Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har endelig fått svar fra kommune ang. barnehage plass. Og det har seg slik at vi kan velge mellom familiebarnehage og "vanlig" barnehage. Jeg har ikke peiling på hva vi skal velge, og hva som vil være det beste. Noen synspunkter? noen som har barn i familiebarnehage og er fornøyd med det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det ble mye støvsuging og lite barnepass i den familiebarnehagen vi har erfaring med. Den vanlige barnehagen har et bedre opplegg for barna.

Skrevet

Jeg hadde også valgt vanlig bhg fremfor familiebhg, men det er sikkert en smakssak.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har vår gutt i familiebarnehage og er storfornøyde! Et godt pedagogisk opplegg, tett oppfølging og små forhold. Dessverre må han bytte til høsten, og vi gruer oss. En eventuell nestemann skal i samme familiebarnehage.

Gjest Gjest
Skrevet

Barnehager er så ulike at det er nesten umulig å si noe fornuftig om hva du bør velge. Vi har erfaring fra en super familiebarnehage og en like super vanlig barnehage. Ring begge og be om telefonnummer til noen som har sagt ja til å være referanse (det tipper jeg at de har). Da kan du ringe referansene og høre hvordan opplegget er i hver av barnehagene, hva de legger vekt på og om de faktisk gjør ting sånn som de planlegger det.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for kjappe svar dere:)

Vi har bestemt oss for vanlig barnehage:) blir spennendes

Gjest Gjest
Skrevet

Vi er kjempeglade for de to første årene vårt barn fikk med nærmiljø, lite miljø, trygt og godt og et veldig godt pedagogisk opplegg med oppfølging. Familiebarnehagen er også i det kommunale systemet og med makspris og den type fordeler.

Nå skal barnet vårt i stor barnehage fra høsten og får da to år før han begynner på skolen - helt perfekt og vi er veldig glad for den myke starten han fikk.

Jeg synes - som en kommentar til debatten om babyer som sendes etter noens mening for tidlig, i barnehager, at en familiebarnehage kan være en god og trygg løsning.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi er kjempeglade for de to første årene vårt barn fikk med nærmiljø, lite miljø, trygt og godt og et veldig godt pedagogisk opplegg med oppfølging. Familiebarnehagen er også i det kommunale systemet og med makspris og den type fordeler.

Nå skal barnet vårt i stor barnehage fra høsten og får da to år før han begynner på skolen - helt perfekt og vi er veldig glad for den myke starten han fikk.

Jeg synes - som en kommentar til debatten om babyer som sendes etter noens mening for tidlig, i barnehager, at en familiebarnehage kan være en god og trygg løsning.

Gjest Gjest
Skrevet
Vi har vår gutt i familiebarnehage og er storfornøyde! Et godt pedagogisk opplegg, tett oppfølging og små forhold. Dessverre må han bytte til høsten, og vi gruer oss. En eventuell nestemann skal i samme familiebarnehage.

Vi opplever det samme, men synes samtidig at det kan være godt med et par år med større forhold før skolestart.

Skrevet

Det er stor forskjell på barnehager enten de er "vanlige" eller familiebarnehager. Be om besøk hos begge barnehager så ser du hvordan de har det og kan velge ut fra deg.

Vi har vært på besøk hos de barnehager vi har fått tilbud om plass hos. Vår jente går i en privat familiebarnehage som vi er veldig fornøyd med. Fikk tilbud om plass i også en familiebarnehage mye nærmere oss, men etter at vi var på besøk der bestemte vi oss for å beholde henne i den barnehagen hun gikk i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...