junipia Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 i går kveld satt jeg og min kommende mann å laget et ca budsjett for bryllupet. vi skal stå for bryllupet selv og trenger en liten pekepinne på hvor mye vi må spar mm. jeg har klart å spare på mye synes jeg men ennå så blir det dyrt...noen som har noen tips evt ting jeg har glemt.. mat og drikke: catering og svenskhandel 25500,- fortograf: en kjenning som er fotograf tar jobben 2000- klær: meg, samboer,brudepike og brudesvenn. ebay 10500,- hotel bryllupsnatten: 1500,- sminke/frisøk meg og forlover: 3500,- innvitasjoner: 2500,- pynt: 4000,- er det mye?? lokale: 4500,- blomster: meg og 4 knapphullsblomster 3000,- bryllupskake skal tanta mi lage:) noe jeg har glemt som er veldig viktig?
Honey Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 i går kveld satt jeg og min kommende mann å laget et ca budsjett for bryllupet. vi skal stå for bryllupet selv og trenger en liten pekepinne på hvor mye vi må spar mm. jeg har klart å spare på mye synes jeg men ennå så blir det dyrt...noen som har noen tips evt ting jeg har glemt.. mat og drikke: catering og svenskhandel 25500,- fortograf: en kjenning som er fotograf tar jobben 2000- klær: meg, samboer,brudepike og brudesvenn. ebay 10500,- hotel bryllupsnatten: 1500,- sminke/frisøk meg og forlover: 3500,- innvitasjoner: 2500,- pynt: 4000,- er det mye?? lokale: 4500,- blomster: meg og 4 knapphullsblomster 3000,- bryllupskake skal tanta mi lage:) noe jeg har glemt som er veldig viktig? Det med budsjett er veldig forskjellig hva man klarer å få til med tanke på venner/bekjente som kan hjelpe til osv. Vi har større budsjett enn dere, selv om vi har prøvd å gjøre det økonomisk. Vi får sponset bryllupsfesten i fht middag, lokale og alkohol. Vi har i tillegg til det dere nevner utgifter på transport (bryllupsbil 3000,- og taxi fra festen 300,-)og musikk (kjøpe ny i-pod 1200,-). Vi har litt billigere overnatting, frisør og pynten synes jeg du kanskje hadde tatt i litt ekstra. Hvis dere har litt stramt budsjett ville ikke jeg betalt for sminke og hår for forlover. Vi beregner 3000,- for alt av blomster da vi kjøper billig på torget og får bekjent til å binde for oss. I tillegg beregner jeg maks 1000 kr for øvrig pynt. Det kommer som regel en del småtteri som koster penger på toppen som utgjør litt, så en evt.post på et par tusen kroner er som regel greit. Fremkalling av bildene koster en god del for vår del selv om selve fotograferingen bare koster 2000 kr for oss også. Klesposten din ville aldri holdt i vårt tilfelle, men er du heldig å blir fornøyd med e-bay varene så kan det holde. Vi har hatt nærmere 15 000 kr på denne posten.
Jade Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 (endret) Ringer Kaker (skal vel ha mer enn en?) Takkekort + porto Bordkort Gaver til hjelpere Musikk Smykker/mansjettknapper Endret 13. mai 2009 av Jade
junipia Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. mai 2009 Ringer Kaker (skal vel ha mer enn en?) Takkekort + porto Bordkort Gaver til hjelpere Musikk Smykker/mansjettknapper hehe ja vi skal nok ha mere enn 1 ja men det har vi tenkt å spørre litt kaffegjester mm og å hjelpe oss med ringer har vi allerede så det eneste vi skal gjøre er å gravere inn datoen når det nærmer seg. musikk tenkte vi vi skulle ha med ipod og cder. smykker og mansjettknapper får vi låne:) men gaver til hjelpere og takkekort hadde jeg glemt! takker:) noe mere?
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #5 Skrevet 14. mai 2009 hehe ja vi skal nok ha mere enn 1 ja men det har vi tenkt å spørre litt kaffegjester mm og å hjelpe oss med Ikke nok med at de må være kaffegjester (altså går glipp av hoveddelen av bryllupet), men så må de i tillegg lage kake?! Ærlig talt!
Vibi Skrevet 14. mai 2009 #6 Skrevet 14. mai 2009 Det er da ikke noe problem?? Er helt normalt at gjester har med kaker. Trenger ikke nødvendigvis være kaffegjestene heller. Vi giftet oss ifjor, og satte bort alt, så hadde et budsjett på rundt 80 000, men fikk allikevel noen gjester til å bake kaker. Mamma bakte en, svigermor likeså, en fadder, svigerinne og en tante. Ingen som syns det var det minste rart. Kanskje dere skal på bryllupsreise, isåfall skal vel denne med i budsjettet. Jeg vill også regnet mint 5000 i slingringsmonn.
leirbål Skrevet 14. mai 2009 #7 Skrevet 14. mai 2009 Ikke nok med at de må være kaffegjester (altså går glipp av hoveddelen av bryllupet), men så må de i tillegg lage kake?! Ærlig talt! Hos oss har noen av kaffegjestene spurt på eget initiativ om de skal bake. Jeg ville gjort det selv, uansett om jeg var invitert eller ei.
junipia Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 15. mai 2009 for å si det slik nå har jeg selv vært bakende gjest i flere bryllup og det er jo bare koselig! og hos oss er det også mange som har tibud seg å bake for å få være med på å gjøre dagen oss fin:) er glad jeg! men hadde "gjest" vært gjest skulle du fått slippe hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå