Gå til innhold

Kondenstørketrommel - tøyet blir ikke tørt og den bruker lang tid

Gjest Løve66

Anbefalte innlegg

Gjest Løve66

Dere som har kondenstørketromler; hvor lang tid bruker dere på å tørke en "vanlig" maskin? Og er tøyet tørt når den er ferdig eller er det fortsatt litt restfukt? Og hvilket merke har dere.....??

Jeg har frem til nå hatt en Asko kondenstrommel og den har fungert slik jeg innbiller meg at den skal og tøyet blir tørt (selv om jeg som regel valgte "stryketørt"). Nå har jeg fått en Whirlpool i huset, men hva er dette for noe skit? For det første går maskinen i evigheter (et par timer) og når den begynner nedkjøling går den i evigheter også. Og når den endelig er ferdig er tøyet fortsatt ikke tørt. Enda jeg har valgt "skaptørt pluss" - noe tørrere går det ikke å velge.

Så det jeg lurer på er; er det bare Whirlpool som har så dårlige tromler eller kan det være noe galt - f.eks. med sensorene som skal måle fuktighet? Eller er det bare meg som har hatt en spesielt god modell tidligere og dermed er litt for godt vant....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Det høres ut som noe er feil med din maskin. Reklamer der du kjøpte den.

Vi har en Siemens tørketrommel. Når jeg setter den på skaptørt pluss, kommer det opp i underkant av 2 timer i displayet (husker ikke nå nøyaktig tid), men den bruker stort sett ikke mer enn en time. Da har klærne stort sett bare litt restfuktighet igjen som tørker mens jeg bretter sammen.

Jeg bruker tørketrommelen mest til håndklær og sengetøy som jo er store ting som trenger tid til å tørke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om det kan være noe galt med sensorene.

Evt. at du ikke har tømt kondenskammeret - om du ikke har slange ut.

Jeg ville ringt og snakket med service - og hørt om de evt. hadde noen gode råd - eller om de måtte komme å ha service/reklamasjon.

Har selv en Miele-maskin - og fikk problem med at tøyet ikke ble tørt/trommelen var fuktig inni etter 12 år. Skiftet sensorer - og maskinen var så god som ny.

Tror ikke den bruker mer enn en time/halvannen (den er hvertfall ferdig før vaskeprogrammet som jeg vanligvis bruker som tar ca 1,5 time)

Endret av LilleBille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løve66

Tror jeg må ringe Whirlpool ja. Selv om jeg faktisk tror at maskinen ikke er bedre. At jeg aldri lærer..... Har vært superfornøyd med alle Asko-hvitevarene mine i mange år så hvorfor i all verden skulle jeg nå velge noe annet!! :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia,fy faen bytt den.Jeg kjøpte au den men reklamerte på den etter en mnd for jeg holdt ikke ut.Kunne jo la den stå på i flere timer uten at det ble tørt.Du må bare bytte ellers kommer du til å tørne,he he.Jeg har alltid hatt Zanuzzi men skulle bytte merke tenkte jeg men aldri igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gjest

Har du prøvd å rense *lofilteret* i bunn av tørketrommelen? (ikke kondenskammeret, men det luft/lofilteret som oftest er nederst på tørketrommelen)

Den må tas ut en gang i blant å renses/skylles, hvis ikke kan det ra rimelig lang tid før klærne blir tørre ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...