Gjest ruskesara Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Jeg har blitt dumpet av kjæresten min. Vi har fortsatt kontakt. Jeg er ikke klar for å bryte helt, men jeg har lyst til å virke kostbar og litt likegyldig. Hvordan oppfatter han meg om jeg aldri tar initsiativet til kontakt, men svarer på hans meldinger og er blid og hyggelig i telefonen?
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Jeg har blitt dumpet av kjæresten min. Vi har fortsatt kontakt. Jeg er ikke klar for å bryte helt, men jeg har lyst til å virke kostbar og litt likegyldig. Hvordan oppfatter han meg om jeg aldri tar initsiativet til kontakt, men svarer på hans meldinger og er blid og hyggelig i telefonen? Hvorfro skal du hva det? du er jo dumpet så da har det ikke noe poeng om du er kostbar eller noe som helst!!! du driter deg bare ut vis du tror han kommer tilbake pg av det.....
Gjest brutal_mann Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Ikke gi eksen din oppmerksomhet overhodet. Snu ryggen til og gå videre i livet ditt. Å bruke tid og krefter på ekser er bortkastet tid.
Gjest singel lesbe Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Det jo de strategiene du har her som vanligvis anbefales. I tillegg vil jeg si: Det kommer kanskje an på hvilken type han er og årsaken til bruddet: Om har behov for at du kjemper og viser at du vil ha ham, eller om han trenger å se deg som ei attraktiv, selvstendig dame som klarer deg fint uten ham, eller om han har behov for full avstand (om enn for bare en periode) eller om han utelukker noe for fremtiden. Hvilken type kjenner du ham som? Hvordan tror du han vil reagere i de forskjellige scenariene? *klem*
Gjest TS Skrevet 14. mai 2009 #6 Skrevet 14. mai 2009 Bruddet kom fordi omstendighetene gjør det vanskelig for oss å være sammen. Han brøt før, eller idet han ble for følelsesmessig involvert. Jeg hadde allerede blitt fortapt i han. Jeg er egentlig enig i bruddet, men han var den sterke som klarte å bryte. (kompliserte saker med barn og bosted). Vi bestemte oss for å fortsette som venner, men jeg har inntrykk av at han ikke mener det likevel, kanskje han bare sier det for å ha meg på hold. Han tar lite kontakt. Jeg har nok vært den som har vært mest pågående i forholdet, og ønsker å innta en mer "cool" rolle nå. Men skjønner han det? Hvis jeg svarer på hans henvendelser tror han at jeg fortsatt er like keen og tenker at han har meg på gress, eller skjønner han at det er anderledes siden jeg ikke tar særlig kontakt? Hvordan tenker menn??
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #7 Skrevet 14. mai 2009 Det er jo ganske umulig å gi svar på, men jeg skjønner godt at du desperat leter etter et! Synes "singel lesbe" skisserte opp de mulige scenarioene ganske greit, og du er nok den personen her som lettest kan se hvilket som stemmer. I min personlige erfaring, om du absolutt vil ha en mann tilbake, så fungerer det best å bare virke totalt likegyldig. Ikke ta kontakt selv, være høflig men kort om han tar kontakt. Om det faller seg slik at han er totalt ferdig med deg uansett, så hjelper jo ikke dette noe da. Men da hadde det heller ikke hjulpet å pushe på, jeg tror aldri det hjelper. Kanskje bare hvis han følte seg ekstremt neglisjert og lite verdsatt av deg, men det virker ikke sånn ut fra situasjonen du beskriver. For å dra inn min erfaring igjen, så har mannen kjent savn og litt panikk når jeg har valgt å tre helt ut av livet hans etter et brudd. De har oppfattet det som at jeg er klar til å gå videre uten dem, og de har ikke likt det. Samtlige ekser av meg har faktisk kommet krypende tilbake, til og med de som dumpet meg. Det er først når du gir dem litt avstand at de kan kjenne at de savner deg, det er når du viser at du kan være selvstendig og lykkelig uten dem at de ser på ny at du er attraktiv, og det er når de innser at de faktisk må leve videre helt uten deg at de kan begynne å få kvaler og tvil.
Gjest TS Skrevet 14. mai 2009 #8 Skrevet 14. mai 2009 I min personlige erfaring, om du absolutt vil ha en mann tilbake, så fungerer det best å bare virke totalt likegyldig. Ikke ta kontakt selv, være høflig men kort om han tar kontakt. Nei det er ikke sånn at jeg absolutt vil ha han tilbake. Jeg er fortsatt glad i han, og det hadde sikkert vært hyggelig å vite at han "kom tilbake". Men som sagt forholdene er komplisert og jeg tror også det er best som det har blitt nå. Men iom at jeg har vært mest pågående i forholdet og at det var han som brøt, og at jeg sitter med følelsen av at han vil ha meg på gress er jeg litt opptatt av hvilke signaler jeg gir han. Jeg vil vise at jeg takler dette som en kvinne og er litt "laidback" til det hele. (men siden jeg ikke kutter all kontakt, vil jeg balansere dette på en god måte som får frem budskapet mitt). Takk for svar alle
Gjest brutal_mann Skrevet 14. mai 2009 #9 Skrevet 14. mai 2009 For å dra inn min erfaring igjen, så har mannen kjent savn og litt panikk når jeg har valgt å tre helt ut av livet hans etter et brudd. De har oppfattet det som at jeg er klar til å gå videre uten dem, og de har ikke likt det. Samtlige ekser av meg har faktisk kommet krypende tilbake, til og med de som dumpet meg. Håper folk leser og lærer av dette. Når et forhold er over så er det OVER. Aldri aldri aldri ofre en eks så mye som en kalori av tanker eller annen oppmerksomhet. Ekser er til for å ignoreres.
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #10 Skrevet 14. mai 2009 Nei det er ikke sånn at jeg absolutt vil ha han tilbake. Jeg er fortsatt glad i han, og det hadde sikkert vært hyggelig å vite at han "kom tilbake". Men som sagt forholdene er komplisert og jeg tror også det er best som det har blitt nå. Men iom at jeg har vært mest pågående i forholdet og at det var han som brøt, og at jeg sitter med følelsen av at han vil ha meg på gress er jeg litt opptatt av hvilke signaler jeg gir han. Jeg vil vise at jeg takler dette som en kvinne og er litt "laidback" til det hele. (men siden jeg ikke kutter all kontakt, vil jeg balansere dette på en god måte som får frem budskapet mitt). Takk for svar alle Hva med å bare være laidback? Det virker jo som du har slått deg til ro med at det er over, så hvorfor drive og stresse med hva han tror og ikke tror om deg. Vær deg selv, fokuser på deg selv, og drit i hva han tror eller ikke. Om han tror han har deg på gress har vel ikke noe å si for deg, så lenge han faktisk ikke har det. Om du faktisk klarer å bli laidback og likegyldig til det hele så vil nok det skinne gjennom. Men for å bli det så bør du kanskje slutte å spille et spill, å tolke signaler og analysere, å være opptatt av hva han tenker og om han tar budskapet. Jeg forstår at man kan stresse litt i slike situasjoner altså, men jo mer du stresser jo lengre tid tar det før du virkelig blir helt laidback! Å kutte all kontakt hadde selvsagt vært det beste. Du kunne jo prøvd å gjøre det for en liten periode iallefall. Da gir du iallefall klar beskjed om at du ikke trasker rundt på noe gress for han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå