Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hvor gammel var foreldrene dine da de fikk deg, er du den eldste i flokken eller den yngste? eller er du enebarn? Hva syns du selv om aldersforskjellen?

Min mor var bare 17 år da hun fikk meg, min far var 25. Av og til syns jeg aldersforskjellen mellom meg og moren min er for lite, hun kjøper klær fra samme butikker, låner klær og sminke fra meg. Hun snakker også om at hun vil få flere barn. Jeg har en lillebror som er 10 år yngre meg, han er nå 12, jeg er 22. Mamma fyller snart 40, så hun er ikke gammel, men jeg vil ikke at hun skal få et barn til, syns at det blit litt for flaut med en gravid mamma, når jeg selv kan være gravid. Jeg har sagt at jeg ikke liker tanken, men jeg har også sagt at hun ikke skal høre på meg, det er hun som bestemmer. Hun har valgt å ikke få barn, men sier til alt og alle at det er jeg som har sagt NEI! Jeg har ikke sagt nei, jeg har bare sagt at jeg ikke liker tanken, og at det ikke har så mye med meg å gjøre. Men jeg tror hun vil jeg skal ta over om det en dag skjer noe med dem, det er noe jeg ikke kan ta stilling til nå, men jeg hadde nok gjor det uten tvil.

Syns dere jeg har vært for hard mot henne?

Videoannonse
Annonse
Gjest LanaLane
Skrevet (endret)

Pappa var 20, min mor var 41.

Yngst av min mor sine barn, eldst av min far sine.

Kompliserte saker.

Ang moren din, hun er vel gammel nok til å selv velge om hun vil ha flere barn? Min far var 38 da han fikk sitt yngste barn, og jeg ser absolutt ikke på ham som en gammel far.

Kanskje det er rart for deg, men det er tross alt hennes liv. Hva om hun hadde sagt hun ikke ville du skulle ha barn fordi hun syntes det var rart å bli bestemor som 40?

Du hadde jo syntes det var trist og sikkert tenkt ditt om å ikke få barn da.

Nei, la henne bestemme selv, mange som får barn i 40årene nå.

Endret av LanaLane
Gjest Gjest
Skrevet

Mamma var 33 og pappa 35. Broren min er 10 år eldre enn meg. De prøvde i flere år å bli gravide og fikk meg først da de mer eller mindre hadde gitt opp.

:-P

Jeg tenker moren din har en slags 40-års krise og trenger bekreftelse på at hun ikke er gammel. Jeg forstår godt at du ikke vil ha flere søsken nå.

Gjest Gjest
Skrevet

Moren min var 32. Faren min var 37. Jeg er enebarn. Moren min ble alvorlig syk da jeg var midt i tenårene. Hun overlevde, men det var en vond og vanskelig tid.

Skrevet

Mamma blei 26 måneden etter at jeg ble født og pappa var 27. Jeg er eldst av tre jenter. Fikk min første lillesøster to år etter at jeg ble født og ho yngste kom når mamma var 35 og pappa 36.

Skrevet

Mamma var 25 og pappa 27. Jeg synes det er passe og har aldri tenkt over det egentlig.

Moren din har valgt å se det som at du har sagt nei. Det er hennes greie. Du var ærlig med henne samtidig som du sa at hun ikke skulle ta hensyn til deg. Noe mer kan du ikke gjøre.

Skrevet

Mine var begge 33, er 2 og 3 års forskjell mellom hvert søsken.

Skrevet

Faren min var 26år og moren min var 23år. (Hvis jeg har regnet riktig)

Gjest emmeline
Skrevet
Pappa var 20, min mor var 41.

Oj, det var litt...spesielt. Ikke stygt ment i det hele tatt, ble bare litt nysgjerrig på den relasjonen der.

Gjest Wacmoc
Skrevet

Pappa var 38 når han fikk meg, og jeg tror mamma var ca 30. Er ikke helt sikker på hvor gammel hun er.

Er yngst på en søskenflokk på 4.

Pappa var 30 når han fikk halvbroren min.

Pappa var 32 når eldstesøster kom, og mamma var 24

Pappa var 34 når mellomsøster kom, og mamma var 26.

Skrevet

Mamma var 23 og pappa var 25. Jeg er yngst, har en storebror som er 2 og et halvt år eldre.

Synes aldersforskjellen er akkurat passe, men tror ikke det hadde spilt noen rolle om de var eldre. Eneste fordelen er vel at man har sjanse for å beholde dem lenger.

Når du er 23 år synes jeg egentlig at du er for gammel til å være flau over moren din. Hvis hun har lyst på flere barn er ikke det noe du har noe med. Jeg vet av flere som har 20 års aldersforskjell eller mer mellom søsken, kan ikke se at det er noe problem.

Skrevet

Mamma var 22 og pappa 27 da de fikk meg... har en 3 år eldre bror, og en 9 år yngre bror..

litt rart kanskje å ha et barnebarn og barn på ca samme alder.. men det skjer jo det også... er jo hennes valg..

Gjest Naria
Skrevet

Begge var 28. Jeg har en 8 år eldre bror, vi har samme mor, men ikke samme far.

Skrevet (endret)

Mamma var 22, pappa var 23. De fikk min bror et drøyt år før, og min søster fem år etter.

Er glad for at de fikk oss forholdvis unge, jeg vil at de skal leve i mange år ennå.

Endret av Anemsi
Gjest LanaLane
Skrevet
Oj, det var litt...spesielt. Ikke stygt ment i det hele tatt, ble bare litt nysgjerrig på den relasjonen der.

Det kan vel sies så enkelt at da min far var utstasjonert i militæret var det status å ha eldre dame. Og sånt kan det bli barn av, TADAAA! altså meg ;)

Gjest emmeline
Skrevet
Er ikke helt sikker på hvor gammel hun er.

:overrasket:

Gjest Grafica
Skrevet

Mamma var 20, pappa 23.

Jeg har en halvbror hos mamma som er 9 år yngre enn meg. Og to halvbrødre hos pappa: En som er 14 år yngre og en som er 18 år yngre. Pappa er nå 43, og om de hadde villet ha flere, hadde jeg da bare blitt glad... Gjelder for mamma og det. Jeg er 21.

Jeg synes du var litt hard mot henne, ja. Men hun oppfører seg ikke riktig hun heller, så det er sagt. Hva hun velger å gjøre med kroppen sin og livet sitt er hennes valg, tross alt. Men å si at du sa NEI på den måten er også feil.

Gjest Wacmoc
Skrevet
:overrasket:

Har jo sine grunner at jeg ikke vet helt sikkert hvor gammel hun er..

Gjest Gjest_milja_*
Skrevet
Ja, hvor gammel var foreldrene dine da de fikk deg, er du den eldste i flokken eller den yngste? eller er du enebarn? Hva syns du selv om aldersforskjellen?

Min mor var bare 17 år da hun fikk meg, min far var 25. Av og til syns jeg aldersforskjellen mellom meg og moren min er for lite, hun kjøper klær fra samme butikker, låner klær og sminke fra meg. Hun snakker også om at hun vil få flere barn. Jeg har en lillebror som er 10 år yngre meg, han er nå 12, jeg er 22. Mamma fyller snart 40, så hun er ikke gammel, men jeg vil ikke at hun skal få et barn til, syns at det blit litt for flaut med en gravid mamma, når jeg selv kan være gravid. Jeg har sagt at jeg ikke liker tanken, men jeg har også sagt at hun ikke skal høre på meg, det er hun som bestemmer. Hun har valgt å ikke få barn, men sier til alt og alle at det er jeg som har sagt NEI! Jeg har ikke sagt nei, jeg har bare sagt at jeg ikke liker tanken, og at det ikke har så mye med meg å gjøre. Men jeg tror hun vil jeg skal ta over om det en dag skjer noe med dem, det er noe jeg ikke kan ta stilling til nå, men jeg hadde nok gjor det uten tvil.

Syns dere jeg har vært for hard mot henne?

Mamma var 38 og pappa var 43. Jeg er pappas nest yngste og mammas mellomste. Jeg synes de var for gamle. Jeg hadde en periode som barn hvor jeg var utrolig redd for at de skulle dø fordi de var så mye eldre enn de andre barnas foreldre. Andre barn sa ofte til meg 'så gamle foreldrene dine er' og det var flaut. I tillegg er/var pappa ekstremt konservativ,treig og gammeldags. Mamma er ikke fullt så gammeldags, men jeg merker generasjonsgapet der også.. hun kan bli veldig lett sjokkert over ting, og jeg er veldig forskjellig fra mine foreldre. Jeg synes fortsatt det er dumt at de er såpass gamle (vel, pappa bryr jeg meg ikke med, han er helt psykopat uansett..), jeg tenker på at mamma begynner å bli gammel, jeg skulle ønske hun var yngre. Jeg vet at yngre foreldre også kan dø, av sykdom eller ulykker eller hva som helst, og at eldre foreldre kan være ungdommelige, men det er nå uansett slik at det er større sjanse for at det er motsatt.

Personlig vil jeg være ferdig med å få barn innen jeg er 30 år. Jeg venter mitt første nå. Jeg er 21.

Angående din egen mor, så er det jo hun som har vridd det slik at det er du som nekter henne. Du har sagt du ikke liker tanken (og det er helt greit å si), men at hun bestemmer selv. Du har ikke gjort noe galt i mine øyne. Hva annet kan du gjøre liksom?

Gjest LanaLane
Skrevet
Pappa var 38 når han fikk meg, og jeg tror mamma var ca 30. Er ikke helt sikker på hvor gammel hun er.

Jeg er heller ikke helt sikker på hvor gammel min mor er. Men jeg søkte henne opp i skattelistene og hun skal vel være 62 nå. Lurer på hvordan hun ser ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...