Gå til innhold

kan dette fungere?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_kattemor_*
Skrevet

nå skal jeg flytte, muligens til en leilighet i 3 etasje. jeg har to katter som er utekatter. den ene nekter å bruke kattedo og tisser inne dersom han ikke får gå på do ute.

om han får tisse ute er det aldri noe problem. sånn har han vært siden han ble kjønnsmoden. 2år, han er kastrert. så, nå som jeg skal flytte så er det et dilemma dersom jeg skal bo i 3 etasje. jeg prøver helst å finne noe annet, men denne her er ganske fin og rimlig.

er det en mulighet å la kattene være ute fra morgen av og rope de inn om kvelden? lage en slik rutine på det? eller er det fryktelig dumt? jeg er litt redd for at de skal bli forvirra av det, og at de kanskje finner seg et annet sted å bo hvis noen andre mater dem i løpet av dagen dem er ute. ulempe med det også er at da får jeg kun se dem om kvelden før vi legger oss. noen innspill?

å ha dem som innekatter fungerer ikke på grunn av den ene som tisser. jeg har prøvd alt, og jeg aner ikke hva jeg kan gjøre med han. hva gjør man med en katt som vil bestemme alt selv å gjøre akkurat som han vil? jeg føler at jeg ikke kan tilpasse absolutt alt etter han heller lengere siden han aldri holder opp.. spesielt når den perfekte leiligheten som er så rimlig dukker opp.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mea Culpa
Skrevet

Kan de ikke vaere ute om natten og inne om dagen heller? Katter er jo nattaktive og sover mye om dagen. Og om de maa paa do om dagen saa sier de vel fra. :)

Katter er selvstendige vesener, og vet hvordan de vil ha det saa det maa man nesten bare finne seg i. :ler:

Gjest Gjest_kattemor_*
Skrevet
Kan de ikke vaere ute om natten og inne om dagen heller? Katter er jo nattaktive og sover mye om dagen. Og om de maa paa do om dagen saa sier de vel fra. :)

Katter er selvstendige vesener, og vet hvordan de vil ha det saa det maa man nesten bare finne seg i. :ler:

ja, det fungerer kanskje bedre så kan dem evt bare si ifra til oss når de må ut på dagen også :) krever jo en del av oss, men sånn er det å ha to koseklumper :)

Gjest Mea Culpa
Skrevet
ja, det fungerer kanskje bedre så kan dem evt bare si ifra til oss når de må ut på dagen også :) krever jo en del av oss, men sånn er det å ha to koseklumper :)

Det er bare aa prøve og se hvordan det gaar, og om pusene er enige. :ler: De er naa herlige og da. :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...