Gå til innhold

leie leilighet med svoger?


liv

Anbefalte innlegg

Setter dette under familie for jeg vet ikke helt hvor jeg skal sette det. Min svoger(på 19 år), som er veldig koselig, kunne tenkt seg et år i hovedstaden og vi også. Min mann har aldri bodd med sin bror (min man er fosterbarn men ikke lillebroren). Vi er studenter og min man har søkt på blindern, jeg skal pendle..

Min svoger er veldig rydig å sånt så det er jeg ikke redd for. Men er det noen som har erfaring med å leie ut et rom til en slekning? Eventuelt leie sammen med en. Redd for at vi risikerer å gå hverandre på nervene etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke erfaring med akkurat dette, men har delt leilighet i perioder med en slektning tidligere. Vi var begge jenter, på samme alder og det endte med at vi ikke tålte trynet på hverandre :ler: .

Men jeg vil tro at det er mye lettere med gutter faktisk.

Jeg ville nok ha satt opp en liste eller kontrakt med retningslinjer, slik at dere slipper irritasjon. For eksempel om vasking av leiligheten, oppvask, klesvask, middagslaging, når det skal være ro i leiligheten på hverdager osv.

Alt fungerer som regel greit i begynnelsen, men det kan være lurt å være føre var. Og når det siden dukker opp små irritasjonsmomenter, så vær flinke til å si i fra på en skikkelig måte.. FØR ting har sklidd helt ut. Likevel skal man vel være forsiktig med å stadig påpeke ting.

Jeg tror at dette kan gå helt fint jeg, så lenge dere er enige om hvordan ting skal fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min svoger boende sammen med oss i ett år. Tre små barn pluss to mannfolk i huset gikk helt greit, men man må nok være innstilt på det.

Det var meningen han skulle flytte til sin fetter etter halve tiden, men alt gikk så flott at vi valgte "å beholde" ham, noe han også var fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...