Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er dette sunt?? Tenker på english breakfast jeg, og det er vel ikke så sunt? :fnise:

Skrevet (endret)

Tomtbønner er ikke så ille! Rundt 110 kalorier pr. 100 gram, lite fett og bønner er sunt. Det som trekker ned litt er at det som oftest brukes litt sukker i tomatsausen.

English Breakfast er vel så langt fra sunt som du kan komme :fnise: Men i forhold til loff, pølser, egg og bacon stekt i tonnevis med fett blir tomatbønnene sunne altså!

Endret av Pingting
Skrevet
Er dette sunt?? Tenker på english breakfast jeg, og det er vel ikke så sunt? :fnise:

English breakfast = tomatbønner, speilegg og bacon? :)

I så fall er det ganske sunt, det kommer selvsagt ann på aktivitetsnivået ditt hvor bra det er for deg i lengden ;)

Skrevet

Jeg spiser ikke english breakfast, jeg bare lurer på om tomatbønner i seg selv er sunt :)

Skrevet
Jeg spiser ikke english breakfast, jeg bare lurer på om tomatbønner i seg selv er sunt :)

Ja, det tror jeg. Selv om sausen er tilsatt sukker så kan jeg ikke tenke meg at det er snakk mengder. Eventuelt hell av mesteparten av sausen ;)

Skrevet
English breakfast = tomatbønner, speilegg og bacon? :)

Det var den snille varianten. Om man skal trekke frem den verste engelske frokosten er det speilegg, bacon, pølse, hash browns (stekte, revede poteter), sopp, tomatbønner og brød stekt i fett. Sånt man orker å spise en gang i året ;)

Jeg bor i England, her er det varianter av tomatbønner med mindre sukker i sausen. men det finnes kanskje ikke i Norge enda?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...