Gå til innhold

Vi avbryter programmet med en ekstra nyhetssending

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi avbryter programmet med en ekstra nyhetssending, er noe jeg har sett på amerikanske filmer, men aldri i virkeligheten i Norge at en tv-sending blir avbrytet med en viktig nyhetssending.

Er dette noe som er vanlig i USA eller det kun et filmfenomen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skjer i Norge også det. Hender veldig sjelden da. Skjedde blant annet 11. september da flyene kjørte inn i twin towers.

Skrevet

Men avbrøt de da? Jeg synes å huske at de opplyste om at det skulle bli en ekstra nyhetssending om det etter at programmet var ferdig? :klø:

Gjest Gjest
Skrevet

Det skjer svært sjeldent men det skjer. Ellers gjør de som du sier, sender en rulletekst om at det kommer en ekstra nyhetsending klokka da og da...

Skrevet

Tror det ble avbrutt hvis jeg ikke husker helt feil..

Skrevet
Men avbrøt de da? Jeg synes å huske at de opplyste om at det skulle bli en ekstra nyhetssending om det etter at programmet var ferdig? :klø:

Jeg mener de avbrøt programmet ja.

Skrevet

Okei. Tror faktisk jeg var på skolen da nyheten kom, så jeg fikk vel bare med meg de ekstra nyhetssendingene utover. :)

Skrevet

De avbrøt. Husker det, for jeg var syk den dagen ;)

Men jeg tror det skal mye til før en slik avbrytelse skjer på TV. Har lagt merke til at det avbrytes mye oftere på radio.

Skrevet

^ Ja, på radioen blir jo lyden kjempehøy når de avbryter.. Til å få hjerteinfarkt av når man sitter i bilen :tongue:

De fleste presser vel bare inn den ekstra nyhetssendingen etter at programmet er over.

Skrevet

Jeg tror vel også at de avbrøt sendingen da. I radio synes jeg de gjør dette i tide og utide egentlig. Selv om det egentlig ikke er såå viktig. Ellers så er det vel mer vanlig med "ekstra nyhetssending kl. 14:10" o.l.

Skrevet (endret)
Det skjer i Norge også det. Hender veldig sjelden da. Skjedde blant annet 11. september da flyene kjørte inn i twin towers.

Da skjedde det ja!

Det skjedde vel også ved Estonia ulykken, Vallas avgang, tsunamien.... o.l.

........eller var det rett og slett at de skrev at det kom ekstra nyhetssending kl.xx.xx

Endret av Silmarill
Skrevet
Da skjedde det ja!

Det skjedde vel også ved Estonia ulykken, Vallas avgang, tsunamien.... o.l.

........eller var det rett og slett at de skrev at det kom ekstra nyhetssending kl.xx.xx

Tror ikke de avbrøt programmet ved tsunamien, men kun hadde en ekstra nyhetssending etter programmet. De første dødstallene media fikk var jo ikke så høye.

Skrevet

De avbrøt dagsrevyen når Kong Olav døde.

Da sa han mannen at de fikk inn noen nyheter og ville ta en liten pause, når han kom på skjermen igjen var han kledd i svart dress. Og det ble opplyst for folket at kongen var død.

Gjest Lily1
Skrevet (endret)

De brøt i alle fall programmet da brannen på Scandinavian Star raste, det husker jeg veldig godt!

Estonia og også 11/09 som andre her har nevnt... men ut over det husker jeg ikke så mange andre ganger der det har skjedd.

Og ja, selvfølgelig da Kong Olav døde :trist:

Endret av Lily1
Skrevet (endret)
Tror ikke de avbrøt programmet ved tsunamien, men kun hadde en ekstra nyhetssending etter programmet. De første dødstallene media fikk var jo ikke så høye.

Ja, det er vel helst det at de skriver at det kommer en ekstra nyhetssending når det er "store begivenhetr/ulykker"

Tror nok ikke de avbryter en sending på TV, slik de bryter inn på radioen (eks. på P4)

Mulig de gjordet dette da Kong Olav døde. (1990/91)

Endret av Silmarill
Skrevet

DE avbrøt også nyhetsendingen når Gro harlem hadde bestemt seg for å tre av som statsminister

Skrevet
DE avbrøt også nyhetsendingen når Gro harlem hadde bestemt seg for å tre av som statsminister

Ja, det stemmer det! Huff, årsaken var jo absolutt tragisk :tristbla:

Gjest Gjest
Skrevet

Estoniaulykken skjedde vel på natta? Så da var det ikke noe TV-program å abryte. Dette er jo noen år siden, så det var ikke mye natt-tv den gangen. Men jeg husker jeg hørte på nattradioen da, og da ble sendingen avbrutt.

Skrevet

11. September avbrøt i allefall ikke TV2 sendingen, for jeg husker at jeg lå hjemme og så på en eller annen tv-serie, og det kom en rulletekst over skjermen som sa at et fly hadde styrtet i world trade center. Det var jo ikke "verre" enn en ulykke først! Etter at tv-serien var ferdig var det nyhetssending, og det andre flyet kom da på direkten.

Skrevet
Vi avbryter programmet med en ekstra nyhetssending, er noe jeg har sett på amerikanske filmer, men aldri i virkeligheten i Norge at en tv-sending blir avbrytet med en viktig nyhetssending.

Er dette noe som er vanlig i USA eller det kun et filmfenomen?

Ganske vanlig ja, om det er viktig nok. Ekstra irriterende er det naar de avbryter sendinger paa lokale kanaler for aa sende en 30 min severe weather warning og ikke fortsetter der de stoppet etterpaa :sur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...