Harrytøffel Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Hei, mann på vel 40, trenger noen råd. Kona vil ha en barbering av krattet, helst alt sammen, men vi kvier oss fordi: Av mange tidligere erfaringer vet vi at det kommer til å klø noe voldsomt når det vokser ut. Noen som har erfaring med dette? Hvor ofte bør det barberes for å holde banen fri for busker? Finnes det andre måter å gjøre det på en med høvel (det er vel ikke lurt med voks på skamleppene? Kort og godt: alle gode råd tas i mot med stor takk )
Telys Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Jeg har kjøpt inn RFSU intim after shave. Denne hjelper mot røde prikker og kløing (synes ihvertfall jeg) Men nå har jeg aldri vært noe særlig plaget av kløing etter barbering,men det hender. Jeg barberer meg ca. en gang i uken. Det kan fort bli vondt og ubehagelig om jeg gjør det oftere. Men man får jo ikke en svær husmorsdott etter en uke uansett,så det skal jo ikke være et stort problem Men det er nok individuelt når man føler man kan barbere igjen. Men som sagt,så må jeg vente en uke mellom hver gang. Jeg har kun testet ut voksing,en gang,og det var bare bikinilinjen. Jeg synes det var kjempevondt,og jeg ble helt svart og blå etterpå,pga,blåmerker eller noe (?) Men jeg gjorde det selv,og jeg turte jo ikke bare dra til,så det er nok noe annet hvis hun går til noen som kan gjøre det for henne. Dere må nesten bare teste ut de forskjellige måtene. Så finner dere fort ut hva som fungerer best for dere!
Siiw Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 om dere har mulighet- så gå til noen som vokser! myeee bedre! og det holder seg lenger uten at du må ty til høvelen neste uke er nok litt vondt! men man må jo lide for skjønnheten!
Harrytøffel Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. mai 2009 om dere har mulighet- så gå til noen som vokser! myeee bedre! og det holder seg lenger uten at du må ty til høvelen neste uke er nok litt vondt! men man må jo lide for skjønnheten! Hehe, dere får ha medlidenhet med en mann her...hvem vokser noe sånt.? Der? Og hva med de mer...skal vi si sårbare områdene, der finnes jo hår mellom de ytre og indre leppene også. Ikke mange, men de er da der, og pokker så vanskelig å få has på Nå er jo dette kun fordi hun ikke synes hun har noen fin dusk lenger, før var de et krøllete teppe, nå er det kun strihåra bust Bruker en sånn spiral så mensen er kun et minne, men det var det med utseendet da. For hennes skyld, jeg for min del ser kun på det som er bak håra )
Harrytøffel Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2009 Jeg har kjøpt inn RFSU intim after shave. Denne hjelper mot røde prikker og kløing (synes ihvertfall jeg) Men nå har jeg aldri vært noe særlig plaget av kløing etter barbering,men det hender. Jeg barberer meg ca. en gang i uken. Det kan fort bli vondt og ubehagelig om jeg gjør det oftere. Men man får jo ikke en svær husmorsdott etter en uke uansett,så det skal jo ikke være et stort problem Men det er nok individuelt når man føler man kan barbere igjen. Men som sagt,så må jeg vente en uke mellom hver gang. Jeg har kun testet ut voksing,en gang,og det var bare bikinilinjen. Jeg synes det var kjempevondt,og jeg ble helt svart og blå etterpå,pga,blåmerker eller noe (?) Men jeg gjorde det selv,og jeg turte jo ikke bare dra til,så det er nok noe annet hvis hun går til noen som kan gjøre det for henne. Dere må nesten bare teste ut de forskjellige måtene. Så finner dere fort ut hva som fungerer best for dere! Hvor får man kjøpt sånn after shave. Apoteket, eller kondomeriet?
Telys Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 Hvor får man kjøpt sånn after shave. Apoteket, eller kondomeriet? Denne selges i vanlig matbutikk og på apotek http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+def...PID-937067.aspx
felgen Skrevet 13. mai 2009 #7 Skrevet 13. mai 2009 Du får kjøpt noe på kondomeriet som heter Unirens. Dette er en gele, og jeg syns den hjelper. Den utsetter i hvertfall kløen, og demper de røde prikkene. Jeg er veldig plaget med røde prikker, så den tar det ikke helt, men den omgjør i hvertfall napalmområdet til en mer rolig form for krigføring!
Aftensol Skrevet 13. mai 2009 #8 Skrevet 13. mai 2009 Du får også kjøpt egen barbergele til underlivet fra rfsu... Jeg liker best å barbere uten siden jeg har gjort det så lenge, men til nybegynnere så tror jeg den vil være veldig bra! Samme gjelder den geleen til å bruke etterpå.. Den bruker jeg også, hvis ikke klør jeg i to dager etter barbering... Kjøpes på de fleste dagligvarebutikker Også synes jeg forresten at mannehøvler er bedre egnet enn damehøvler.. Rett og slett fordi damehøvler har er større område rundt uten blader
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #9 Skrevet 14. mai 2009 Okey, alle snakker om barberhøvel og voksing, men er det ingen som har tenkt på Veet hårfjerningskrem? Den som sitter på i 3 minutter og så er det bare å skrape alt av? Den fungerer veldig bra for meg, og da slipper jeg egen barberhøvel til mine ladieareas. Jeg har veldig sensitiv hud og det er en annen bakterietype der enn på resten av kroppen. I hvert fall, Veet hårfjerningskrem er veldig bra. Bare pass på at du venter med de innerste hårene til du har tatt de ytterste, hvis ikke kan det komme krem inn i systemet og det er ikke anbefalt. Og hvis du har veldig mye hår kan du godt la den sitte et par minutter ekstra.
Aftensol Skrevet 15. mai 2009 #10 Skrevet 15. mai 2009 Det er veldig mange som får brannsår av å bruke veet hårfjerningskrem.. Og jeg mener at det stå i vedlegget at man ikke skal bruke det der.. Man kan sikkert bruke den på bikinilinjen, men jeg personlig ville ikke ha brukt den lengre inn.. Men det finnes visstnok en egen hårfjerningskrem på kondomeriet som er beregnet til underlivet... Og jeg ville ALDRI ha brukt den et par minutter lengre enn hva det står på esken!! Men nå syne ikke jeg at det re noe stress å barbere heller... Tar ikke mange minuttene til vanlig.... (tar vel å merke litt ekstra tid når jeg er gravid )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå