Gå til innhold

Hvor lenge har dere trent?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Bare lurer på hvor lenge folk her inne har trent, og hvor ofte.

Og hvilke resultater har dere oppnådd med treningen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har trent styrke i 6 år, eller bygging om du vil ;) .. kun de siste 3 årene har jeg trent med skikkelig planlegging av økter og stort fokus på kosthold. Jeg har oppnådd en muskuløs kropp og grei kondisjon - sannsynligvis har jeg også forebygget noe sykdom, har ikke hatt sykefravær på over 2 år.

I styrke har jeg oppnådd å benke 145kg, 190kg i markløft og 170kg knebøy.

Gjest Lance
Skrevet

Jeg har trent sykling og jogging siden jeg var 15, er nå i begynnelsen av 30-årene. Trener 3-5 ganger hver uke. Selvsagt har jeg hatt opphold, om ikke annet på den måten at det blir litt mindre trening om vinteren. Jeg trener også en del styrke om vinteren for å ikke bli for ensidig, men prøver å ikke få for mye muskler slik at jeg blir for tung som sykkelrytter.

Resultatet er at jeg aldri har trengt å bekymre meg for overvekt, har alltid spist det jeg har lyst på når jeg har lyst, men holder en grei vekt.

Det jeg har oppnådd er vel først og fremst fem seire i sykkelritt.

Gjest strykebrett
Skrevet

Har trent i litt over ett år. Trener to ganger i uken, først kondisjon en halv time og deretter styrke. Løfter mer en dobbelt så mye nå som da jeg startet. Løper også veldig mye lengre på den halvtimen jeg holder på.

Har gått litt opp i vekt (var og er undervektig av natur så dette er positivt for min del) og har blitt kvitt det jeg hadde av cellulitter :)

Gjest Løve66
Skrevet

Jeg har trent nesten daglig de siste 5-6 årene. Begynte å trene da jeg fikk mitt første ryggprolaps, og treningen var i første omgang for å forebygge nye prolaps. Jeg oppdaget ganske fort at jeg synes det var veldig gøy å trene - særlig når man kom litt i form, så siden har jeg bare fortsatt.

Jeg trener fortsatt for å holde ryggen i sjakk og det hjelper. Garantart. Samtidig har jeg oppdaget fordelene man har i hverdagen ved faktisk å være litt sterk, så det er en fin bieffekt. Ellers er det ikke dumt å være i grei form rent kondisjonsmessig heller. I det hele tatt er hverdagen langt mer behagelig når man er sånn rimelig i form. Det er også stressforebyggende synes jeg.

Jeg trener både kondisjon og styrke. Varierer litt hvor god miks jeg får til, men trening blir det alltids. Treningen er et viktig innslag i min hverdag og jeg prioriterer det høyt. Føler meg litt lost og rastløs hvis jeg ikke har fått trent på et par dager så jeg trives best når jeg får lagt inn den daglige økten.

Skrevet
Jeg har trent styrke i 6 år, eller bygging om du vil ;) .. kun de siste 3 årene har jeg trent med skikkelig planlegging av økter og stort fokus på kosthold.

Har holdt på tilsvarende i ... teknisk sett nesten fem måneder nå, men det har vært en del avbrudd (ikke alltid like lett å få gjennomført dagens plan med en liten baby i huset). Har allerede hatt mindre trøbbel med ryggen enn noensinne (er 36 år gammel og har hatt kronisk ryggtrøbbel siden jeg var 18), gått ned 6-7 kg før jeg egentlig begynte å fokusere på kostholdet, osv. Har tidligere drevet med kampsport i mange år, og det har jo vært grei allmenntrening, men må si at disse månedene med frivekter har vært en del mer effektiv tidsbruk.

Jobber for tida rundt 125 kg i knebøy, 150 kg i mark og 95 kg i benk. (Dette er arbeidssett på 5 reps, har ikke prøvd noen seriøse maksløft). Det virker rimelig å anta at nybegynnerøkninga er ferdig.

Liker ellers å løpe litt i skogen, hvor det er flott ujevn grunn med gjørme og trerøtter og steiner i stedet for kjip asfalt.

Gjest Guess
Skrevet

Jeg har trent fast i over 3 år nå, trener nesten hver dag, om det er en løpetur, en runde spinning, gåtur ol varier ettersom.. prøver å få inn litt styrke innimellom, men lar seg ikke altid gjøre med den jobben jeg ha nå(reiser mye)

Jeg har fått ekstremt mye overskudd av treningen, trenger mye mindre søvn og takler vanskligheter/utfordringer i hverdagen mye bedre.. er nesten aldri syk..

Trening er en fin måte å få tenkt over ting på/få utløp for evnt. frustrasjon! Dessuten er det gøy å kjenne at kroppen jobber hardt, men takler det..

Jeg har også blitt mer bevisst på hva jeg spiser! Hvilken mat som holder meg gående lengre, når jeg burde spise for å yte best osv... :) vinn/vinn rett og slett!

Skrevet

Jeg har trent siden april 2008. Begynte med to ganger i uke ca. men rundt oktober trappet jeg opp til tre ganger i uken. Har gått ned 7 kg, blitt mer fast, fått en mye bedre kondisjon og føler meg rett og slett bedre. :)

Skrevet

Har de siste 10 årene trent mer eller mindre regelmessig. Det har blitt perioder (måneder) uten trening, men stort sett har jeg ligget på 1-3 ganger i uka.

I den "fasen" jeg er i nå har jeg trent siden november 2008. Har gått opp fire kilo (sist jeg sjekka 3 uker siden) men ned en buksestørrelse. Har økt i muskelvolum, fått smalere midje og fått av ganske mye "overheng".

Trener fordi jeg elsker å føle meg sterk og frisk. I tillegg har jeg mentalt godt av å trene - føler meg psykisk sterkere av det. Motgang er ikke så ille når man trener - jeg griner mindre rett og slett :ler: Pluss at trening, da spesielt dans, er en av de tingene som får meg til å glemme alt annet i hverdagen, og det er utrolig godt. Å få penere kropp er selvsagt også et pluss.

Skrevet

Jeg har egentlig "alltid" trent, drev med håndball (tidvis på ganske høyt nivå) frem til jeg var rundt 24, deretter drev jeg med kampsport frem til for et par år siden. De siste tre årene har jeg trent mye tung styrke og periodevis trent mye kondisjonstrening (det siste halvåret bl.a.), samt at jeg har drevet en del med klatring.

Jeg har egentlig vært i ganske god form hele livet, men de siste tre årene med mer målrettet trening for økt muskelmasse, bedre kondisjon og lavere fettprosent har gitt sitt utslag både rent fysisk og utseendemessig. Jeg trener fire-seks ganger i uken, hvor mye styrke ifht kondisjon jeg trener avhenger av sesongen. Det blir mer styrketrening i vinterhalvåret, og mer løping (og klatring) i sommerhalvåret.

Det jeg imidlertid synes er det beste med å være i god form er overskuddet jeg får i hverdagen av det. I tillegg til at jeg kan jobbe lenge fysisk uten å bli særlig sliten. Tunge løft etc. er greiere.

Jeg merker også veldig godt på humøret mitt om jeg trener eller ikke. Jeg blir rett og slett sur og deppa av å ikke trene. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har trent gjennom hele livet med ujevne mellomrom. Men det siste året har jeg trent fast ca. fire ganger i uka, og variert mellom ute- og inne-aktiviteter, kondisjon og styrke. Jeg har gått ned 7 kilo, fått mye bedre kondisjon og utholdenhet, og det gir meg også mye mere overskudd i hverdagen. I tillegg har jeg fått mye mere selvtillit og selvbilde, sikkert pga at jeg har fått en fastere kropp som både jeg og min mann synes er mere sexy. Har rett og slett fått et bedre sexliv også. :)

(mannen min har også trent mye og gått ned i vekt og fått flottere kropp. Dette hadde vi godt av :-) )

Gjest fragment
Skrevet

Jeg trente ridning i rundt to år da jeg var rundt 12. Jeg har også spilt organisert fotball fra jeg var 12 til 22 år gammel. Trener ikke fotball organisert for øyeblikket, men håper å begynne med det igjen senere.

For ca. fire år siden begynte jeg så smått å trene styrke på treningssenter. Har trent forholdsvis seriøst i to-tre år, og da spesielt det siste året. På omtrent to år har jeg gått fra aldri å ha tatt i en benkpresstang til å ta 50 kg. i maksløft i benk. Målet er 70 kg. om to år. Har også økt mye i andre øvelser.

Jeg trener en del kondisjon også, både løping på mølle eller ute, sykling, spinning osv., og har heldigvis klart å opprettholde en ganske god kondisjon pga. det. Jeg trener omtrent hver dag, og trives svært godt med det. For meg er treningen veldig viktig, og noe jeg prioriterer over en del andre ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...