Gå til innhold

bryllupsnatten / bryllupsferien

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal ikke gifte meg enda, men bare lurer på hvordan dere som har giftet dere gjorde det bryllupsnatten.

For meg er det litt slik at selveste bryllupsnatten da ekteparet trekker seg tilbake fra festen og kanskje inn på den private arena bør være forbehold de 2 som gifter seg og at kanskje den spesielle natten der får man muligens ha ifred med at barn enten blir passet av andre eller sover på eget rom.

Er det noen som har noe formeninger eller vil fortelle litt om hvordan dere gjorde det på selveste bryllupsnatten med barna inne i bildet?

Edit:

Bryllupsnatten med eller uten barn - bryllupsnatten / bryllupsferien med eller uten barn

Endret av Chakoya
Skrevet

Barna dro sammen med barnevaktene etter middagen (og et kakestykke). Bryllupsnatten tilbragte vi alene på hotell, kun oss to.

Hvis det er én natt man bør prioritere barnevakt, så er dette natten, mener jeg :)

Gjest Gjest
Skrevet

Vi skal ordne oss barnevakt :) Denne natta vil jeg ikke ha annet å tenke på en mannen min :D

Skrevet

Vi skal ha barnevakt, jeg håper bare at det går bra... Hun er ikke mer enn 8 måneder på det tidspunktet så jeg er litt nervøs for hvordan det skal gå. Hadde vi skulle ha giftet oss nå hadde det nok ikke funka, men mye kan jo heldigvis skje på 3 måneder... :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

Min første tanke var: Er du morsom?? Barn på bryllupsnatta?? Det kunne ikke falt noen inn, tror jeg. Jeg synes det er litt spesielt når folk har med seg barna sine på bryllupsreise også, men jeg vet ikke hvordan det er når man har barn... Man klarer kanskje ikke å være borte fra barna sine i en uke eller to?

Gjest Ny her
Skrevet
Vi skal ha barnevakt, jeg håper bare at det går bra... Hun er ikke mer enn 8 måneder på det tidspunktet så jeg er litt nervøs for hvordan det skal gå. Hadde vi skulle ha giftet oss nå hadde det nok ikke funka, men mye kan jo heldigvis skje på 3 måneder...

Vi har også skaffet barnevakt. Lillegutt vil være 10 måneder når vi gifter oss. Har hele tiden tenkt at bryllupsnatten skal bare være vår og ble kjempeglad når en venninne tilbød seg å passe ham. Men det blir første gang han har barnevakt om natten, så nå har jeg begynt å grue meg litt for om det vil gå bra. Om han bare gråter og er ulykkelig den natten, vil jeg få veldig dårlig samvittighet.

Er også usikker på om vi skal bo på hotell eller hjemme. Bor vi hjemme, er det enklere å hente ham, hvis det skulle skjære seg helt. Alternativt kan besteforeldre bo hos oss for å være i beredskap. Nyttig å lese om hvordan andre ordner bryllupsnatten med eller uten barn, mens jeg tenker ut hva som passer best for oss. Må jo ta ansvaret, når vi valgte å få barn før bryllup...

Skrevet (endret)

Hehe, fine svar her da. :)

Da føler jeg at jeg ikke har noen grunn til å føle meg fæl p.g.a jeg ønsker bryllupsnatten med min kjære alene dersom vi skulle gifte oss en vakker dag :)

Hva med bryllupsferien?

Har dere med barna på den eller tenker dere at den skal være forbehold kun brudeparet uten gjengen?

For meg ønsker jeg kanskje til og med at den bryllupsferien kanskje burde vært forbehold brudeparet... At man dro på en fin bryllupsferie alene uten barna. Om det er mulig å få til barnepass og man har det tilgjengelig, bør man ha grunn til å føle seg... rar fordi man ønsker bryllupsferien uten barna inne i bildet?

Men så tenker jeg at barna tilhører familien dem og... Men en bryllupsfest er vel egentlig forbehold mann og kvinne som finner hverandre og vil gå inn i partnerskap, men man tar jo også med seg barna inn i familien da...

Har ikke gjort meg opp noe 100 % formening, men skulle gjerne likt å fått litt tips om hva dere andre gjør når bryllupsferien kommer.

Hva mener dere?

Endret av Chakoya
Skrevet

Hei. For oss er det en selvfølge at både bryllupsnatten og bryllupsreisen er uten barn.

Det er jo vår kjærlighet det handler om akkurat da.

Å ta med barn på bryllupsreise er helt galt synes jeg. Av og til må foreldre prioritere å være kjærester, hvis forholdet skal være sunt.

Jeg vet at det ikke alltid er like lett for samvittigheten å la et barn være igjen hjemme, og reise bort og kose seg selv, men det er viktig.

Jeg tror skilsmisse statistikken hadde gått kraftig ned om foreldrene bortprioriterte barna av og til.

Så barn på bryllupsreise er 100 prosent nei, synes jeg. Da blir det en familieferie, ikke bryllupsreise.

Skrevet

Jeg har jo en sønn fra før, og han skal være hos en slektning i en uke. Jeg vet at han vil ha det fint, og vi skal nyyyte ferien og hverandre. (Mest det siste. ;) )

Skrevet

Bryllupsnatten blir uten ungen, men bryllupsreisen blir med ungen.

Han er under 3 år når vi gifter oss og vi kommer til å dra bort i 14 dager og det syns jeg blir aaalt for lenge for en så liten gutt å være borte fra begge foreldrene. Vi hadde ikke kost oss skikkelig vi heller om vi skulle være så lenge borte fra han....

Vi er heller ikke så opptatt med tradisjonell bryllupsreise uansett :-D

Skrevet

Sønnen vår var i underkant av to år når vi giftet oss og han var hos besteforeldrene, som han kjenner godt.

Vi hadde bryllupsnatten på hotell og dro rett på bryllupsreise, som var en langhelg i en europeisk storby. Helt herlig å bare være kjærester, og akkurat passe lenge borte.

Vi gjorde det slik at vi pakket alt klart og dro rett fra hotellet hvor vi hadde natten til flyplassen. På den måten føltes turen lenger siden vi ikke var hjemme og "landet" i mellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...