Gjest Anonymous Skrevet 21. juli 2003 #1 Skrevet 21. juli 2003 Hei, jeg trenger ideer til mat. Er satt på diett og kan bare spise frukt og grønnsaker, samt egg og rent kjøtt. Kan også bruke olje, eddik, krydder og yoghurt naturell. Har noen noen gode ideer? Begynner å bli litt lei av salater, kokte grønnsaker, omelett osv.
Gjest Anonymous Skrevet 21. juli 2003 #3 Skrevet 21. juli 2003 joa, men jeg syns ikke det er så utrolig spennende heller.... Savner å kunne lage og spise ordentlig god mat, eller bare lage en pizza eller kjøpe en hamburger, eller en i eller spise brødskive eller.... noe som er godt. Er så matlei.....
Gjest Poirot Skrevet 21. juli 2003 #6 Skrevet 21. juli 2003 Grønnsaksbiffer er godt. man rasper og binder med egg og krydder før de stekes. Husker ikke oppskrift. Må da være mulig å kjøpe seg en bok, når det skal være så strengt. (Skjønner ikke helt hvorfor, men... Gluten og laktose intoleranse?) Er jo mye godt kjøtt: Biff, svinefilet, kylling, og hva med fisk?
Gjest Anonymous Skrevet 21. juli 2003 #7 Skrevet 21. juli 2003 Joda, har lett etter bøker, men vegetar bøker har ofte oppskrifter med mel og da går det ikke. Fedon er kanskje det nærmeste jeg kommer, men også oppskrifter derfra inneholder ting jeg ikke skal spise. Så det er nok ikke så enkelt å kjøpe seg en bok. Hvorfor så streng diett? Jeg tåler generelt karbohydrater dårlig, har pcos, insulinresistens og er ufrivillig barnløs, så si samarbeid med sykehuset tester vi ut hvilke matvarer jeg tåler. Merker at helsen og allmenntilstanden min er mye bedre etter at jeg begynte på dietten, men er mao litt matlei nå....
Gjest Poirot Skrevet 21. juli 2003 #8 Skrevet 21. juli 2003 Varier med ulike krydder. Satayspyd er godt, kylling i soyasaus med freshe grønnsaker. Kan du spise produkter som er glutenfrie? Lag deg en calzone med slik deig (fåes kjøpt på pose i butikken) Skjønner at det er vanskelig.
Gjest Anonymous Skrevet 21. juli 2003 #9 Skrevet 21. juli 2003 Glutenfrie produkter er ikke greit desverre. Tror jeg skal prøve grønnsaksbiff i dag. Ellers prøver vi å variere så godt vi kan. Syns f.eks at fisk bakt i folie er superduper deilig, savner poterer da, reker er deilig og biffbiter med tacokrydder, salsa, guakamole og salat. Så det er ikke bare trist og kjedelig, men begynner å slippe opp for ideer. Takk for tips Donpedro!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå