Gjest gjest_gjest_* Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Tykt eller tynt? Regnbukse med eller uten seler?
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Jeg har en norheim regndress til min eldste. Han fikk dette i bursdagsgave av min mor. Jakken er med glidelås, bukse uten sele og den er tykk, men ganske elastisk. Den yngste er av den type barn som ikke kan fordra å bruke regntøy. Han blir veldig fort klam, så det kan være forklaringen. Har en kjempetynn jakke med glidelås fra ellos. Buksa som hører til er uten seler, men den tålte ikke så mye og ble byttet ut med en litt tykkere selebukse. Han bruker til nød jakke og buksa kun hvis de skal på tur på skolen. Tror de fleste skolebarn ser på regntøy som noe herk. Jeg brukte sjelden regntøy selv da jeg passerte 4 kl., og begynte ikke å bruke det igjen før jeg fikk barn.
Myrthel Skrevet 14. mai 2009 #3 Skrevet 14. mai 2009 Tykt eller tynt? Regnbukse med eller uten seler? Mine har stort sett vanntette jakker - som Bergans ol... Men når det regner skikkelig, og de f.eks sykler - bruker de regntøy fra Craft...(jakke og bukse) Ganske tynt, men slitesterkt. (uten seler).. Craftsettene er "pustende" også, så ingen av mine har blitt klamme i de... De bruker jakkene når det ikke regner også...
thumbalina Skrevet 15. mai 2009 #4 Skrevet 15. mai 2009 Hvis det høljer... bukse uten seler - jakke med glidelås. Ikke nødvendigvis noe spes merke - så lenge det ikke ser barnslig ut så er det greit.. Hvis det er regndryppvær og bare grått - så holder allværsjakke + bukse.. de er mykere og puster.. og tåler ganske mye vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå