Gå til innhold

bestevenninna mi har gjort noe..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

jeg vil bare si alt. jeg er så jævlig.. sjokkert nå. la meg fortelle alt

Jeg har en som alltid har vært min bestevenn. hun har alltid vært barnslig, litt "blond" og morsom, dummet seg ut. Men hun fikk en ny venn. hun forandret seg totalt. hun ble en bærte, hun begynte og bli frekk og flau mot meg. prøvde å bli så sexy for guttene og sånt.

ognå har jeg fått vite at hun har sugd en gutt. hun og venninna hadde vært på besøk hos en gutt. så hadde hun og gutten gått på doen, og blitt der en stund.

jeg kan ikke se for meg min morsomme, barnslige venninne gjøre dette. jeg merker bare at hun blir mer og mer forvandlet. men dette topper alt. dette fikk meg til å gråte..

Jeg savner sånn min bestevenninne. jeg er så sjokkert.

hva skal jeg gjøre? Jeg vil bare droppe henne helt nå. jeg vil bare hate henne. jeg vil fortelle hele familien hennes alt, men da bryter jeg tilliten venninnen min har til meg. jeg blir nok aldri å fortelle det.

det verste er at jeg ikke kan si noe til henne. for hun har kun sagt det til en, som har sagt det til en, som sa det til meg.

jeg har aldri sett en person bli så sinnsykt forvandlet på så kort tid, som hun her. det er ikke kun suginga, men det er alt.

og jeg klarer ikke se det for meg... hun beføler han.. de tar av buksa, hun starter å sugehan..

HVA SKAL JEG GJØRE? for det første har hun sluttet å være sammen med meg, for det andre er hun ikke den jeg kjente, alle legger merke til at hun er en helt annen, for det tredje liker jeg ikke den nye hun har blitt.

Jeg vil få den gamle, snille, gode, morsomme, barnslige, rare-latter, dumme-seg-ut jenta jeg kjente.

nå suger hun folk, banner, ja hun har faktisk vent seg til å banne, hun hører alltid på musikk på mobilen, hun har begynt med utrigning. ja, alt.. alt..

jeg får ikke sove i natt.. er det noen som kan komme med noen ord.. eller noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvor gamle er dere?

Det lurer jeg også på.

Skrevet

Ikke så gamle, tydeligvis.

Dere har vokst ifra hverandre som venner. End of story.

Gjest Lille Eden
Skrevet

Hva i alle dager har du med å gjøre om hun suger noen?!? Det virker på beskrivelsene som om du nesten er litt forelsket i henne faktisk.

Hvorvidt hun suger noen, banner, går med utrigning (!) har du egentlig ingenting med, om du ikke liker den hun holder på å bli, så får du ta et valg. Enten holde deg unna henne, eller lev med det. Du kan selvfølgelig prøve å snakke med henne om det, men det pleier å være dødfødt.

Det virker på meg som om dere er 15-16 å gamle, og det er nok ganske vanlig at jenter forandrer seg på den tida, jeg husker bare selv at som foregikk den tida! Men unnskyld med, du har lyst å fortelle familien hennes om suginga?!? Det må du ikke finne på! Hun kommer til å hate deg resten av livet, og jeg regner med at det en informasjon en mor og en far IKKE vil vite!

Så hopp ned fra den høye hesten din, du..

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Hva i alle dager har du med å gjøre om hun suger noen?!? Det virker på beskrivelsene som om du nesten er litt forelsket i henne faktisk.

Hvorvidt hun suger noen, banner, går med utrigning (!) har du egentlig ingenting med, om du ikke liker den hun holder på å bli, så får du ta et valg. Enten holde deg unna henne, eller lev med det. Du kan selvfølgelig prøve å snakke med henne om det, men det pleier å være dødfødt.

Det virker på meg som om dere er 15-16 å gamle, og det er nok ganske vanlig at jenter forandrer seg på den tida, jeg husker bare selv at som foregikk den tida! Men unnskyld med, du har lyst å fortelle familien hennes om suginga?!? Det må du ikke finne på! Hun kommer til å hate deg resten av livet, og jeg regner med at det en informasjon en mor og en far IKKE vil vite!

Så hopp ned fra den høye hesten din, du..

Jeg syntes dette var et utrolig rart svar hvis det er slik at TS er en ganske ung jente. "Det virker på beskrivelsene som om du nesten er litt forelsket i henne faktisk" --> Hva er dette for en ting å si?? Dersom TS og venninnen er såpass unge at de så vidt har begynt å trakke inn i voksenlivet, så synes jeg heller det virker som at TS er redd for å miste venninnen sin. Og det skjønner jeg veldig godt...det er mange som forandrer seg i denne alderen og begynner å eksperimentere med det ene og det andre..og så er det de som bruker litt lenger tid på å komme til det "stadiet"...

Jeg hadde en venninne som så og si dumpet meg over natten fordi hun heller ville være blant de "kule" som var begynt å drikke og røyke +++...Jeg var en av "nerdene", så jeg begynte ikke så tidlig med slikt... Uansett følte jeg en stor sorg over at en så god venninne bare ble helt annerledes og ikke ville være med meg mer.... Det er dette jeg tror TS er redd for. At hun skal bli glemt og oversett av venninnen...at hun skal miste henne helt.

Skrevet
jeg vil bare si alt. jeg er så jævlig.. sjokkert nå. la meg fortelle alt

Jeg har en som alltid har vært min bestevenn. hun har alltid vært barnslig, litt "blond" og morsom, dummet seg ut. Men hun fikk en ny venn. hun forandret seg totalt. hun ble en bærte, hun begynte og bli frekk og flau mot meg. prøvde å bli så sexy for guttene og sånt.

ognå har jeg fått vite at hun har sugd en gutt. hun og venninna hadde vært på besøk hos en gutt. så hadde hun og gutten gått på doen, og blitt der en stund.

jeg kan ikke se for meg min morsomme, barnslige venninne gjøre dette. jeg merker bare at hun blir mer og mer forvandlet. men dette topper alt. dette fikk meg til å gråte..

Jeg savner sånn min bestevenninne. jeg er så sjokkert.

hva skal jeg gjøre? Jeg vil bare droppe henne helt nå. jeg vil bare hate henne. jeg vil fortelle hele familien hennes alt, men da bryter jeg tilliten venninnen min har til meg. jeg blir nok aldri å fortelle det.

det verste er at jeg ikke kan si noe til henne. for hun har kun sagt det til en, som har sagt det til en, som sa det til meg.

jeg har aldri sett en person bli så sinnsykt forvandlet på så kort tid, som hun her. det er ikke kun suginga, men det er alt.

og jeg klarer ikke se det for meg... hun beføler han.. de tar av buksa, hun starter å sugehan..

HVA SKAL JEG GJØRE? for det første har hun sluttet å være sammen med meg, for det andre er hun ikke den jeg kjente, alle legger merke til at hun er en helt annen, for det tredje liker jeg ikke den nye hun har blitt.

Jeg vil få den gamle, snille, gode, morsomme, barnslige, rare-latter, dumme-seg-ut jenta jeg kjente.

nå suger hun folk, banner, ja hun har faktisk vent seg til å banne, hun hører alltid på musikk på mobilen, hun har begynt med utrigning. ja, alt.. alt..

jeg får ikke sove i natt.. er det noen som kan komme med noen ord.. eller noe?

Det er leit, det er ikke gøy å miste venner eller føle at man er i ferd med å miste venner. Men venner kommer og venner går, noen-de fleste er keepers, mange har ikke samme verdier og interesser som du og de dropper man sakte, men sikkert. Dette handler tydeligvis ikke om deg, dette handler om at hun eksperimenterer og prøver å finne seg selv. Kanskje, en dag, så kommer hun på døra di og vil henge med deg igjen. Du må ikke dømme henne, bare akseptere at hun tar de valgene hun tar. Ikke for å skremme deg, men som voksen, så veit jeg at sånn type radikal endring kan bety at hun opplever noe i livet sitt som ikke er så ålreit: overgrep, sykdom, foreldre som skal skilles, masse krangling hjemme, mangel på oppmerksomhet fra foreldre, problemer med skole og lekser, plutselig mangel på selvtillit...det KAN være noe sånt, men behøver ikke....

Skrevet
Det er leit, det er ikke gøy å miste venner eller føle at man er i ferd med å miste venner. Men venner kommer og venner går, noen-de fleste er keepers, mange har ikke samme verdier og interesser som du og de dropper man sakte, men sikkert. Dette handler tydeligvis ikke om deg, dette handler om at hun eksperimenterer og prøver å finne seg selv. Kanskje, en dag, så kommer hun på døra di og vil henge med deg igjen. Du må ikke dømme henne, bare akseptere at hun tar de valgene hun tar. Ikke for å skremme deg, men som voksen, så veit jeg at sånn type radikal endring kan bety at hun opplever noe i livet sitt som ikke er så ålreit: overgrep, sykdom, foreldre som skal skilles, masse krangling hjemme, mangel på oppmerksomhet fra foreldre, problemer med skole og lekser, plutselig mangel på selvtillit...det KAN være noe sånt, men behøver ikke....

Veldig godt sagt solskinnsbolla.

Til deg ts vil jeg gi en god

Det er ikke lett å se en venninde man er glad i bli forandret på denne måten.

Vi får håpe det bare er en fase. At hun eksperimenterer og tester forskjellige væremåter, og blir den flotte jenta du kjente og er glad i.

For det er sunt å være glad i vennene sine, og å være bekymret og sørge når de forandrer seg som hun har gjort.

Hvis du vil snakke med noen, hadde jeg valgt helsesøster. Hun eller han har taushetsplikt, og er vant til å snakke med ungdom om sånne ting.

Sier du noe til foreldrene hennes risikerer du at hun får store problemer hjemme, og at hun ikke vil være venn med deg etterpå.

Foreldre kan reagere på dumme måter av og til.

Du kan også snakke med helsesøster eller foreldrene dine, om du har et godt forhold til dem, om dine følelser.

Jeg skjønner godt at du sørger og er bekymret. men hvis hun ikke vil bli den hun var igjen, kan du ikke tvinge henne. Dessverre.

Håper det ordner seg for dere.

Skrevet

Hei TS!

Still spørsmålet på Klara Klok i stedet du :) Det er en side som passer for din aldersgruppe!

Skrevet
Hei TS!

Still spørsmålet på Klara Klok i stedet du :) Det er en side som passer for din aldersgruppe!

Trådstarter, du snakker med voksne mennesker her, 20 åringer, foreldre og pensjonister. Jeg ser at du har fått ett par gode svar. Dessverre får du noen dårlige også. På slike nettsider finnes det også noen som tuller. Fordelen med denne siden er at det er noen voksne her som har opplevd ganske mye.

Jeg blir kanskje snart bestefar, men jeg holder med deg, og synes det er trist at vennina di glemmer deg. Men hun er nyforelsket, og da koker det i hodet hennes, og hun blir litt rar. Om et halvt år, så er nok den forelskelsen litt roligere, og da kan det tenkes at hun blir lettere å snakke med igjen. Jeg synes du bare skal være rolig og grei mot henne. Hun vet hvem du er, og når hun blir litt større vil hun forstå hvor godt det er å ha deg som venninne. Mange jenter kan forresten få lite tid til venninner fordi kjæresten tar all fritiden deres.

Skrevet

Kjære Trådstarter.

Det å være ungdom kan være en stor utfordring, for det er utrolig mye som skjer med kroppen. Det er en del av vår utvikling å frigjøre seg fra å være barnslig til å bli mere nysserrig på voksenlivet,det å bli forelsket, gjøre dumme valg, og ikke minst lære av dem.

Ofte velger man venner som er i samme fase, og det kan være i hennes øyne, at du ikke gir samme spenning som de andre nye vennene. Du må følge ditt tempo, og ikke la deg påvirke av andre, men ta dine egne moralske valg.

Det kan som noen nevnte, at hun etterhvert vil tilbringe mere tid med deg, når den første nysserrigheten er stilnet, og det beste du kan gjøre er å være en venninne som er til å stole på, og for all del ikke sladre om det du har hørt. Hvis hun oppdager det, vil også en tillit bli brutt, og hun vil nok ikke se på det som en god gjerning av deg, og hun antagelig ikke ønsker å være venninne videre,selv om du innerst inne mente det godt.

Det er ikke alt man skal fortelle videre. :lete:

Si det heller til henne at du har hørt om hva som skjedde, og at du bekymrer deg for den store forandringen, og hør om det har skjedd noe?

Man kan ikke alltid tviholde på ett vennskap fordi man vil, når den andre personen ikke føler for det. Det er en del av livet. Det er kanskje nå det er riktig tid for deg å knytte nye vennskapsbånd med andre, og kanskje etterhvert, vil du og venninnen ta opp vennskapet. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...