Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Jeg er nylig skilt. Satt rett i klemma! Så nå sitter jeg der, har en grei lønn på 300 i året. Pluss barnebidrag. Jeg har lagt huset ut for salg. Taksten er på 3.5 og gjelden 900. Vi skal dele dette. Men min ex mann har også sagt at jeg kan ta hele summen som egenkapital dersom det ikke skulle ordne seg med lån for meg. Videre har vi en hytte med verdi på ca. 1.6 som han skal kjøpe meg ut av. Samme med en båt og bil som han skal kjøpe meg ut av. Jeg har kjøpt hus, skrevet kontrakt og fått frem til august måned og ordne meg lån. Nå er jeg litt redd for at jeg ikke får lånet i orden. SPurte megleren som jeg kjøpte fra på kontraktsmøte om det var vanlig å gjøre det i den rekkefølgen og hun sa det var helt normalt å gjøre det slik. Jeg går rundt med stadig vondt i magen og redd og håper dette ordner seg. Velger å tro at jeg får solgt huset innen den tid ja. Men er jo selvsagt veldig bekymret.... RÅd? Erfaringer?
Gjest Gjest_tatiana_* Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Mitt råd er at du bør snakke med banken din med en gang...
Alison Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Jeg er nylig skilt. Satt rett i klemma! Så nå sitter jeg der, har en grei lønn på 300 i året. Pluss barnebidrag. Jeg har lagt huset ut for salg. Taksten er på 3.5 og gjelden 900. Vi skal dele dette. Men min ex mann har også sagt at jeg kan ta hele summen som egenkapital dersom det ikke skulle ordne seg med lån for meg. Videre har vi en hytte med verdi på ca. 1.6 som han skal kjøpe meg ut av. Samme med en båt og bil som han skal kjøpe meg ut av. Jeg har kjøpt hus, skrevet kontrakt og fått frem til august måned og ordne meg lån. Nå er jeg litt redd for at jeg ikke får lånet i orden. SPurte megleren som jeg kjøpte fra på kontraktsmøte om det var vanlig å gjøre det i den rekkefølgen og hun sa det var helt normalt å gjøre det slik. Jeg går rundt med stadig vondt i magen og redd og håper dette ordner seg. Velger å tro at jeg får solgt huset innen den tid ja. Men er jo selvsagt veldig bekymret.... RÅd? Erfaringer? Som gjest over skriver bør du snakke med banken snarest mulig. Du burde ha ordnet med finansieringsbevis før du i hele tatt vurderte å legge inn et bud. Vanlig rekkefølge ved kjøp av bolig er å ordne finansierngsbevis og så legge inn bud. Et bud er bindende. Så sant du ikke har lagt inn et bud med forbehold om finansiering vil du ha et problem hvis du ikke får innvilget lån.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #4 Skrevet 15. mai 2009 Jeg kjøpte før jeg solgte for noen år siden. Betalte da kun avdrag på lånene i 6 mnd. Gikk rundt det på tross at jeg er alene og forsørger barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå