Gå til innhold

Hvordan få en slik fyr til å "settle down"?

Anbefalte innlegg

Gjest puppegurine
Skrevet

Den typiske ungkaren med ingen bekymringer i livet. Ingen andre enn seg selv.

Ansvar og tanken på å være avhengig av andre/at andre er avhengig av han er det skumleste på jord.

Men nå har det seg slik da at denne fyren har en fantastisk personlighet og sjarm.

Jeg har falt helt for han og for noen uker siden fant jeg ut at jeg er gravid med ham.

Han er i midten av 20-årene og har aldri hatt et seriøst forhold.

Da jeg fortalte at jeg var gravid ble han jo veldig stressa og ønska at jeg skulle ta abort. Noe jeg har full forståelse for. Jeg skjønner også at jeg ikke "får ham" ved å beholde, men jeg gikk gjennom en abort for kort tid tilbake og klarer ikke det igjen. (Verdens mest fruktbare, blir gravid selv om jeg beskytter meg)

Jeg ser for meg å gjøre alt uten å ha ham i bildet, men jeg ønsker selvsagt at han skal være med på alt og med tiden glede seg over dette med meg.

Bare lurer litt på hvordan jeg skal få en slik fyr til å roe seg og endre litt tankegang...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ansvar og tanken på å være avhengig av andre/at andre er avhengig av han er det skumleste på jord.

Men nå har det seg slik da at denne fyren har en fantastisk personlighet og sjarm.

Jeg har falt helt for han og for noen uker siden fant jeg ut at jeg er gravid med ham.

Da jeg fortalte at jeg var gravid ble han jo veldig stressa og ønska at jeg skulle ta abort. Noe jeg har full forståelse for. Jeg skjønner også at jeg ikke "får ham" ved å beholde, men jeg gikk gjennom en abort for kort tid tilbake og klarer ikke det igjen. (Verdens mest fruktbare, blir gravid selv om jeg beskytter meg)

Jeg ser for meg å gjøre alt uten å ha ham i bildet, men jeg ønsker selvsagt at han skal være med på alt og med tiden glede seg over dette med meg.

Bare lurer litt på hvordan jeg skal få en slik fyr til å roe seg og endre litt tankegang...

Ca 25, og ikke hatt seriøst forhold. Det høres ut som om han er helt normal. La han få delta du. Jeg ble forresten voksen selv den dagen jeg ble far. Jeg tror det gjelder mange menn.

Gjest puppegurine
Skrevet
Ca 25, og ikke hatt seriøst forhold. Det høres ut som om han er helt normal. La han få delta du. Jeg ble forresten voksen selv den dagen jeg ble far. Jeg tror det gjelder mange menn.

Takk for svar.

Mente ikke at han ikke er normal, men at han ikke er av fyren som har forhold :)

Jeg lar ham selvsagt delta, men han sier han ikke klarer å være med på dette.

Jeg håper han endrer mening, ellers tror jeg han vil angre.

Skrevet
Takk for svar.

Mente ikke at han ikke er normal, men at han ikke er av fyren som har forhold :)

Hva er det han ikke klarer? Du får gi han mye ros for små riktige ting han gjør, så vokser nok selvtillitten. Klarer han ikke å være i en tett familiesituajon hele tiden? Kanskje han trenger å sove hjemme hos mammaen og pappaen sin et par dager i uka for å hente seg inn? Jeg blir ikke overrasket hvis han plutselig stiller opp 100 % fra den dagen barnet blir født. Ta han med på barselkurs og ultralyd og sånt. Etterhvert som magen din vokser vil han ubevisst modnes.

Gjest Ding dong
Skrevet
Takk for svar.

Å jæælpes. Du har falt i den klassiske "bare vi blir sammen så forandrer han seg nok til det bedre"-fellen...

HVORFOR er det ingen kvinner som skjønner at det er som å vente på Godot??

Etter min (manne-)mening bør du tenke deg nøye om før du beholder barnet. Han er ikke keen på barnet, det har han selv sagt. Dersom han er oppegående nok til at du seriøst vil ha barn med han, bør du også stole på at han er oppgående nok til å mene det han sier.

Skrevet
Å jæælpes. Du har falt i den klassiske "bare vi blir sammen så forandrer han seg nok til det bedre"-fellen...

Etter min (manne-)mening bør du tenke deg nøye om før du beholder barnet. Han er ikke keen på barnet, det har han selv sagt. Dersom han er oppegående nok til at du seriøst vil ha barn med han, bør du også stole på at han er oppgående nok til å mene det han sier.

Hun har tenkt seg nøye om, og skriver at hun ser for seg å gjøre alt på egenhånd, mao tror hun ikke nødvendigvis at han kommer til å forandre seg, men det er lov å håpe! Å få barn er stort og skremmende, men mange modnes utrolig mye når de "må". Det virker ikke helt som om du har lest det ts skriver.

Gjest håpesen
Skrevet

Enig...25 er jo ingen alder! Og om han ikke har hatt forhold så er han i hvert fall ikke klart for barn! Kjære deg, tenk deg godt om! Playere kan også roe seg ned og bli forelsket men det skjer når det skjer, ikke gradvis fordi man får barn! tvert imot! Han kommer til å forsvinne FORT! Kan jo hende han tar ansvar for barnet men velger du å beholde barnet blir det aldri dere to ! Det er jeg helt sikker på! Barn er IKKE lim i et forhold, tvert i mot skal forholdet være solid for å tåle å ha barn.

Gjest brutal_mann
Skrevet

En typisk bædbåi, er det rart hun falt? :cool:

Uansett. Du får holde han oppdatert, involvere han så mye han orker og ellers være snill og grei. I forhold til barnet så er det enten eller. Enten stiller han opp, ellers så kan han la være. Ikke noe er verre for et barn enn en forelder en ikke vet hvor en har.

Om han ikke vil vite av barnet så husk i det minste å oppdatere hans foreldre om tingenes tilstand og barnets utvikling.

Gjest puppegurine
Skrevet
Hva er det han ikke klarer? Du får gi han mye ros for små riktige ting han gjør, så vokser nok selvtillitten. Klarer han ikke å være i en tett familiesituajon hele tiden? Kanskje han trenger å sove hjemme hos mammaen og pappaen sin et par dager i uka for å hente seg inn? Jeg blir ikke overrasket hvis han plutselig stiller opp 100 % fra den dagen barnet blir født. Ta han med på barselkurs og ultralyd og sånt. Etterhvert som magen din vokser vil han ubevisst modnes.

Hehe... :)

Han sier han ikke klarer å ta seg av et barn. Når jeg sier at jeg kan hjelpe ham så sier han at han ikke vil være avhengig av min hjelp.

Så jeg føler han er litt vrien.

Jeg er kjempetålmodig og forståelsesfull med ham selv om dette så absolutt ikke var planlagt fra min side heller...

Håper virkelig han "blir voksen" snart.

Takk for tips og innspill i hvertfall! :)

Gjest puppegurine
Skrevet
Enig...25 er jo ingen alder! Og om han ikke har hatt forhold så er han i hvert fall ikke klart for barn! Kjære deg, tenk deg godt om! Playere kan også roe seg ned og bli forelsket men det skjer når det skjer, ikke gradvis fordi man får barn! tvert imot! Han kommer til å forsvinne FORT! Kan jo hende han tar ansvar for barnet men velger du å beholde barnet blir det aldri dere to ! Det er jeg helt sikker på! Barn er IKKE lim i et forhold, tvert i mot skal forholdet være solid for å tåle å ha barn.

Har du lest hva jeg skriver?

Jeg vet jo veldig godt at jeg ikke "får ham" ved å beholde.

Gjest moses
Skrevet
Har du lest hva jeg skriver?

Jeg vet jo veldig godt at jeg ikke "får ham" ved å beholde.

Æ? Har du LEST din egen overskrift??

Gjest håpesen
Skrevet
Æ? Har du LEST din egen overskrift??

Ja, her tror jeg du lurer deg selv puppegurine...

Gjest puppegurine
Skrevet
Ja, her tror jeg du lurer deg selv puppegurine...

Lurer meg selv?

På hvilken måte da?

Han trenger ikke roe seg ned med meg, nødvendigvis, selv om jeg selvsagt hadde syns det hadde vært optimalt.

Ser det uansett ikke som en sannsynlighet.

Poenget mitt var vel at jeg håpet at vi kunne samarbeide og at han kunne endre seg litt. I det minste ta del i barnets liv etterhvert.

Tror han kommer til å angre senere om han ikke ville ha noe med barnet å gjøre.

Jeg er allerede innstilt på å være alene så det er helt greit for meg, men for barnet og hans del syns jeg det er trist.

Gjest puppegurine
Skrevet

Og det er HELT greit om andre enn troll vil svare, da det er mer interessant å få svar som det faktisk er hjelp i :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror jeg er ganske lik den fyren du har møtt på. Har han sagt at han ikke ønsker barnet? Da tror jeg i såfall det er like smart å ta abort. Selv om han likte å kose en gang med deg på fylla betyr ikke det nødvendigvis at han vil ha en påminner om det hver dag framover i minst atten år (barnebidrag).

Også til spørsmålet i emnetittelen din. Det kommer vel til ett punkt at han finner ut at det kanskje er påtide å bli ferdig med ungkarstilverelsen. Jeg vet iallfall ikke når jeg kommer til det punktet, men hadde ei jente gjort meg til far uten at jeg ville det, da hadde jeg blitt forbanna!

Gjest brutal_mann
Skrevet
Jeg vet iallfall ikke når jeg kommer til det punktet, men hadde ei jente gjort meg til far uten at jeg ville det, da hadde jeg blitt forbanna!

Du har hørt om kondomer og det å ta ansvar for sine handlinger?

Gjest Gjest_gina_*
Skrevet

Slik jeg leser innlegget til Puppegurine, har hun blitt gravid ved en tilfeldighet. Jeg er også superfertil, og har blitt gravid på flere forskjellige prevensjonsmidler. Så hun prøver ikke å fange ham ved å bli gravid med ham.

Men hun har ikke lyst til å ta abort igjen, noe de fleste andre som har tatt abort godt kan skjønne. Og hun er attpåtil klar over at hun mest sannsynlig blir alene om omsorgen for barnet.

For guttens del kan jeg bare si at it takes two to tango. Har man sex, så er det en viss sjanse for at det kan bli barn av det. Verre er det ikke. Og så lenge menn ikke kan bestemme om kvinnen skal ta abort eller ei, kommer det til å bli født barn mot fars vilje.

En mann vokser med oppgaven (men gjerne ikke før barnet faktisk er født) og tar ansvar.

Guttevalper stikker halen mellom bena og stikker av.

Dessverre kan man ikke tvinge gutter til å bli menn. Det må de finne ut av selv, tror jeg.

Gjest Gjest_trollmor_*
Skrevet

Hæ hæ.

Unnskyld at jeg ler. Det er jo for så vidt alvorlig, men samtidig så utrolig naivt å greie å bli gravid idag, uansett om man er superfertil.

Og med en fyr på 25.. som aldri har hatt et seriøst forhold..og som ikke vil bli far attpåtil.

Jeg tror nok at du skal regne med å være alenemor til akkurat dette barnet. De fleste gutter som sier at de ikke er klare..er nettopp..ikke klare og da vedkjenner de seg ikke ansvar heller.

De fleste jenter som tror/håper at det blir anderledes når barnet kommer lurer seg selv som regel.

De er ikke menn i en alder av 25, ikke de aller fleste, og da er det snakk om gutter som blir fedre.

Og som vi alle vet, gutter er IKKE opptatt av babyer, ikke en gang om de er som snyti ut av nesa på faren. Det ser de nemlig ikke.

Gjest Gjest
Skrevet
Dessverre kan man ikke tvinge gutter til å bli menn. Det må de finne ut av selv, tror jeg.

Hehe tror du har ganske riktig ;). Hvis han ikkje er mann nokk til å forstå at han må ta ansvar for sine handlinger er det kanskje ikkje så dumt at han går... Vanskelig å si hvordan du skal "temme" en ungkar, då burde kanskje noen som har gjort det svare :P. Jeg tror iallefall at du ikkje burde ikkje mase hull i hode på han med dette. Forklar han at han kan være så delaktig som han vil og at han kan velge om han vil være selv...

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet
En typisk bædbåi, er det rart hun falt? :cool:

Uansett. Du får holde han oppdatert, involvere han så mye han orker og ellers være snill og grei. I forhold til barnet så er det enten eller. Enten stiller han opp, ellers så kan han la være. Ikke noe er verre for et barn enn en forelder en ikke vet hvor en har.

Om han ikke vil vite av barnet så husk i det minste å oppdatere hans foreldre om tingenes tilstand og barnets utvikling.

Trenger man å være en badboy bare fordi man aldri har hatt kjæreste og fordi man har angst for å etablere seg? Nei unskyld meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...