Gjest Papirkurven Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Hva synes du om at flere og flere butikker holder søndagsåpent?
FoxyFish Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Det er kjempebra. Kan ikke skjønne hvorfor det skal være verre å handle mat på søndager fremfor hvilken som helst annen ukedag.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Jeg synes det er bra. Det burde være opp til hver enkelt butikk når de skal holde åpent (uavhengig av størrelse). Så får markedet styre det ut i fra etterspørsel.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 helt på tryne! folk burde da klare å handle inn det de trenger for den ene dagen det er steng dagen før. og alle de andre type butikker har lang nok åpningstid resten av uken at de aller fleste burde klare å få handlet det de trenger alle de andre dagene. og hvis det er krise er det bare å svippe til sverige eller en bensinstasjon, de fleste av dem har jo ganske mye utvalg av ting og tang.
juliane Skrevet 13. mai 2009 #8 Skrevet 13. mai 2009 Det er jo praktisk og fint for meg som kunde, men jeg syns ikke noe om at stadig flere må jobbe søndager. Jeg syns det er deilig at vi har en "felles" fridag hver uke, det er viktig for samhold og sosialt liv i et samfunn.
Gjest Wind Skrevet 13. mai 2009 #10 Skrevet 13. mai 2009 Det er jo praktisk og fint for meg som kunde, men jeg syns ikke noe om at stadig flere må jobbe søndager. Jeg syns det er deilig at vi har en "felles" fridag hver uke, det er viktig for samhold og sosialt liv i et samfunn. Enig.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #11 Skrevet 13. mai 2009 helt på tryne! folk burde da klare å handle inn det de trenger for den ene dagen det er steng dagen før. og alle de andre type butikker har lang nok åpningstid resten av uken at de aller fleste burde klare å få handlet det de trenger alle de andre dagene. og hvis det er krise er det bare å svippe til sverige eller en bensinstasjon, de fleste av dem har jo ganske mye utvalg av ting og tang. Men er det et problem for deg at noen handler på søndager?
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #12 Skrevet 13. mai 2009 helt på tryne! folk burde da klare å handle inn det de trenger for den ene dagen det er steng dagen før. og alle de andre type butikker har lang nok åpningstid resten av uken at de aller fleste burde klare å få handlet det de trenger alle de andre dagene. og hvis det er krise er det bare å svippe til sverige eller en bensinstasjon, de fleste av dem har jo ganske mye utvalg av ting og tang. Tåpelig argument. Hvorfor er det greit at bensinstasjoner er åpne da?
Aurela Skrevet 13. mai 2009 #13 Skrevet 13. mai 2009 Det er jo praktisk og fint for meg som kunde, men jeg syns ikke noe om at stadig flere må jobbe søndager. Jeg syns det er deilig at vi har en "felles" fridag hver uke, det er viktig for samhold og sosialt liv i et samfunn.
LukaFrost Skrevet 13. mai 2009 #14 Skrevet 13. mai 2009 Det er jo fint for forbrukerne som har det de trenger tilgjengelig hele uka. Men det er jo med på å gjøre butikkjobbing til enda mer lavstatusyrke. Vi kan ikke forvente at de butikkansatte har så mye kompetanse som de en gang hadde. Stillingene vil bli midlertidig ansatte som er studenter. Få godt voksne er interessert i søndagsjobbing.
ynskje Skrevet 13. mai 2009 #15 Skrevet 13. mai 2009 Jeg benytter meg av søndagsåpne butikker nesten hver helg, og de har hjulpet til å redde søndagsmiddagen flere ganger. Jeg burde bli flinkere til å planlegge... Streng tatt syntes jeg ikke det er nødvendig at alle butikker er åpne da, det er jo ikke krise hvis man mangler noe, og det er jo mulig å planlegge en hel dag frem i tid. Søndagen er blitt en slags helligdag for folket, den dagen "alle" har fri, og som Juliane sier, en felles fridag er viktig for samhold og sosialt liv. At flere og flere blir nødt til å bruke familiedagen eller avslappningsdagen eller hva nå søndagen kan kalles til å jobbe fordi folk får panikk når man ikke har mulighet til handle én dag i uken syntes jeg sier litt om respekten andre forbrukere har ovenfor arbeiderne.
Gjest Mea Culpa Skrevet 13. mai 2009 #16 Skrevet 13. mai 2009 Jeg syns det er negativt og helt unoedvendig.
Gjest Cupcakes Skrevet 13. mai 2009 #17 Skrevet 13. mai 2009 Jeg synes ikke noe om det. noe av grunnen til det er at jeg jobber i butikk selv, og har nesten bare fri på søndager eller offentlige helligdager. så for meg er søndag en veldig etterlengtet fridag med tid til å sosialisere, få gjort ting i hus og hage. vi har lange åpningstider hele uken inkludert lørdager så de fleste burde da kunne få handlet det de trenger innen stengetid på lørdager, hvis ikke så er det jo kun en dag før de kan handle igjen.
Gjest annemor30 Skrevet 13. mai 2009 #18 Skrevet 13. mai 2009 Hva synes du om at flere og flere butikker holder søndagsåpent? Suverent det vel?? Så slipper vi husmødre å planlegge middagen på søndager.. kan vi bare kjøpe en pizza på "supern"... neida... fra spøk til alvor!! Jeg handler aldri på søndager! jeg planlegger handling/meny for 1 uke av gangen og handler da en gang i uken bare! Billigst også!
waco Skrevet 13. mai 2009 #19 Skrevet 13. mai 2009 cupcakes, skulle du ønske 7-eleven og shell var stengt på søndager da?
Visiter Skrevet 13. mai 2009 #20 Skrevet 13. mai 2009 Jeg jobber i platesjappe som er søndagsåpen. For meg er det selvsagt ikke noe gøy å måtte jobbe annenhver søndag uten noe UB-tillegg for det. Folk burde klare å handle CD-ene og filmene sine resten av uken. Ellers benytter jeg meg aldri av søndagsåpne matbutikker heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå