Netti Skrevet 24. februar 2002 #1 Del Skrevet 24. februar 2002 En sunn sjel i et sundt legeme? Toppidretten er kommet i dårlig lys, den ene dopingskandalen avløser den andre. Det virker som konkuranseidretten har sett sine beste dager? Lurer på om vi satser for mye på toppidretten, mulig vi heller burde satse mer på masseidrett? 1212[ Dette Innlegg er endret av: Netti den 2002-02-24 23:37 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 25. februar 2002 #2 Del Skrevet 25. februar 2002 Du er inne på noe Netti! At det alltid har vært juksemakere, det er så. Men vi lever i et land hvor belastningsskadene er store, samtidig som vi kutter i gymtilbudet til barn og unge. Vi burde satse mye mer penger på å få alle mennesker i alle aldre til å bevege seg mer, trimme, sporte, gå tur, trene, sykle, leke... Men det er jo likevel moro når Norge tar så mange medaljer da... og vi vil jo tro at vi ikke jukser.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kris Skrevet 25. februar 2002 #3 Del Skrevet 25. februar 2002 Hei! Helt enig i din ide om å satse mye mer på masseidrett og kroppsøvning i skolen Tusenfryd! Spesielt sett i lys av at den fysiske formen blant nordmenn i alle aldri blir stadig dårligere. Samtidig øker vekten på de samme 4 millioner mennesker. Spesielt mener jeg det blir satset alt for lite penger på mosjonsidrett blant barn og ungdom. Selvfølgelig burde man kanskje satse mer til mosjonsidrett blant voksne også, men jeg synes likevel det er barn og ungdom det bør satse på. Må bare si til de voksne, at det er faktisk lov til å ta seg selv i nakken og sparke seg ut av sofaen. Ikke behøver det koste en krone å trene heller! hilsen "treningsavhengig" 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Egil_Egilsson Skrevet 13. februar 2006 #4 Del Skrevet 13. februar 2006 Hei netti, Beklager (leo) for å vekke en så gammel tråd, men jeg føler at toppidrett kontra breddeidrett er enn så lenge et evig aktuelt tema! Personlig ser jeg ingen grunn til all denne mistroen mot doping i toppidretten. Jeg er for en klar segregering mellom topp- og breddeidrett (hvem er det egentlig som tror at om "gutten står på ski 1 dag i uka" så har han sjanse til å bli neste vegard ulvang?) hvori toppidretten omfavner alle prestasjonsfremmende substanser, både på utstyrssiden og på det biologiske plan (på den måten blir vi kanskje kvitt noen av disse verdensrekordene fra 80-tallet og), og breddeidretten ikke. I tillegg til den åpenbare prestasjonsøkningen, vil toppidretten få økt underholdningsverdi og mange nye tilskuere, da det alltid vil være spenningsmomentet "Hvem har tatt for mye prestasjonsfremmende substanser og kommer til å oppleve massiv hjerteimplosjon i dag, mon tro?" tilstede. Litt sånn som Formel 1, hvor halvparten som ser på gjør det pga kræsjene. En annen mulig positiv sideeffekt av å tillate "doping", vil være å frigjøre penger fra utstyrsforskningen til toppidretten, som breddeidretten, via forskjellige lag og organisasjoner, kan godtgjøre seg av. mvh Egil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #5 Del Skrevet 27. februar 2006 Doping er helt sjukt. Å det har eksistert i mange år. Men alle skandalene i det siste, og faktisk i dette årets vinter OL, sier litt om hvor ekstrem toppidretten begynner å bli.. Når man må ty til kunstige, helsefarlige midler for å klare å hevde seg i toppen. jeg mistenker faktisk INGEN norske vinteridrettsutøvere med å drive med doping, tenker nå hovedsaklig innen ski idretten der jeg er mest kjent. jeg har vært innenfor miljøet selv. Og på det området tar faktisk nordmenn utrolig sterk motstand. Sier vel også noe om hvorfor Norge plutselig ikke hang med helt der oppe i dette OL.. Nærmeste dopingmiddel nordmenn brukte var vel antibiotika Den er best den som via årevis av trening, ofte allsidig trening, klarer å nå målet sitt, og presse kroppen maksimalt. Målet er toppen av seierspallen.. Hva er poenget med å jukse til seg et gull?? Det kan umulig smake god samvittighet. Fatter ikke at noen er så sperra i hodet sitt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 27. februar 2006 #6 Del Skrevet 27. februar 2006 Hva er poenget med å jukse til seg et gull?? Det kan umulig smake god samvittighet. Fatter ikke at noen er så sperra i hodet sitt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ære, penger og berømmelse. Mange kan kan nok tenke seg å ta snarveier for å oppnå det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå