Gjest gjestkvinne Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Hva tenker høyt utdannede menn - når de ser seg om etter en partner ? Er det viktigst at dere faller for hennes utseende og personlighet først og fremst ? Eller ville dere synes det var et stort minus ved henne - om hun ikke var høyskoleutdannet ? Men kunn hadde fagbrev / vidregående utdanning .Og vanlig jobb . Syns menn som er høyt utdannet - at det er veldig viktg at en evt. kvinnelig kjærest også må være det ? Eller er andre kvaliteter viktigere og større status for dere . F.eks er det litt extra staus blant menn å ha en utrolig flott kone ( utseendemessig ) ??? Eller er det mer status for menn å ha en middelmådig utseendemessig - men høyt utdannet kone ? Bare lurer på om dere ville valgt med hjertet eller hjernen ...he he
Gjest gjestkvinne Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Hva tenker høyt utdannede menn - når de ser seg om etter en partner ? Er det viktigst at dere faller for hennes utseende og personlighet først og fremst ? Eller ville dere synes det var et stort minus ved henne - om hun ikke var høyskoleutdannet ? Men kunn hadde fagbrev / vidregående utdanning .Og vanlig jobb . Syns menn som er høyt utdannet - at det er veldig viktg at en evt. kvinnelig kjærest også må være det ? Eller er andre kvaliteter viktigere og større status for dere . F.eks er det litt extra staus blant menn å ha en utrolig flott kone ( utseendemessig ) ??? Eller er det mer status for menn å ha en middelmådig utseendemessig - men høyt utdannet kone ? Bare lurer på om dere ville valgt med hjertet eller hjernen ...he he Som kvinne - jeg ville valgt med hjertet mitt - helt klart . Om drømmemannen satt i en rusten gammel holk av en bil - og hadde en helt vanlig jobb . Så hadde det vært likegyldig for meg . Bare han fikk hjertet til å hoppe og blodet til å bruse ...bare ved synet av han og det var gjengjeldt . Så klart jeg ville valgt ut fra hjertet og mine primitive instinkter ( som forelskelse og tiltrekning er ). Så lenge han var normalt skikkelig og ordentlig som person .Ingen åpenbar " boms " med andre ord .
Gjest brutal_mann Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Hun må kunne i alle fall utfordre meg i TP. Like klassisk musikk og tungrock. Ha sansen for europeisk film og like å prøve ny mat. Hun må være uredd i diskusjoner og stolt av sin femininitet. Ha følsomme bryst og et godt forhold til sin kropp. Ser ut som om jeg er Ole Brumm... Det er mest status for menn å ha en kone med utseende og hjerne, så komemr de som har kone med middels utseende og hjerne, så kommer de med middels hjerne men bra utseende og under der kommer resten.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Som mann med 5 års høyere utdanning så vil jeg si at jeg ikke kunne tenke meg å hatt ei dame med høyere utdanning enn meg selv (dvs doktorgrad), og helst ikke med mastergrad heller. Det hadde trukket mer i negativ enn i positiv retning. Hennes utseende og personlighet teller mye mer.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Menn - foretrekker dere høyt utdannede kvinner eller vakre kvinner - som kone-emne? Jeg foretrekker helt klart vakre, godhjertede kvinner framfor høyt utdannede kvinner. Karrierekvinner er ikke noe å samle på, i hvert fall ikke hvis man vil gifte seg og stifte familie. (Jeg er mann og har høy utdannelse.)
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 Hva tenker høyt utdannede menn - når de ser seg om etter en partner ? Er det viktigst at dere faller for hennes utseende og personlighet først og fremst ? Ja. Eller ville dere synes det var et stort minus ved henne - om hun ikke var høyskoleutdannet ? Men kunn hadde fagbrev / vidregående utdanning .Og vanlig jobb . Nei, tvert imot. Syns menn som er høyt utdannet - at det er veldig viktg at en evt. kvinnelig kjærest også må være det ? Nei, hun bør tvert imot ikke ha for lang utdannelse, siden det sier noe om hva hun prioriterer her i livet. Høyt utdannede menn som er ute etter ei dame å dele livet med vil ha en som prioriterer familieverdier, ikke karriere. F.eks er det litt extra staus blant menn å ha en utrolig flott kone ( utseendemessig ) ??? Er ikke så opptatt av status, men å ha ei dame som ser bra ut er jo et pluss. Eller er det mer status for menn å ha en middelmådig utseendemessig - men høyt utdannet kone ? Nei, smarte menn liker ikke grå mus.
Gjest womenwomen Skrevet 13. mai 2009 #7 Skrevet 13. mai 2009 Som mann med 5 års høyere utdanning så vil jeg si at jeg ikke kunne tenke meg å hatt ei dame med høyere utdanning enn meg selv (dvs doktorgrad), og helst ikke med mastergrad heller. Det hadde trukket mer i negativ enn i positiv retning. Hennes utseende og personlighet teller mye mer. Nei skjønnhet og gode gener - kan ikke kjøpes for penger .Har menn sagt rett ut til meg SMILE ! Forøvrig vil jeg heller se litt opp til mannen min . Enn å se litt ned på han ... Så gjør meg ingenting om han har bedre utdanning enn meg selv . Så skjønner godt du ikke vil ha en kvinne med mye bedre stilling / utd. enn deg selv : ) Mannsrollen din blir litt utfordret da - med en så " sterk økonomisk " kvinne ... Du vil ikke være tøffel i forholdet .Men mannen ? Jeg skjønner det . Jeg vil være kvinnen i forholdet - ikke mannen . Men desverre må jeg også være mannen og organisere allt - også oppussing og utearbeid osv .Da mannen min er en dott som ikke tar sitt mannfolk ansvar seriøst . Så tenker av og til - jeg har valgt helt feil mann . Hjelp ! Så pass fin dame som meg - burde greie finne seg en skikkelig mann .Som i det minste tar ansvar for mannfolk oppgaver og greier å organisere dette selv ...
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #8 Skrevet 13. mai 2009 Så skjønner godt du ikke vil ha en kvinne med mye bedre stilling / utd. enn deg selv : ) Mannsrollen din blir litt utfordret da Mulig det, så hvis jeg hadde gifta meg med ei dame som hadde høyere utdanning enn meg, så hadde jeg garantert tatt mer utdanning. Jeg kunne jo ikke være noe dårligere enn dama mi.
Gjest womenwomen Skrevet 13. mai 2009 #9 Skrevet 13. mai 2009 Mulig det, så hvis jeg hadde gifta meg med ei dame som hadde høyere utdanning enn meg, så hadde jeg garantert tatt mer utdanning. Jeg kunne jo ikke være noe dårligere enn dama mi. He he he - ja det blir litt av en konkurranse stemning på hjemmefronten . Kanskje bra for deg karrieremessig - eller vil brenne deg ut tidlig .Å skulle være best hele tiden .Det vet jeg allt om : ) Fryktelig slitsomt å alltifd måtte være best .Da det nesten forventes av omverden miljøet man vanker i .
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #10 Skrevet 13. mai 2009 He he he - ja det blir litt av en konkurranse stemning på hjemmefronten . Kanskje bra for deg karrieremessig - eller vil brenne deg ut tidlig .Å skulle være best hele tiden .Det vet jeg allt om : ) Fryktelig slitsomt å alltifd måtte være best .Da det nesten forventes av omverden miljøet man vanker i . Nja, jeg tror heller det ville ha vært negativt for meg karrieremessig å plutselig slutte i jobben for å ta 3 årig doktorgradutdanning. Jeg trives godt i den jobben jeg har, og de hadde ikke venta 3 år på at jeg skulle komme tilbake. Og det er ikke fordi jeg liker å nødvendigvis være best, det er mer en prinsippsak for meg at jeg kan ikke ha ei dame som har høyere utdanning enn det jeg har.
Gjest womenwomen Skrevet 13. mai 2009 #11 Skrevet 13. mai 2009 Nja, jeg tror heller det ville ha vært negativt for meg karrieremessig å plutselig slutte i jobben for å ta 3 årig doktorgradutdanning. Jeg trives godt i den jobben jeg har, og de hadde ikke venta 3 år på at jeg skulle komme tilbake. Og det er ikke fordi jeg liker å nødvendigvis være best, det er mer en prinsippsak for meg at jeg kan ikke ha ei dame som har høyere utdanning enn det jeg har. Jeg snakker om sportslige aktiviteter / konkuranser osv - ikke utd.messig . Er mange ting man kan hevde seg innenfor , annet enn utd . Nei det er klokere å jobbe seg litt opp i den stilling man har . Om det er potensial for det . Å slutte - er ikke lurt .Du har mer enn bra nok utd. fra før .Så liten vits . Om du ikke vil bli den nye Kjell Inge Røkke da ...he he - Men husk , han har ikke mye utdanning .Bare bruker sine medfødte talenter ...Jeg ser opp til han wow - mitt idol he he Tøffing asså . Selv om han er liten - syns jeg nesten han blir mer og mer sexy ...he he
Gjest Utdannet mann Skrevet 13. mai 2009 #12 Skrevet 13. mai 2009 Jeg tar selvfølgelig en pen sykepleier fremfor en lege med middels utseende. Skjønner nesten ikke hvorfor du stiller spørsmålet en gang. For enhver utdannet mann blir jo det langt bedre. Intellektuelle utfordringer tar man på jobben, ikke hjemme.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #13 Skrevet 13. mai 2009 Det som er viktigst for meg er at eg er tiltrukket av utseende, liker personligheten hennes og at hun har noen lunde samme grunnverdier som meg. Feks kunne eg ikkje vært sammen med en som er religiøs. De tre er viktgist for meg. Om hun har høyere utdanning enn meg bryr eg meg ikkje om. Tror at grunnen til at noen menn misliker det er fordi de tenker at kvinnen er mer inteligent og har "høyere status" enn han. Jeg vil da påsta at selv om en kvinne har doktorgrad/mastergrad og jeg ikkje betyr ikkje det at hun er smartere enn meg. Hun kan mye innenfor et området, men det betyr ikkje at hun er like inteligent på andre områder. Er helheten som teller når en skal definere hvor smart en person er, det syntes iallefall eg =).
Gjest womenwomen Skrevet 13. mai 2009 #14 Skrevet 13. mai 2009 Jeg tar selvfølgelig en pen sykepleier fremfor en lege med middels utseende. Skjønner nesten ikke hvorfor du stiller spørsmålet en gang. For enhver utdannet mann blir jo det langt bedre. Intellektuelle utfordringer tar man på jobben, ikke hjemme. Men så er nå ikke åpenbart " dumme " folk sexy heller da - i mine øyne . Litt smart må de være .Og det kan de være - selv om de ikke har studert i 10 år . Eks Kjell Inge Røkke . Han er nok utrolig slesk , slu og smart ... Jeg liker det he he Og en mann som er mindre smart enn meg selv - ville jeg vell sett litt ned på tror jeg . Jeg tror menn liker litt dumme kvinner jeg ...he he Så de selv kan føle seg smarte ...he he
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #15 Skrevet 13. mai 2009 Det er ikke det at menn liker dumme damer, det handler bare om prinsipper. Dama kan godt være utrolig smart, men hun kan selvsagt ikke ha høyere utdannelse enn sin mann. Det skulle bare mangle.
Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 13. mai 2009 #16 Skrevet 13. mai 2009 Jeg tror menn liker litt dumme kvinner jeg ...he he Så de selv kan føle seg smarte ...he he Der gjorde du i grunn en fin oppsummering av svarene til flertallet av mennene i denne tråden.
Spent brud Skrevet 13. mai 2009 #17 Skrevet 13. mai 2009 Som mann med 5 års høyere utdanning så vil jeg si at jeg ikke kunne tenke meg å hatt ei dame med høyere utdanning enn meg selv (dvs doktorgrad), og helst ikke med mastergrad heller. Det hadde trukket mer i negativ enn i positiv retning. Ble jammen litt nysgjerrig nå ;-) Hvorfor er dette negativt? Er det ikke meningen at man som par skal ha muligheten for å drøfte/argumenter saker som opptar begge to og ofte vil dette bare være mulig om paret er på samme bølgelengde??
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #18 Skrevet 13. mai 2009 Der gjorde du i grunn en fin oppsummering av svarene til flertallet av mennene i denne tråden. I såfall har du mistolket det meste av det som står skrevet her.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #19 Skrevet 13. mai 2009 Ble jammen litt nysgjerrig nå ;-) Hvorfor er dette negativt? Er det ikke meningen at man som par skal ha muligheten for å drøfte/argumenter saker som opptar begge to og ofte vil dette bare være mulig om paret er på samme bølgelengde?? Joda, det er positivt det, men det handler først og fremst om prinsipper. Dessuten så er det ikke nødvendigvis noe proporsjonalt forhold mellom utdannelse og intelligens eller samfunnsengasjement. Det viktigste er at dama er trofast, ærlig, omgjengelig, omsorgsfull og attraktiv. Utdannelse kommer et godt stykke ned på lista.
Gjest womenwomen Skrevet 13. mai 2009 #20 Skrevet 13. mai 2009 Det er ikke det at menn liker dumme damer, det handler bare om prinsipper. Dama kan godt være utrolig smart, men hun kan selvsagt ikke ha høyere utdannelse enn sin mann. Det skulle bare mangle. Det høres ikke særlig moderne ut - den tankegangen . Men jeg godtar den .Dine prinsipper er dine prinsipper . Du har sikkert noen gammeldagse riktig flotte kvaliteter også som mann ? Dermed kan jeg tilgi din litt sjåvinistiske prinsipp - sak uttalelse : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå