. 20+ russ som tisset på huset til naboen på andre siden av gaten. Lækkert.
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2009 #16 Skrevet 17. mai 2009 Da jeg sto opp senere møtte jeg på naboen som kunne fortelle at grunnen til at bussen stoppet var at russen hadde hatt tissepause. 20+ russ som tisset på huset til naboen på andre siden av gaten. Lækkert. Du, nå er du vrang. Naboen din må da la dem låne husveggen for at de skal ha en ordentlig russetid. Det er det minste han kan gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2009 #17 Skrevet 17. mai 2009 Dette er da ikke noe nytt fenomen, var akkurat det samme da jeg var russ i 97. Og da moren til en av venninnene mine var russ, malte de alle vinduene til en lærer sorte...
Gjest Glør Skrevet 18. mai 2009 #18 Skrevet 18. mai 2009 Overalt hvor man er så vil noen plages, som du sier så bor du en halv kilometer unna, og plages. Tull, vi bor i Norge, og det er store områder uten mennesker her. På byda kan de parkere i skogkanten ett sted, hvor det er langt til nærmeste hus, og i byen kan de feks dra til industriområder, hvor det ikke er folk om natta. Må de kjøre inn i boligområder for å levere folk kan de skru ned musikken. Jo mere bråk russen finner på, jo større er muligheten for at det blir innført restriksjoner. Man blir kanskje ikke kvitt feiringen, men det går an å legge ganske kraftige dempere på den.
Gjest Hankjønn Skrevet 18. mai 2009 #19 Skrevet 18. mai 2009 Glør: Nå må du ikke gi dem fasiten. De fleste mennesker er alt for dumme til å forstå at de kan bråke og feste på rasteplasser og andre steder hvor det ikke bor noen mennesker. Problemet deres er at de rett og slette er for lite intressert i folk rundt seg sitt ve og vel til at de gidder å planlegge noe som ikke går utover alle andre mennesker, og som gjør til at de slipper uønsket oppmerksomhet fra politi eller sinte naboer.
Kit Skrevet 19. mai 2009 #20 Skrevet 19. mai 2009 Det er russen, og ikke sjåføren som bestemmer hvor bussen skal kjøre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå