Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Noen som kan fastsette helt konkret hva slags dialekt Lena i Luksusfellen snakker? Og nei, det er ikke kristiansandsk, for jeg er fra Kristiansand og synes hun snakker ufattelig merkelig.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 For meg høres det ut som en slik "flyttet-mye"- dialekt, om noen skjønner.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 For meg høres det ut som en slik "flyttet-mye"- dialekt, om noen skjønner. Født i Arendal, studert i Bergen og slått seg til ro i Oslo? Forresten utrolig provoserende hvor mye de ler av situasjonen. HOHOHO vi har brukt penger vi ikke har HAHAHA vi er livsnytere HIHIHI budsjett nei hva er det? Forstår at det er lettere å le enn å gråte men herregud da, ta dere sammen.
Anscombe Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Mulig jeg helt på jordet, men kan det være en blanding av bergensk og østlandsk? Hadde en lærer en gang i tiden som opprinnelig kom fra Bergen, men som hadde bodd i Oslo i mange år, hun hørtes (etter hva jeg kan huske) ut som Lena.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Mulig jeg helt på jordet, men kan det være en blanding av bergensk og østlandsk? Hadde en lærer en gang i tiden som opprinnelig kom fra Bergen, men som hadde bodd i Oslo i mange år, hun hørtes (etter hva jeg kan huske) ut som Lena. Da tror jeg du er litt på jordet, for det er garantert noe sørlandsk inni der.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 Litt off-topic,men for en utrolig nedlatende holdning hun har...
Satyren Skrevet 14. mai 2009 #7 Skrevet 14. mai 2009 Off topic igjen. Jeg ville bare si at hele Luksusfellen serien er scary. Utrolig mange som kjører økonomien sin i grøfta, og hodet i sanda. Jeg håper bare at mange som kjenner seg igjen i problematikken tar tak. Uten at de nødvendigvis må være på TV. Når det gjelder dialekten til damen, skal jeg ikke uttale meg. Hakke peil. Men at hun til en viss grad kan oppfattes som nedlatende, er jeg enig i. Sikkert ikke lett for disse programlederne med økonomisk bakgrunn å forstå at nogenlunde oppegående mennesker med nok inntekt til å klare seg bra er i stand til å bedrive slikt økonomisk hærverk som vi er vitne til i serien.
Rosalie Skrevet 14. mai 2009 #8 Skrevet 14. mai 2009 Rent bortsett fra at hun skarrer, så snakker hun veldig likt med ei venninne av meg. Født i Oslo, bodde i Trondheim fram til et par år etter skolestart, flyttet så til Stavanger. Ellers syns jeg IKKE Lena er spesielt arrogant eller nedlatende. Hun er derimot ikke like kosemose-stakkar-deg som resten av gjengen er. Noe jeg syns er bra.
Gjest Gjest_lux_* Skrevet 14. mai 2009 #9 Skrevet 14. mai 2009 Er fra sørlandet selv. Og for meg virker det som om hun oppinnelig er fra arendalsområdet. men har tendenser fra Flekkefjord/moi i dialekten. Dvs en blanding av dialekter fra både øst og vest for kristiansand. er lett blanding av sørlandsdialekter kombinert med at hun må ha bodd på østlandet i mange år og har tilpasset seg etter det.. Skulle likt å vist fasiten her for det høres ihvertfall utrolig merkelig ut..
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #10 Skrevet 14. mai 2009 Rent bortsett fra at hun skarrer, så snakker hun veldig likt med ei venninne av meg. Født i Oslo, bodde i Trondheim fram til et par år etter skolestart, flyttet så til Stavanger. Ellers syns jeg IKKE Lena er spesielt arrogant eller nedlatende. Hun er derimot ikke like kosemose-stakkar-deg som resten av gjengen er. Noe jeg syns er bra. Skarringen kan jo komme fra Rogaland. Jeg hører ingenting Trondheim der. Har ei venninne som er født i Stavanger og flyttet til Oslo da hun var 7 og hun snakker overhodet ikke slik som Lena. Arg, dette er frusterende! Totalt enig med at Lena ikke er arrogant eller nedlatende. Jeg er mer imponert over hvor hjelpsomme, ærlige og lite nedlatende hun er. Særlig dette siste paret hadde jo fortjent 'juling', hun var svært profesjonell.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #11 Skrevet 15. mai 2009 Hei! Jeg har gjeld på 4 millioner og et forbrukslån på 1 million! I løpet av 5 år så skylder jeg 10 millioner! HOHOHO jeg har ikke peiling på økonomi asså. Men HIHI det er jo bare penger ikke sant? Men nå har jeg ringt luksusøkonomene i TV3 og de har kommet for å rydde opp HIHI. Jeg bruker 20 000 på mat i uka, for jeg kjøper kneipbrød på avbetaling og jeg har egen kelner og butler HIHI men litt på man jo unne seg HEHE. Men nå har jeg solgt TV'en, er jeg ikke flink? HEHE jeg fikk 5000 for den!!! Jeg er litt stolt da. Så nå skylder jeg bare 4.995.000 kr, men hvis du tar med den mobilen jeg kjøpte til EN KRONE så blir det jo litt mindre da HIHI!! Luksusfella sa at jeg skyldte så mye penger at de ikke kunne hjelpe meg da, men jeg fant ut hva jeg skulle gjøre!!!! I steden for å betale ned lånet i norske kroner SÅ BETALER JEG I DOLLAR!!! HOHOHO det hadde ingen av dem tenkt på!! Og da skylder jeg plutselig bare en million!!! Så nå selger jeg leiligheten og flytter inn hos mamma i steden og da er jeg gjeldfriiiiiiiiiiii! TJOHOOO jeg er så smart ass.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #12 Skrevet 15. mai 2009 Hei! Jeg har gjeld på 4 millioner og et forbrukslån på 1 million! I løpet av 5 år så skylder jeg 10 millioner! HOHOHO jeg har ikke peiling på økonomi asså. Men HIHI det er jo bare penger ikke sant? Men nå har jeg ringt luksusøkonomene i TV3 og de har kommet for å rydde opp HIHI. Jeg bruker 20 000 på mat i uka, for jeg kjøper kneipbrød på avbetaling og jeg har egen kelner og butler HIHI men litt på man jo unne seg HEHE. Men nå har jeg solgt TV'en, er jeg ikke flink? HEHE jeg fikk 5000 for den!!! Jeg er litt stolt da. Så nå skylder jeg bare 4.995.000 kr, men hvis du tar med den mobilen jeg kjøpte til EN KRONE så blir det jo litt mindre da HIHI!! Luksusfella sa at jeg skyldte så mye penger at de ikke kunne hjelpe meg da, men jeg fant ut hva jeg skulle gjøre!!!! I steden for å betale ned lånet i norske kroner SÅ BETALER JEG I DOLLAR!!! HOHOHO det hadde ingen av dem tenkt på!! Og da skylder jeg plutselig bare en million!!! Så nå selger jeg leiligheten og flytter inn hos mamma i steden og da er jeg gjeldfriiiiiiiiiiii! TJOHOOO jeg er så smart ass. Fint for deg.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #13 Skrevet 15. mai 2009 Hei! Jeg har gjeld på 4 millioner og et forbrukslån på 1 million! I løpet av 5 år så skylder jeg 10 millioner! HOHOHO jeg har ikke peiling på økonomi asså. Men HIHI det er jo bare penger ikke sant? Men nå har jeg ringt luksusøkonomene i TV3 og de har kommet for å rydde opp HIHI. Jeg bruker 20 000 på mat i uka, for jeg kjøper kneipbrød på avbetaling og jeg har egen kelner og butler HIHI men litt på man jo unne seg HEHE. Men nå har jeg solgt TV'en, er jeg ikke flink? HEHE jeg fikk 5000 for den!!! Jeg er litt stolt da. Så nå skylder jeg bare 4.995.000 kr, men hvis du tar med den mobilen jeg kjøpte til EN KRONE så blir det jo litt mindre da HIHI!! Luksusfella sa at jeg skyldte så mye penger at de ikke kunne hjelpe meg da, men jeg fant ut hva jeg skulle gjøre!!!! I steden for å betale ned lånet i norske kroner SÅ BETALER JEG I DOLLAR!!! HOHOHO det hadde ingen av dem tenkt på!! Og da skylder jeg plutselig bare en million!!! Så nå selger jeg leiligheten og flytter inn hos mamma i steden og da er jeg gjeldfriiiiiiiiiiii! TJOHOOO jeg er så smart ass. Hva var egentlig dette et forsøk på?
Gjest Tang Lung Skrevet 15. mai 2009 #14 Skrevet 15. mai 2009 Tror det meste er skuespill.....situasjonene kunne vært ekte but that's where it ends *sitter og humrer*
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #15 Skrevet 15. mai 2009 Hei! Jeg har gjeld på 4 millioner og et forbrukslån på 1 million! I løpet av 5 år så skylder jeg 10 millioner! HOHOHO jeg har ikke peiling på økonomi asså. Men HIHI det er jo bare penger ikke sant? Men nå har jeg ringt luksusøkonomene i TV3 og de har kommet for å rydde opp HIHI. Jeg bruker 20 000 på mat i uka, for jeg kjøper kneipbrød på avbetaling og jeg har egen kelner og butler HIHI men litt på man jo unne seg HEHE. Men nå har jeg solgt TV'en, er jeg ikke flink? HEHE jeg fikk 5000 for den!!! Jeg er litt stolt da. Så nå skylder jeg bare 4.995.000 kr, men hvis du tar med den mobilen jeg kjøpte til EN KRONE så blir det jo litt mindre da HIHI!! Luksusfella sa at jeg skyldte så mye penger at de ikke kunne hjelpe meg da, men jeg fant ut hva jeg skulle gjøre!!!! I steden for å betale ned lånet i norske kroner SÅ BETALER JEG I DOLLAR!!! HOHOHO det hadde ingen av dem tenkt på!! Og da skylder jeg plutselig bare en million!!! Så nå selger jeg leiligheten og flytter inn hos mamma i steden og da er jeg gjeldfriiiiiiiiiiii! TJOHOOO jeg er så smart ass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå