Gå til innhold

"tbw" Total Body water

Anbefalte innlegg

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Ja, jeg har jo forstått at tbw er total body water, og at det hos meg ligger på rundt 50% + - . Men, hva i alle dager er det en prosent av? Er det slik at mine 46kg muskler ikke bare er muskler og fettet ikke bare er fett? Er det noen som kan forklare sammenhengen?

Jeg har egentlig bare godtatt tallene mine, men nå satt jeg og tenkte og plutselig skjønner jeg det ikke helt. Har jeg kanskje tenkt meg inn i et hjørne og ikke kommer ut igjen?

:murvegg:

Videoannonse
Annonse
Gjest Mea Culpa
Skrevet

Fra wikipedia:

In medicine, body water is all of the water content of the human body. A significant fraction of the human body is water. Lean muscle tissue contains about 75% water by weight. Blood contains 95% water, body fat contains 14% water and bone has 22% water.Skin also contains much water.The human body is about 60% water in adult males and 55% in adult females.

Gjest lucy d-.-b
Skrevet
Fra wikipedia:

In medicine, body water is all of the water content of the human body. A significant fraction of the human body is water. Lean muscle tissue contains about 75% water by weight. Blood contains 95% water, body fat contains 14% water and bone has 22% water.Skin also contains much water.The human body is about 60% water in adult males and 55% in adult females.

Ikke dumt! Jeg googlet og googlet, men alt jeg fant var rare formler. Wiki stiller opp atter en gang, og jeg googlet meg selv inn i et håpløst hjørne :lol:

Gjest Mea Culpa
Skrevet
Ikke dumt! Jeg googlet og googlet, men alt jeg fant var rare formler. Wiki stiller opp atter en gang, og jeg googlet meg selv inn i et håpløst hjørne :lol:

:fnise:

Fort gjort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...