Gjest Gjest_ellen_* Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Hei håper noen kan gi meg ett svar ang etterbetalingen av nav, jeg har ringt nav opptil flere ganger. Men svarene der er ikke til å bli klok på, noen sier jeg har krav på etterbetaling og andre ikke. jeg har midlirtidlig ung ufør og får 594 før skatt pr dag. dette er med barnetilegg for en. håper noen kan gi meg ett svar på om jeg vil få igjen noe?????? eller har noen der ute mottat penger nå????????????
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Så vidt jeg vet, har de unge uføre som skulle hatt etterbetaling allerde fått denne, den ble utført 20 november 2008. Har du ikke fått det, har du mest sannsynlig ikke krav på det heller. Og mener du at du har krav på det, men ikke har fått det, må du ta kontakt med NAV.
Gjest Gjest_ellen_* Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Så vidt jeg vet, har de unge uføre som skulle hatt etterbetaling allerde fått denne, den ble utført 20 november 2008. Har du ikke fått det, har du mest sannsynlig ikke krav på det heller. Og mener du at du har krav på det, men ikke har fått det, må du ta kontakt med NAV. i følge nav sine nettsider er det blitt utbetalt i dag,
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 i følge nav sine nettsider er det blitt utbetalt i dag, Det gjelder bare for tidsbegrenset ufør (uten ung uførefordel). Alle andre grupper (inkludert ung ufør) har allerede fått sine etterbetalinger.
ellen :) Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Det gjelder bare for tidsbegrenset ufør (uten ung uførefordel). Alle andre grupper (inkludert ung ufør) har allerede fått sine etterbetalinger. Ja og jeg har midlertidlig ung ufør da gjelder det vel ?
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 Du får vente å se til fredag da... Pengene skal være inne på konto til den 15. mai, og har du fått penger da, har du rett. Men ellers så står det som sagt på NAV at alle med ung uførefordel (som jeg oppfatter at du er innunder) fikk sin etterbetaling i november.
ellen :) Skrevet 13. mai 2009 #7 Skrevet 13. mai 2009 Du får vente å se til fredag da... Pengene skal være inne på konto til den 15. mai, og har du fått penger da, har du rett. Men ellers så står det som sagt på NAV at alle med ung uførefordel (som jeg oppfatter at du er innunder) fikk sin etterbetaling i november. skjønner ikke så mye av det nav greiene er jo så mye fram og tilbake, jeg får som du sier vente å se
Silmarill Skrevet 13. mai 2009 #8 Skrevet 13. mai 2009 (endret) Du får nok etterbetaling dersom du mener du har krav på det, og dersom du ikke får det så får du kontakte dem da vet du! Ha saksnummeret ditt klart så går det raskere! NAV har jo rotet endel i det siste! Lykke til Endret 13. mai 2009 av Silmarill
ellen :) Skrevet 13. mai 2009 #9 Skrevet 13. mai 2009 Du får nok etterbetaling og dersom du ikke får det så får du kontakte dem da vet du! Ha saksnummeret ditt klart så går det raskere! NAV har jo rotet endel i det siste! Lykke til Tusen takk for svaret, håper jeg får pengene. hadde ikke gjort no med litt ekstra. De har rotet ekstremt mye i det siste, sånn skulle ikke vært lov..hehhe
Gjest Lily1 Skrevet 13. mai 2009 #10 Skrevet 13. mai 2009 For å være helt ærlig skjønner jeg ikke helt regnestykket ditt... 594 kr dagen inkludert barnetillegg... det stemmer ikke i forhold til ny eller gammel sats... Hvordan har du kommet fram til den summen?
Silmarill Skrevet 13. mai 2009 #11 Skrevet 13. mai 2009 (endret) For å være helt ærlig skjønner jeg ikke helt regnestykket ditt... 594 kr dagen inkludert barnetillegg... det stemmer ikke i forhold til ny eller gammel sats... Hvordan har du kommet fram til den summen? Uten at jeg kan så mye om dette, men er ikke dette veldig individuelt??? Tusen takk for svaret, håper jeg får pengene. hadde ikke gjort no med litt ekstra. De har rotet ekstremt mye i det siste, sånn skulle ikke vært lov..hehhe Håper det ordner seg for deg Endret 13. mai 2009 av Silmarill
Gjest Lily1 Skrevet 13. mai 2009 #12 Skrevet 13. mai 2009 (endret) Uten at jeg kan så mye om dette, men er ikke dette veldig individuelt??? Ikke når det gjelder minstesats. Minstesats for ung ufør er 2,44 G. (2,4 G gammel sats) Har trådstarter opparbeidet seg pensjonspoeng, har hun ikke minstesats lenger, og da er det selvsagt utbetalingen individuell. Endret 13. mai 2009 av Lily1
Gjest Lily1 Skrevet 13. mai 2009 #13 Skrevet 13. mai 2009 (endret) Til trådstarter: Jeg fant ut av regnestykket ditt.. Du har ikke ung ufør! Det var derfor jeg ikke fikk det til å stemme da du skrev at du hadde mildertidig ung ufør... Du har minstesats på 486 kr dagen + 108 kr barnetillegg= 594 kr dagen. Hvis du er under 26 år, må du ta kontakt med NAV og få ordnet dette. Jeg kan forklare hvordan jeg fant ut av dette... Barnetillegget er 40% av grunnbeløpet (70256 kr året), det er 28102 kr året/260 dager i året= 108 kr dagen. 594 kr dagen-barnetillegget på 108 kr=486. 486 kroner er dagsbeløpet for 1,8 G, som er gammel sats for tidsbegrenset uførepensjon uten ung uførefordel... Hadde du hatt ung ufør, hadde satsen vært 2,44 G (ny sats), 659 kr dagen + 108 kr barnetillegg= 767 kr dagen. Jeg understreker at dette gjelder for en uføregrad på 100 %, og kun for minstesats. Endret 13. mai 2009 av Lily1
ellen :) Skrevet 13. mai 2009 #14 Skrevet 13. mai 2009 Til trådstarter: Jeg fant ut av regnestykket ditt.. Du har ikke ung ufør! Det var derfor jeg ikke fikk det til å stemme da du skrev at du hadde mildertidig ung ufør... Du har minstesats på 486 kr dagen + 108 kr barnetillegg= 594 kr dagen. Hvis du er under 26 år, må du ta kontakt med NAV og få ordnet dette. Jeg kan forklare hvordan jeg fant ut av dette... Barnetillegget er 40% av grunnbeløpet (70256 kr året), det er 28102 kr året/260 dager i året= 108 kr dagen. 594 kr dagen-barnetillegget på 108 kr=486. 486 kroner er dagsbeløpet for 1,8 G, som er gammel sats for tidsbegrenset uførepensjon uten ung uførefordel... Hadde du hatt ung ufør, hadde satsen vært 2,44 G (ny sats), 659 kr dagen + 108 kr barnetillegg= 767 kr dagen. Jeg understreker at dette gjelder for en uføregrad på 100 %, og kun for minstesats. hmm nå henger jeg ikke helt med her er det jeg får feil det står på lønnslippen min 595kr og100% og jeg skal da ha midlertidlig ung ufør
ellen :) Skrevet 13. mai 2009 #15 Skrevet 13. mai 2009 hmm nå henger jeg ikke helt med her er det jeg får feil det står på lønnslippen min 595kr og100% og jeg skal da ha midlertidlig ung ufør 594 mente jeg
ellen :) Skrevet 13. mai 2009 #16 Skrevet 13. mai 2009 594 mente jeg jeg er 26 skjønner ikke hvordan du fant ut dette jeg
Gjest Lily1 Skrevet 13. mai 2009 #17 Skrevet 13. mai 2009 hmm nå henger jeg ikke helt med her er det jeg får feil det står på lønnslippen min 595kr og100% og jeg skal da ha midlertidlig ung ufør Slik du legger det fram, har du 594 inkludert barnetillegg, og dermed også 486 kr dagen som tilsvarer tidsbegrenset ufør uten ung fordel. Jeg sier ikke at det er feil, det har jeg ikke kompetanse til å si, og jeg sitter heller ikke med all informasjon som NAV har og kan ikke si noe hverken ene eller andre veien, men jeg sier at du bør sjekke om det er riktig. 486 kroner dagen er det jeg har, og jeg har IKKE ung ufør...
ellen :) Skrevet 13. mai 2009 #18 Skrevet 13. mai 2009 Slik du legger det fram, har du 594 inkludert barnetillegg, og dermed også 486 kr dagen som tilsvarer tidsbegrenset ufør uten ung fordel. Jeg sier ikke at det er feil, det har jeg ikke kompetanse til å si, og jeg sitter heller ikke med all informasjon som NAV har og kan ikke si noe hverken ene eller andre veien, men jeg sier at du bør sjekke om det er riktig. 486 kroner dagen er det jeg har, og jeg har IKKE ung ufør... ok skal sjekke litt med nav jeg da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå