Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Jeg vet ikke helt hvor denne posten passer hen, men jeg sitter her og prøver å finne inspirasjon for en ferie for meg og barnet som snart blir 9 år. Hva gjør dere i feriene, når dere er bare en voksen? Uten å bli helt blakk? Jeg liker Danmark, men er det ikke dyrt i sesongen? Hva fyller man dagene med sammen med barn på ferie?
Silmarill Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Kommer litt ann på hvor du bor? Bor du i Oslo så har du jo Oslo øyene å dra ut til med fergen som koster en bussbilett, og eks. frogner/Tøyen badet! Tusenfryd, Hunderfossen mm. Så, hvor i landet bor du?
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 har du bil kan du pakke telt og campingutstyr og kjøre på kryss og tvers av norges land, nok å fylle dagene med da, fiske, lei en kano, utforsk serverdigheter, gå en tur i fjellet, ponni-ridning, mulighetene er enorme og det koster ikke mye å leie en teltplass, eller campe i det fri
Silmarill Skrevet 14. mai 2009 #4 Skrevet 14. mai 2009 Gi oss et svar da hvor du bor? Mye lettere å svare da, som tidligere nevnt
absinthia Skrevet 14. mai 2009 #5 Skrevet 14. mai 2009 Dra på aktivitetsferie, f.eks familieleir, der dere i tillegg kan bli kjent med nye mennesker. Sjekk f.eks ut Langedrag o.l.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 14. mai 2009 #6 Skrevet 14. mai 2009 Familieleir på Langedrag er å anbefale. Har vært der alene med mine barn i flere år. Der treffer du også mange voksne du kan hygge deg med mens ungene stortrives blant dyra
Gjest TS Skrevet 14. mai 2009 #8 Skrevet 14. mai 2009 Jeg bor i Oslo så det ligger sentralt nok slik sett. Jeg søker litt på ulike Danmarksferier, men må bestemme meg for en uke først, tidlig eller sent på sommeren. Tur til øyene i Oslofjorden er absolutt en god idé Bilferie frister ikke veldig, annet enn i teorien. Jeg blir stressa når det er varmt og mye trafikk, og vi har ikke air condition i bilen, men vi kunne lagt opp en rute til noen av byene. Lyst til å gjøre noe litt annerledes i år
Silmarill Skrevet 14. mai 2009 #9 Skrevet 14. mai 2009 Jeg bor i Oslo så det ligger sentralt nok slik sett. Jeg søker litt på ulike Danmarksferier, men må bestemme meg for en uke først, tidlig eller sent på sommeren. Tur til øyene i Oslofjorden er absolutt en god idé Bilferie frister ikke veldig, annet enn i teorien. Jeg blir stressa når det er varmt og mye trafikk, og vi har ikke air condition i bilen, men vi kunne lagt opp en rute til noen av byene. Lyst til å gjøre noe litt annerledes i år Øyene i Oslofjorden er alltid stas :-) "Ta med barna på en mini-ferie til Gol og Tropicana badeland. Vi har satt sammen en gunstig pakke for de som er alene med barn og her kan både voksne og barn trives sammen med andre." Fra denne linken: Tropicana badelan på Gol Her er ennda en side du kan se på:Aktivitetsferie for aleneforeldre
Gjest Reveal ii Skrevet 14. mai 2009 #10 Skrevet 14. mai 2009 Jeg bor i Oslo så det ligger sentralt nok slik sett. Jeg søker litt på ulike Danmarksferier, men må bestemme meg for en uke først, tidlig eller sent på sommeren. Tur til øyene i Oslofjorden er absolutt en god idé Bilferie frister ikke veldig, annet enn i teorien. Jeg blir stressa når det er varmt og mye trafikk, og vi har ikke air condition i bilen, men vi kunne lagt opp en rute til noen av byene. Lyst til å gjøre noe litt annerledes i år Jeg er alene med ei på omtrent samme alder- de siste årene har vi feriert slik: 06: Mor datter, tante:Dyreparken Kristiansand. Togtur. Overnatting på motell helt inntil jernbanestasjonen- todagers billett til parken. 07: Mor, datter og tante til Hellas 08: Mor datter og bilen. 1) Overnattingstur til tante på Lillehammer- maihaugen og Hunderfossen. 2) Skulle opprinnelig campe i hytte-hagen til bekjente på vestfoldkysten- men fikk ledig sengeplass i hytta. Insisterte på å stå for middagene (til 6-8 personer) de dagene vi var der. Tok båten videre over til Strømstad. Kjørte bil opp til en herregård i Frykenområdet. 09: (Var på tenerife i påsken) 1) Mor og datter; Biltur med diverse overnatting hos venner rundt om i landet. 2) Mor og datter; Flerdagerstur til overnevnte herregård i Fryken. Inkluderer masse aktiviteter som forex badeland 3) Mor og datter (og kanskje venninne m/ barn) Fjelltur. Skal gå løype i fjellet etter anbefaling fra turistforeningen i forhold til barnevennlighet. Satser på kombinasjon turisthytte/ telt. 4) Mor, datter, tante og juksetante; Helgetur til Oslo med fokus på kultur; nasjonalgalleriet, botanisk hage, fredssenteret+++ Jeg vurderer fortsatt om uke 1 byttes ut med en danmarkstur med pakkeløsning fra DTF. Ser at det ikke er uoverkommelig økonomisk...
Silmarill Skrevet 14. mai 2009 #11 Skrevet 14. mai 2009 Så kjempeflott at du delte dette Reval ii! Så mange gode ideer du kommer med som kan være relevant for mange:-) Veldig bra :-O
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå