travolta Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Hei! :-) Jeg holder på med min eksamen, og skal ha uteaktivitets lek i barnehagen. Og jeg sliter med å komme med flere alternativer, så jeg lurer på om noen kan gi meg noen kreative uteaktiviteter som kan være populært for barna?:-D
Jinx82 Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Hinderløype med div. oppgaver/poster er populært, men vet ikke hvilket alderstrinn du skal lage opplegg til? Momenter i løypa kan være: - Balansestokker/steiner - Hinder barna må krype under - Lage tunnel som barna må krype gjennom - Hinder barna må klatre over - Sikk-sakk løype - Tauløype,- tau knyttet rundt div. tre i en slags sirkelform der barna må gå rundt/følge tauet ved å holde ene hånda på tauet og ha øynene lukket - Sansepose,- barna må stikke ned hånda i posen og finne ut hva som er inni,- kan være alt fra kongler, skjell, steiner - Post der de må synge "Hode, skulder, kne og tå" - Kim's lek,- 5 ting fra naturen barna må memorere før du fjerner 1-2 ting og de skal prøve å finne ut hva som er tatt bort - Mellom postene kan de få i oppgave å gå som en "hund", "bjørn" ++ Ellers kan man leke "Rødt Lys", gjemsel, "Stiv heks" ++
*Numi* Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 (endret) Nå vet jeg ikke hva slags forslag du sitter med selv, men når jeg gikk i barnehagen tja for en 16 år siden, eller noe, gikk det mye i "Slå-på-ring" og "Ta den ring og la den vandre", samt "Gjemsel", "Sisten" osv. Eller "titten på hjørnet", men det var kanskje mer på barneskolen? Kom på noen fler: - Hauk og due - Knutemor - troll og stein Endret 13. mai 2009 av *Numi*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå