Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #1 Del Skrevet 13. mai 2009 Kan jeg ta teori før - eller eventuelt parallelt med - trafikalt grunnkurs, eller må jeg gjøre ferdig grunnkurset før det er vits i å melde seg opp til teorien? Prøver å komme i gang så fort som mulig med å ta lappen, så jeg blir ferdig rundt bursdagen min:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #2 Del Skrevet 13. mai 2009 Trafikalt grunnkurs er for å kunne øvelseskjøre praktisk. Trenger ikke kurset for å ta teorien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puserjenta Skrevet 13. mai 2009 #3 Del Skrevet 13. mai 2009 Kan jeg ta teori før - eller eventuelt parallelt med - trafikalt grunnkurs, eller må jeg gjøre ferdig grunnkurset før det er vits i å melde seg opp til teorien? Prøver å komme i gang så fort som mulig med å ta lappen, så jeg blir ferdig rundt bursdagen min:) Antar at du skal ha klasse B. Før du ka ta teoriprøven må du levere en søkad. Anbefaler å gjøre dette på nettet. www.vegvesen.no. Her må helse og vandel være godkjent før du tar teorien. Tar ca 2 uker, bortsett fra Oslo som tar ca 4 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 13. mai 2009 #4 Del Skrevet 13. mai 2009 For å kunne søke om førerkort må man ha tatt og bestått teoriprøven. Teoriprøven er en drop in-prøve. Om du må ha trafikalt grunnkurs vet jeg ikke, men jeg vil tro det er "enklere" å stå dersom du har øvelseskjørt først - og da må du ha traf. grunnkurs. Jeg er enig med Puserjenta om at du bør gå inn på vegvesen.no og lese. Pratet om søknad ifb. med teoriprøve er derimot helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #5 Del Skrevet 13. mai 2009 For å kunne søke om førerkort må man ha tatt og bestått teoriprøven. Feil. Man kan søke om førerkort lenge før man tar teoriprøva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antagonist Skrevet 13. mai 2009 #6 Del Skrevet 13. mai 2009 Feil. Man kan søke om førerkort lenge før man tar teoriprøva. Riktig. Man får ikke ta hverken teoretisk eller praktisk prøve før man har søkt om førerkort. Når man har fått søknaden godkjent, kan man stille opp på drop-in teoriprøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 14. mai 2009 #7 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Så rart. Da lurer jeg på hvorfor jeg har lappen *kløsegihodet* Kanskje kjøreskolen fikset det for meg. Jaja. Endret 14. mai 2009 av Paren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 18. mai 2009 #8 Del Skrevet 18. mai 2009 Kan jeg ta teori før - eller eventuelt parallelt med - trafikalt grunnkurs, eller må jeg gjøre ferdig grunnkurset før det er vits i å melde seg opp til teorien? Prøver å komme i gang så fort som mulig med å ta lappen, så jeg blir ferdig rundt bursdagen min:) Du kan melde deg opp til teorien før du er ferdig med grunnkurset. Det eneste er at du ikke kan ta teorien før du er ferdig med grunnkurset, logisk nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Utlogget bruker Skrevet 18. mai 2009 #9 Del Skrevet 18. mai 2009 Antar at du skal ha klasse B. Før du ka ta teoriprøven må du levere en søkad. Anbefaler å gjøre dette på nettet. www.vegvesen.no. Her må helse og vandel være godkjent før du tar teorien. Tar ca 2 uker, bortsett fra Oslo som tar ca 4 uker. Så om man ikke har plettflitt vandel, så kan man ikke ta "lappen"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 18. mai 2009 #10 Del Skrevet 18. mai 2009 Så om man ikke har plettflitt vandel, så kan man ikke ta "lappen"? Joda, kan godt ha noen flekker på rullebladet, men det kommer an på typen flekker. Rusproblemer er nok det mest aktuelle, men kanskje også dommer som tyder på problemer med å styre temperamentet (vold og trusler) kan spille inn. Om du skal få førerkort igjen etter å ha blitt fradømt det pga. grisete trafikal oppførsel tidligere er det relevant. På den annen side vil jeg tro det meste av vinningskriminalitet ikke er så veldig relevant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå