Skrika89 Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Hei. Jeg har en acer aspire 5680 med innebygget acer orbicam, og jeg begynte å få problemer med dette for en stund siden, at det plutselig ikke funket og sånn, så jeg lastet ned nye drivere til den, og da funket den en liten stund, men nå er det helt slutt igjen og dette irriterer meg snart grønn.. Jeg har avinnstallert og innstallert igjen hundre ganger tror jeg, og gjorde det samme i går, da fungerte det i 10 min kanskje så ga det seg igjen.. Er det noen som har noe som helst peiling på hva det her kan være ?
Gjest DW Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 (endret) Hei. Jeg har en acer aspire 5680 med innebygget acer orbicam, og jeg begynte å få problemer med dette for en stund siden, at det plutselig ikke funket og sånn, så jeg lastet ned nye drivere til den, og da funket den en liten stund, men nå er det helt slutt igjen og dette irriterer meg snart grønn.. Jeg har avinnstallert og innstallert igjen hundre ganger tror jeg, og gjorde det samme i går, da fungerte det i 10 min kanskje så ga det seg igjen.. Er det noen som har noe som helst peiling på hva det her kan være ? Hei! Hvor gammel er maskinen? Er det Windows Vista? Jeg vil gå ut ifra dette, for selv om det ikke er noen teknisk feil, så er det store problemer med å finne rett driver på dette operativ systemet noen ganger. Tingen er at du må finne riktig driver, til 5680 er det 3 forskjellige kamera, og man må da altså finne riktig. Det du kan prøve, er å høyre klicke Min Datamaskin, og velge Behandle (Manage om du har engelsk OS). Til venstre finner du noe som heter Enhetsbehandlig (eng: Device Manager), hvis du klicker på den får du opp en liste med komponenter som er i din maskin. Du vil se et ikon som heter Bildeenheter - klick på den lille + tegnet på siden, hvis den ikke allerede er åpen, her skal Acer Orbi Cam ligge (eller lignende navn.) dobelt klick på denne. Du er nå inne i Egenskaper for kamera, det skal være ihvertfall 3 små faner på toppen, velg den som heter Detaljer. Her kommer det en drop-down meny, som du kan "åpne" ved å klicke på. Velg det som heter Maskinvare-IDer, der vil du få en totalt uforståelig liste med tall. IE: USB\VID_5986&PID_0102&REV_0005&MI_00 Det du ser etter er VID og PID, i eksempelet over vill dette være VID 5986 og PID 0102 som tilsier at dette er et Bison kamera. Oversikt: Bison VID 5986 PID 0100 Bison VID 5986 PID 0200 Bison VID 0402 PID 5602 Suyin VID 0c45 PID 6260 Suyin VID 064e PID a100 Suyin VID 064e PID a111 Suyin VID 064e PID a101 Logitech VID 046D PID 0892 Logitech VID 046D PID 0896 Logitech VID 046D PID 09B0 Bison VID 5986 PID 0102 Du blir nødt til å gå igjenom listen og finne riktig VID og PID, når du har funnet riktig merke, Bison, Suyin eller Logitech, gå til Acer's Driver Sider Last ned driver til det kamera du har, og kjør denne. Håper dette hjalp deg, hvis ikke: Er maskinen under 2 år? Send den inn Har du Acer Advantage? Send den inn Siste utvei? Kjør Alt+F10 når du starter opp maskinen, dette får deg inn i det som heter Acer Recovery - her kan du formatere (dvs slette alt som er på C:) maskinen, og få en helt ren installasjon av Windows på maskinen din. Data som ligger på D: skal forbli urørt, men veldig viktige filer bør altid lagres externt i tillegg til på maskinen. Mvh DW Endret 15. mai 2009 av Aniria
Skrika89 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2009 Hei! Hvor gammel er maskinen? Er det Windows Vista? Jeg vil gå ut ifra dette, for selv om det ikke er noen teknisk feil, så er det store problemer med å finne rett driver på dette operativ systemet noen ganger. Tingen er at du må finne riktig driver, til 5680 er det 3 forskjellige kamera, og man må da altså finne riktig. Det du kan prøve, er å høyre klicke Min Datamaskin, og velge Behandle (Manage om du har engelsk OS). Til venstre finner du noe som heter Enhetsbehandlig (eng: Device Manager), hvis du klicker på den får du opp en liste med komponenter som er i din maskin. Du vil se et ikon som heter Bildeenheter - klick på den lille + tegnet på siden, hvis den ikke allerede er åpen, her skal Acer Orbi Cam ligge (eller lignende navn.) dobelt klick på denne. Du er nå inne i Egenskaper for kamera, det skal være ihvertfall 3 små faner på toppen, velg den som heter Detaljer. Her kommer det en drop-down meny, som du kan "åpne" ved å klicke på. Velg det som heter Maskinvare-IDer, der vil du få en totalt uforståelig liste med tall. IE: USB\VID_5986&PID_0102&REV_0005&MI_00 Det du ser etter er VID og PID, i eksempelet over vill dette være VID 5986 og PID 0102 som tilsier at dette er et Bison kamera. Oversikt: Bison VID 5986 PID 0100 Bison VID 5986 PID 0200 Bison VID 0402 PID 5602 Suyin VID 0c45 PID 6260 Suyin VID 064e PID a100 Suyin VID 064e PID a111 Suyin VID 064e PID a101 Logitech VID 046D PID 0892 Logitech VID 046D PID 0896 Logitech VID 046D PID 09B0 Bison VID 5986 PID 0102 Du blir nødt til å gå igjenom listen og finne riktig VID og PID, når du har funnet riktig merke, Bison, Suyin eller Logitech, gå til Acer's Driver Sider Last ned driver til det kamera du har, og kjør denne. Håper dette hjalp deg, hvis ikke: Er maskinen under 2 år? Send den inn Har du Acer Advantage? Send den inn Siste utvei? Kjør Alt+F10 når du starter opp maskinen, dette får deg inn i det som heter Acer Recovery - her kan du formatere (dvs slette alt som er på C:) maskinen, og få en helt ren installasjon av Windows på maskinen din. Data som ligger på D: skal forbli urørt, men veldig viktige filer bør altid lagres externt i tillegg til på maskinen. Mvh DW Servicetekniker ved Acer Computers Norge Hei og takk for utfyllende svar, jeg fikk fikset det i går og det gjorde jeg ved å åpne dekslet der kameraet sitter og dra ut og sette inn ledningen/kabelen til web kameraet, da kom det sånn usb lyd og meldinger om at maskinen hadde funnet ny maskinvare nemlig kameraet så nå funker det som bare det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå