mimifin72 Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Mannen min har "leid" ut hybelen vår til sønnen til en veldig god venn. Sønner er i 20-åra, og studerer. Sønnen og mannen min har avtalt at han ikke skal betale noen ting, men at han skal bo bare til ny skolestart(studerer i utlandet). Nå har også dama hans flytttet inn. Kan jeg kreve at de skal betale leie? Jeg tror mannen min er rett og slett altfor snill. Hjelp!
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Dette her høres altfor snilt ut. Det blir jo slitasje på leiligheten. Hvem betaler strøm? Jeg synes egentlig dere burde ha tatt betalt, om ikke annet en symbolsk sum. Men det er jo litt sent å komme med det nå da, etter at leiligheten er utlånt.
mimifin72 Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. mai 2009 Vi betaler strøm, vann og alt. Tingen er at vi visste jo ikke at dama skulle flytte inn. Hun flytta inn for 2 dager siden. Kan jeg spørre om penger nå?
Rosalie Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Dere kan gi beskjed om at det ikke er greit at damen bor der.
mimifin72 Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2009 Det er det jeg hadde tenkt å si, men jeg synes det blir litt smålig
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 Det er det jeg hadde tenkt å si, men jeg synes det blir litt smålig Kan dere ikke forklare at dere allerede har vært veldig snille ved å la gutten bo der gratis. Faktisk betaler jo dere for at han skal ha en plass å bo (strøm, vann, slitasje osv). Når dama kommer inn i tillegg blir det enda mer dere betaler for. De burde ikke ha problemer med å betale i hvertfall en tusenlapp i måneden for å dekke strøm og slikt. Det blir 500 kr på hver, skulle være til å leve med. Når det er sagt så ville jeg aaaldri gått inn på en sånn avtale i utgangspunktet. Selv mine egne barn skulle betalt en liten symbolsk sum for å få bo i en utleiedel av huset. Man taper jo flere tusen i mnd når man ikke kan leie ut til betalende leietaker. Mannen din er nok altfor snill ja. Og hvis gutten er i 20-årene så er han jo strengt tatt en voksen mann. Han burde være flau over å bo gratis! Hadde jeg vært han så hadde jeg insistert på å betale i hvertfall en symbolsk leie for å vise takknemlighet.
Gjest Cipheria Skrevet 13. mai 2009 #7 Skrevet 13. mai 2009 Ny skulestart? Altså 3 ca mnd? Sidan det er ei relativt kort periode, så skjønar eg at mannen let han bu der gratis som ei venneteneste. Er einig i at det er litt seint å krevje husleige frå sonen no når de allereie har ein avtale. Syns dog ikkje det burde vere noko problem å sei frå at dama ikkje var ein del av avtalen pga det som innlegget over skriver. Dersom dei ikkje skjønar at det kjem utgifter med denne ordninga, så blir det deira problem. Eller sei at dersom ho flyttar inn, så må dei begynne å betale husleige og/ eller straum.
mimifin72 Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 13. mai 2009 Takk, damer!! Dere er gull! Har akkurat pratet med ham. Det var en hyggelig samtale, og jeg forklarte akkurat hvordan ting er. Tror han skjønte det (pratet bare med ham). Han sa at dama skulle egenlig bo bare denne uka, fordi hun skulle begynne å jobbe et annet sted, men at hun skulle komme på besøk ganske ofte. Håper dette er sant da, men man vet jo aldri...
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #9 Skrevet 13. mai 2009 Jeg synes det er utrolig frekt av ham å bare la dama si flytte inn sånn uten videre. Det virker jo ikke som han har spurt om lov til å ha henne der, bare tatt seg til rette.
mimifin72 Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 13. mai 2009 Jeg synes det er utrolig frekt av ham å bare la dama si flytte inn sånn uten videre. Det virker jo ikke som han har spurt om lov til å ha henne der, bare tatt seg til rette. Yupp, det er akkurat derfor jeg ble så provosert. Også føler jeg meg som en "jackass". Jeg kjenner jo henne ikke, og hun bor gratis i huset mitt.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #11 Skrevet 13. mai 2009 Hadde aldri tillatt at noen skulle bo i huset vårt gratis uansett hvem det måtte være. Synes mannen din er en smule !... dumsnill. Er det familie (fek. sønnen vår) og han hadde hatt en inntekt hadde vi og krevd leie. Skulle bare mangle, det koster å bo. Og for en venn hadde vi krevd enda mer. 20 åringer er voksen nok til å betale for seg. Har de ikke det får de bo hjemme hos foreldrene sine. Vil tro disse ungdommene har råd til både fester flere gang i uka, dyre merkeklær og annen luksus. En syr bare puter opp under rompa på de med å være for dumsnill med dem. Ser nabohuset her leier ut en bitterliten leilighet. Tror ikke den er på mer en 40 kvadrat. Et rom med stue kjøkken i et og et rom så det så vidt er plass til en seng (1,5 seng) Badet har de sammen med nabohybelen. De krever 5000 i mnd utenom strøm. (er ca 2,5 mil utenfor Oslo)
mimifin72 Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #12 Skrevet 13. mai 2009 Hadde aldri tillatt at noen skulle bo i huset vårt gratis uansett hvem det måtte være. Synes mannen din er en smule !... dumsnill. Er det familie (fek. sønnen vår) og han hadde hatt en inntekt hadde vi og krevd leie. Skulle bare mangle, det koster å bo. Og for en venn hadde vi krevd enda mer. 20 åringer er voksen nok til å betale for seg. Har de ikke det får de bo hjemme hos foreldrene sine. Vil tro disse ungdommene har råd til både fester flere gang i uka, dyre merkeklær og annen luksus. En syr bare puter opp under rompa på de med å være for dumsnill med dem. Ser nabohuset her leier ut en bitterliten leilighet. Tror ikke den er på mer en 40 kvadrat. Et rom med stue kjøkken i et og et rom så det så vidt er plass til en seng (1,5 seng) Badet har de sammen med nabohybelen. De krever 5000 i mnd utenom strøm. (er ca 2,5 mil utenfor Oslo) Gubben ER dumsnill. Vi bor ca 3 mil utenfor Oslo, og hybelen har egen bad og do. Huff, tror jeg må bare bite tenner sammen, det er jo bare i 3 måneder. Men jeg kan ikke la være å irritere meg...tror jeg er mer sur på gubben enn på de andre to
Inx Skrevet 13. mai 2009 #13 Skrevet 13. mai 2009 Gubben ER dumsnill. Vi bor ca 3 mil utenfor Oslo, og hybelen har egen bad og do. Huff, tror jeg må bare bite tenner sammen, det er jo bare i 3 måneder. Men jeg kan ikke la være å irritere meg...tror jeg er mer sur på gubben enn på de andre to Hvorfor er du sur? ... Kan du ikke bare avfinne deg med at sånn blir det i de neste 12 ukene? Med denne gutten/mannen i hus må det jo være mulig å realisere diverse prosjekt, fikse opp i hage etc. ?
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #14 Skrevet 13. mai 2009 Gubben ER dumsnill. Vi bor ca 3 mil utenfor Oslo, og hybelen har egen bad og do. Huff, tror jeg må bare bite tenner sammen, det er jo bare i 3 måneder. Men jeg kan ikke la være å irritere meg...tror jeg er mer sur på gubben enn på de andre to Bit tennene sammen og kom deg gjennom de tre månedene ja. Det er jo gubbens feil... Men gjør det veldig klart for han at noe slikt aldri må skje igjen. Dere er jo to som bor i huset, så slike avgjørelser må dere ta sammen.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #15 Skrevet 13. mai 2009 Hvorfor er du sur? ... Kan du ikke bare avfinne deg med at sånn blir det i de neste 12 ukene? Med denne gutten/mannen i hus må det jo være mulig å realisere diverse prosjekt, fikse opp i hage etc. ? Lurt! Han kan vel ikke si nei til å hjelpe dere med litt arbeid i og rundt huset?
Brukernavn Skrevet 13. mai 2009 #16 Skrevet 13. mai 2009 Også føler jeg meg som en "jackass". Jeg kjenner jo henne ikke, og hun bor gratis i huset mitt. Nettopp fordi du ikke kjenner henne burde du overhodet ikke føle deg som noen jackass!! Skjønner veldig godt reaksjonen din, og hadde det vært meg hadde jeg nok fulgt NØYE med på hvor ofte jenta er der, for så eventuelt tatt en ny prat med ham.
mimifin72 Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #17 Skrevet 13. mai 2009 Tusen takk for mange fine forslag, dere er så flinke Føler meg litt bedre nå...tror jeg er bare litt overfølsom pga graviditeten...
mimifin72 Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #18 Skrevet 15. mai 2009 Fortsettelse på historien: Nå har jeg snakket med "leieboeren" en gang til, og sa at hvis det bor andre mennesker enn ham i huset mitt, så må de betale, fordi dealen var bare om ham, ikke om andre. Han ble skikkelig sur på meg og kjørte avgårde. Jeg er så redd for å ødelegge vennskapet til mannen min og faren hans, men allikevel syns ikke det er riktig at man ikke skal betale når man bor i et annet sitt hus,
Rosalie Skrevet 15. mai 2009 #19 Skrevet 15. mai 2009 Men er ikke dette noe faktisk mannen din må fikse opp i? Det er tross alt han som har inngått avtalen, ikke du.
mimifin72 Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #20 Skrevet 15. mai 2009 Men er ikke dette noe faktisk mannen din må fikse opp i? Det er tross alt han som har inngått avtalen, ikke du. Mannen min jobber. Jeg er 100% sykemeldt, det går mest utover meg at det bor fremmede i huset. Dessuten så er gubben for feig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå