Store My Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Samboeren til venninna mi har fått beskjed om at han ikke fikk lov til å sitte på utecafé med hunden. Grunnen var visstnok at mattilsynet har sagt at man ikke kan ha hunder hvor det serveres mat. Jeg synes det høres litt underlig ut. Jeg forstår at hunder ikke skal være inne på caféer (pga allergi), og jeg forstår også at man ikke skal ha hunder på kjøkkenet. Men jeg forstår ikke at det ikke skal være tillatt med hunder ute. Flere som har fått beskjed om det samme? Er det noen som kjenner til utecaféer i Trondheimsområdet hvor det er uproblematisk å ta med hund?
Gjest Wacmoc Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Samboeren til venninna mi har fått beskjed om at han ikke fikk lov til å sitte på utecafé med hunden. Grunnen var visstnok at mattilsynet har sagt at man ikke kan ha hunder hvor det serveres mat. Jeg synes det høres litt underlig ut. Jeg forstår at hunder ikke skal være inne på caféer (pga allergi), og jeg forstår også at man ikke skal ha hunder på kjøkkenet. Men jeg forstår ikke at det ikke skal være tillatt med hunder ute. Flere som har fått beskjed om det samme? Er det noen som kjenner til utecaféer i Trondheimsområdet hvor det er uproblematisk å ta med hund? Jøss, det var da fryktelig merkelig. Har aldri hørt om det før. Har ofte tatt med meg hunden på utecafèr og aldri fått beskjed at han ikke kan ligge ved siden av meg. Han er jo liten, så kanskje det har litt med at han ikke er en 45kg hund, men fortsatt. Det var merkelig syntes jeg.
Silmarill Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Samboeren til venninna mi har fått beskjed om at han ikke fikk lov til å sitte på utecafé med hunden. Grunnen var visstnok at mattilsynet har sagt at man ikke kan ha hunder hvor det serveres mat. Jeg synes det høres litt underlig ut. Jeg forstår at hunder ikke skal være inne på caféer (pga allergi), og jeg forstår også at man ikke skal ha hunder på kjøkkenet. Men jeg forstår ikke at det ikke skal være tillatt med hunder ute. Flere som har fått beskjed om det samme? Er det noen som kjenner til utecaféer i Trondheimsområdet hvor det er uproblematisk å ta med hund? Dette har jeg også hørt! De sier det er pga. allergi selvom hunden er ute og ikke gjør annet enn å ligge helt stille ved eierens bord! Nå vet jeg at mange av våre "nye landsmenn" som driver cafeer, restauranter som ser på hunder/katter som urrent og kanskje det er derfor de sier at det ikke er lov
Gjest strykebrett Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Jeg har mange år bak meg i restaurantbransjen og jeg kan bekrefte at mattilsynet reagerer på hunder i serveringsområdet, enten det er inne eller ute.
Silmarill Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Jeg har mange år bak meg i restaurantbransjen og jeg kan bekrefte at mattilsynet reagerer på hunder i serveringsområdet, enten det er inne eller ute. Åja, da er det pga. allergier og hygiene da selvom det er ute
Gjest Scalare Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 Her kan du iallefall kose deg på kafé sammen med hunden din http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article2104037.ece Det står også litt om forbudet, men ikke hvorfor...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå