Gjest fortvilet exsamboer Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Håper virkelig noen kan hjelpe meg. Min samboer og jeg gikk fra hverandre for en måned siden, men vi blir ikke enige om hvordan vi skal gjøre det med huset. Hun mener vi burde vente med å selge til det er litt bedre tider og vi er ferdig med påbyggingen. Driver å bygger på og pusser opp. Jeg mener vi bare må selge. Ingen av oss har råd til å beholde huset. Så mitt spørsmål er: Hvordan gjorde dere det da dere gikk fra hverandre og eide noe sammen. Tok det lang tid før dere ble enige? Ble det mye krangling? Håper på svar. Vet ikke hva jeg skal gjøre her. Ikke råd til å bo to steder i mellomtiden.
Gjest Gjest_damen_* Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Jeg kjenner noen som ble boende sammen og gjorde en stor felles innsats i huset. De gjorde ferdig oppussing og påbygging for å få ut maks ved salg. Det lønte seg. Selvsagt fordrer det jo at dere er venner og ikke evt har funnet noen andre i mellomtiden. Hvis salg nå gir et stort tap, så ville jeg selv vært usikker på om det var riktig løsning. Kan èn av dere "beholde" huset så lenge slik at begge to slipper å bo "dobbelt"?
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Om dere må selge er det bare og få en ny takst som sier hva det er verdt som det står,har dere hatt felles/lik innbetalig på lån fra hver er det bare og dele tapet. Litt mere komplisert om dere har hatt % vis betalig fra hver. Kan jo være at hun ikke haster med og selge hvis hun ser for seg at dere kan bli ilag igjen på sikt. Ellers er det jo en ide og gjøre huset ferdig for en bedre pris,da blir det jo også litt komplisert om dere ikke har lik innsats på oppussingen/utbyggingen. Om begge er innstillt på og gjøre opp dette uten og være vanskelig burde det gå greit,om bare en er litt vanskelig blir det fort komplisert igjen. Det er som oftest først ved sånne tilfeller og arv at man ser hvordan folk egentlig er,de fleste skal grabbe til seg mest mulig,da lurer man på om man i det hele tatt har kjent personen.
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Få oversikt over situasjonen. Hvor mye kan dere tjene på å bygge ferdig før salg. Kan dere greie det i fellesskap som ett prosjekt. Hva innebærer det for deg økonomisk. Gjør en jobb ut av å få oversikt over situasjonen og de forskjellige alternativene; hva det innebærer økonomisk og praktisk for deg..........SÅ kan du se hva du greier følelsesmessig. Ikke bra og surre rundt og ikke vite helt konkret hva de forskjellige alternativene innbærer - det ligger trygghet i å vite og ting blir enklere da Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Få oversikt over situasjonen. Hvor mye kan dere tjene på å bygge ferdig før salg. Kan dere greie det i fellesskap som ett prosjekt. Hva innebærer det for deg økonomisk. Gjør en jobb ut av å få oversikt over situasjonen og de forskjellige alternativene; hva det innebærer økonomisk og praktisk for deg..........SÅ kan du se hva du greier følelsesmessig. Ikke bra og surre rundt og ikke vite helt konkret hva de forskjellige alternativene innbærer - det ligger trygghet i å vite og ting blir enklere da Lykke til Fornuftig innlegg. Men, etter er brudd vil vel mange foretrekke å komme seg videre, tror jeg heller ville solgt med tap for å slippe å være bundet til ex-en. Noe annet kanskje hvis dere har barn sammen, da er dere vel mer nødt til å tenke økonomisk
Fredrik=) Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 kan fort risikere å tape store penger på å "vente på bedre tider" nå. ang oppussing får dere mest sannsynlig ikke veldig mye mer om dere gjør dere ferdig. evt kan dere hente inn et anbud fra en håndverker på det dere tenker å gjøre så kan dere legge det fra på visning og evt regne med at salgsummen synker såpass. mener foresten at den som vil selge har rett til det uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå