Gå til innhold

Spesielle tradisjoner på den store dagen?

Anbefalte innlegg

Gjest Emma4
Skrevet

Tenkte jeg skulle undersøke med dere her inne om det finnes spesiklle tradisjoner/ting man gjør i et bryllup.

Har blant annet hørt at min kommende manns forlover skal bite av meg strømpebåndet. Synes dette er litt rart. den enste som får lov til å i det hele tatt nærme seg mellom gulvet mitt er min mann. Men er det andre ting man skal gjøre i løpet av kvelden.

Tenker ikke på slike ting som kaste brudebuketten osv. Men litt "morsomme" ting man gjør.

Noen som kjenner til dette?

Glad for svar.

:D Vi gifter oss 9. august

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet
Har blant annet hørt at min kommende manns forlover skal bite av meg strømpebåndet.

NEI

Dette er ingen tradisjon i Norge. Noen steder i USA gjør mannen dette, hvilket jeg synes er skikkelig vulgært.

Skrevet

Vet om en fra NordNorge som sa det var vanlig der. Er nok enig med DonPedro at jeg finner dette noe vulgært.

Gjest Poirot
Skrevet
Vet om en fra NordNorge som sa det var vanlig der. Er nok enig med DonPedro at jeg finner dette noe vulgært.

Jeg skal i bryllup laaaangt mot nord (Finnmark) på lørdag, så da kan jeg sjekke ut personlig! :wink:

Skrevet

I Danmark er det vel vanlig å klippe sokkene og slipset til brudgommen i stykker. Har lest at de også river sløret i stykker etter valsen - det hadde vært uaktuelt hos oss.

En annen litt koselig skikk fra Frankrike er å legge sløret i vugga til sitt førstefødte barn - men det er jo ikke noe som skjer bryllupsdagen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har blant annet hørt at min kommende manns forlover skal bite av meg strømpebåndet. Synes dette er litt rart. den enste som får lov til å i det hele tatt nærme seg mellom gulvet mitt er min mann.

Om noen skal bite av deg strømpebåndet er det din mann og ikke din mann sin forlover. hallo hva har han der og gjøre? Det hadde jeg aldri gått med på

:D Vi gifter oss 9. august

Skrevet

Hos oss blir det

null biting

null klipping i stoffer

null stolklatring

null kasting av brudebukett

-bare masse hyggelig kos kvelden igjennom....

Gjest septemberbrud04
Skrevet

Heisan

Jeg skal gifte meg i september 2004, og synes det er gøy å følge med på hva som skjer her inne.

Det med å bite av strømpebåndet virker rart, men jeg har vært i bryllup hvor bruden selv har tatt av seg strømpebåndet og kastet dette. Dette for å beholde tradisjonen med at bruden skal kaste noe, uten å ofre brudebuketten, som man jo gjerne vil ta vare på.

Hilsen fra en litt småfrustrert blivende brud som her helt i startfasen av planleggingen :lol:

Gjest Poirot
Skrevet

Det er ingen norsk tradisjon å kaste hverken bukett eller annet. Bare spør mødrene deres. TV påvirker mye...

Gjest La Guapa
Skrevet

Jeg skal gi brudebuketten til min mamma.

Det er en tradisjon i vår familie.

Hun vet ikke a jeg har tenkt å følge opp dette ennå og jeg gleder meg til å se hvor glad hun blir!

Slik kan hun hygge seg med å se på den når jeg har reist på bryllupsreise.

La Guapa :D

Skrevet

Vi bruker legge buketten på grava til bestemor.

Skrevet
Vi bruker legge buketten på grava til bestemor.

:ler: Har du giftet seg så innmari mange ganger du da? (Hørtes ut som om det nesten var dagligdags...) Beklager, jeg forstod hva du mente... Synes bare det var litt komisk!

Skrevet

Vi i vår familie, da. Greit - kunne vel misforstås om du ville.

:wink:

Skrevet
Vi i vår familie, da. Greit - kunne vel misforstås om du ville.

:wink:

Det var som sagt en digresjon... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...