Gjest Wacmoc Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Gav flått-dråper til hunden min i går. Gjorde det vetriæren ba meg om, ta det på i huden i nakken hans. Gjorde det, men litt forskjellige steder i nakken da det var så mye i en sånn "flaske" og han er ganske liten.. Nå lukter han så utrolig dritt, lukter sikkelig ekkelt og pelsen hans er litt klissete der jeg har tatt det på. Han har mye pels, så var umulig å ikke få noe i pelsen. Men kommer han til å lukte sånn hele sommeren? Og kan jeg dusje han?
Gjest Wacmoc Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Kjøp flåtthalsbånd i steden:) Det funker utrolig dårlig, og vetrinæren sa at jeg burde bruke dråper på bikkja da det funker best pga str og all pelsen.
Gjest Wind Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Har aldri opplevd at det har blitt noen lukt av hunden etter å ha tatt på flåttmiddel. Står det ikke noe på pakken om hvor lang tid det tar før det "virker"? Vil tro lukten går bort etter en stund, da. :klø:
Gjest Wacmoc Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Har aldri opplevd at det har blitt noen lukt av hunden etter å ha tatt på flåttmiddel. Står det ikke noe på pakken om hvor lang tid det tar før det "virker"? Vil tro lukten går bort etter en stund, da. :klø: Står ikke noe om det. :klø: Har aldri brukt det før, og vil ikke ha en stinkende hund
Gjest Wind Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 Sikker på at h*n bare ikke har vært borti noe dritt? Du kan jo enten vente litt og se om det gir seg, eller ringe veterinæren og spørre, kanskje?
Gjest Wacmoc Skrevet 13. mai 2009 #7 Skrevet 13. mai 2009 Sikker på at h*n bare ikke har vært borti noe dritt? Du kan jo enten vente litt og se om det gir seg, eller ringe veterinæren og spørre, kanskje? Det lukter sterkt der jeg har tatt det på, og jeg ser og lukter at det kommer derrifra. Kommer jo til å høre med dyrlege etterhvert om det ikke blir borte, men hadde vært kjekt å få erfaringer fra andre
Gjest Wind Skrevet 13. mai 2009 #8 Skrevet 13. mai 2009 Jeg tror det kommer til å gi seg, altså, men man vet aldri. Hold oss oppdatert, da.
Gjest Wacmoc Skrevet 13. mai 2009 #9 Skrevet 13. mai 2009 Jeg tror det kommer til å gi seg, altså, men man vet aldri. Hold oss oppdatert, da. Ja, kan gjøre det
suzie Skrevet 14. mai 2009 #10 Skrevet 14. mai 2009 Det funker utrolig dårlig, og vetrinæren sa at jeg burde bruke dråper på bikkja da det funker best pga str og all pelsen. Flåtthalsbånd fungerer helt supert!
Gjest Wacmoc Skrevet 14. mai 2009 #11 Skrevet 14. mai 2009 Flåtthalsbånd fungerer helt supert! Det kommer nok helt ann på. Den gamle tolleren min fikk nesten mer flott med det, enn uten det. Min nåværende hund fikk masse flott selv om han hadde det. Og fikk beskjed av dyrlegen å bruke dråper på hunden min da jeg sa hvem rase han var.
la Flaca Skrevet 14. mai 2009 #12 Skrevet 14. mai 2009 Jeg kan heller ikke bruke flåtthalsbånd, fordi pelsen skaper for stor avstand til huden på hunden. Er det Frontline du har brukt? Vet det anbefales fremfor Expot på små hunder. Men ingen av dem skal vel lukte. Bare sjekk at huden ser frisk og fin ut i nakken og at det ikke er snakk om en allergisk reaksjon eller noe, våteksem for eksempel.
Gjest Wacmoc Skrevet 14. mai 2009 #13 Skrevet 14. mai 2009 Jeg kan heller ikke bruke flåtthalsbånd, fordi pelsen skaper for stor avstand til huden på hunden. Er det Frontline du har brukt? Vet det anbefales fremfor Expot på små hunder. Men ingen av dem skal vel lukte. Bare sjekk at huden ser frisk og fin ut i nakken og at det ikke er snakk om en allergisk reaksjon eller noe, våteksem for eksempel. vet ikke hva det het fornoe Men får se på pelsen hans når jeg kommer hjem
Aftensol Skrevet 16. mai 2009 #14 Skrevet 16. mai 2009 Hunden vår fikk også noen flått dråper hos dyrelegen som lukter veldig sterkt... Og pelsen ble klissete, det så nesten ut som at han hadde vært borti olje der vi hadde tatt dråpene... Lukten gikk vekk etter noen dager, husker ikke når.. Og det samme gjorde klisset.. Man kan fint bade de, bare vente noen dager etter man har tatt på middelet, og bader han ofte må du ta på nye dråper.. Det var i hvertfall det vi fikk beskjed av dyrelegen
Gjest Wacmoc Skrevet 16. mai 2009 #15 Skrevet 16. mai 2009 Okei, takk Dyrlegen var litt stressa dagen vi kom da det var 10 på venterommet, og vi skulle fikse to katter og fjerne stinga på en annen hund. Så han sa ikke så mye.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #16 Skrevet 16. mai 2009 Bruker flåtthalsbånd nå, men bruke dråper tidligere. Det står i bruksanvisningen at hunden ikke skal være i kontakt med vann på en uke etter man har hatt på middelet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå