Gå til innhold

"Lei meg-periode"

Fremhevede innlegg

Gjest Vanessa
Skrevet

Idag er en dårlig dag... :cry:

Jeg har hatt en elendig helg og grått masse. Iblant er det som om vonde minner bare setter seg fast og nekter å slippe taket, og da er det ikke koselig å være meg. Jeg har opplevd mye trist, som jeg ikke greier å glemme. I tillegg er jeg vel kanskje ensom, jeg har nok av venner, men bor alene og har ingen familie.

Jeg har gått hos psykolog, men har tatt en pause på noen mnd. Ikke så lurt kanskje, jeg bør vel ta opp kontakten igjen.

Jeg er egentlig en glad person med masse ressurser, sies det. Og det kan nok stemme. Men det føles ofte fryktelig tungt å være så mye alene. Venner kan dessverre aldri erstatte en familie, uansett.

På en måte er det som om jeg alltid har bodd alene, i den forstand at jeg aldri har fått oppleve å bo sammen med mennesker jeg er glad i og som er glade i meg og snille mot meg. Likevel - det er 1000 ganger bedre å bo alene enn å bo sammen med folk man bare blir psykisk/fysisk mishandlet av, tro meg.

Det er iallfall litt trøst i å skrive om det. Jeg håper det er noen av dere jenter som har noen gode råd til meg. Det hjelper å vite at man ikke er alene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Vanessa!

Du er absolutt ikke alene! Jeg kjente meg godt igjen i innlegget ditt, jeg har også slitt/sliter med mye, men har god hjelp i mannen min som er helt fantastisk og en enorm støtte, samt psykiateren min, som jeg har gått jevnlig til i snart ett år. Tror nok det er lurt å få snakket ut med noen, så ta opp kontakten med psykologen din du, det er nok lurt, hvis du ikke har andre du kan snakke med da, en god venninne eller noe.

Jeg har alltid også fått høre at jeg er en glad og ressurssterk person, og det er jeg også for det meste. Men til tider får man dårlige perioder, hvor man helst bare gråter og ikke helt vet hva som er feilen.

Jeg fikk meg en hobby jeg, og begynte å male, og når jeg føler meg trist tar jeg fatt på et nytt prosjekt. Kanskje det er en ide for deg også, tenk på det du er god til, eller noe du kanskje alltdi har hatt lyst til å prøve. Det hjelper garantert. Gå deg en tur i frisk luft, ikke sitt inne og stur, det blir ting bare verre av. Tenk på de tingene som du er takknemlig for, og tenk at du er en helt unik person, det er ingen som er som deg, og det er mange der ute som er glad for din eksistens.

Lykke til! :wink:

Skrevet

Hei Vanessa!

Som også Ruby sier så er det så absolutt ikke alene om å ha det sånn. Jeg kjente meg veldig godt igjen i det du forteller.

Selv bor jeg alene og har familie rundt meg, men føler at jeg mangler gode venner. Min familie prøver å "bry seg om meg", men det fungerer dårlig for meg. :cry:

Jeg har mange opplevelser som sitter fast alt for godt i tankegangen, og har funnet ut at trening er en god måte å få ryddet opp i tankene på. Men samtidig må jeg si at å finne en løsning er ikke det samme som å gjennomføre det. Jeg vet at det hjelper å ta meg en tur ut, men det er bestandig vanskelig å komme seg opp av sofaen.

Vel, jeg prøver nok egentlig bare å si at jeg tror jeg vet litt om hvordan du har det, så bare send meg en pm hvis du har lyst til å ta kontakt.

Lykke til! :wink:

Frk. Pepper

Gjest Vanessa
Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Føler meg litt bedre allerede - ofte skal det ikke så mye til. Jeg har mange ting jeg liker å gjøre og som setter meg i bedre humør, men enkelte ganger er det bare kontakt med andre mennesker som hjelper på humøret. Da er det godt å ha KG...

Gjest Virvel
Skrevet

Jeg har vel ingen supre råd til deg, men tenkte bare jeg skulle si at jeg vet hvordan det er å gå sånn og være lei seg... Rart at man kan føle seg så utrolig ensom selv om man er sammen med andre.

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg har også perioder hvor jeg blir veldig deprimert. Tror ikke det er noe spesielt som trigger det, men plutselig kjenner jeg den vonde følelsen i magen komme, og alt blir grått og trist. Jeg har enormt god støtte i mannen min, og tror han er grunnen til at jeg fortsatt er her.....Når jeg er sånn deprimert begynner jeg å tenke på at mannen min umulig kan holde ut med meg i lengden, og så blir jeg enda mer lei meg :( Jeg har vurdert å ta kontakt med psykolog, men er ikke det fryktelig dyrt??? :-?

Det verste med de periodene jeg er sånn er når mannen min jobber mye...da sitter jeg av og til og gråter for meg selv...uten at ting blir noe bedre av den grunn... :cry: Skulle ønske jeg bare kunne bli "bra"

Kunne sagt at det er godt å se at flere er i samme båt som meg, men det kan jeg jo ikke si, for jeg unner jo ingen andre å ha det sånn, men jeg sier til dere andre som har det på samme måte: Stå på-det er lys i enden av tunellen(klisje, jeg vet det, men det er en sann klisje :wink: )

Skrevet

Vil bare gi dere alle en god klem! Ikke godt å ha det sånn.

Og til Lilletroll: Uansett hva det koster med psykolog, må det jo være verdt det så lenge du får det bedre?? Snakk med mannen din, han er helt sikkert enig. Han får jo også nytte av at du er bedre og det fortjener dere begge!!

Skrevet

Jeg har dessverre ingen gode råd å komme med, men vil bare sende deg en GOD KLEM Vanessa!!!!!!! Håper du føler deg bedre snart!!

Dina :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...