Gjest Mia-32 Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Hei! Jeg er snart utdannet vernepleier, og har fått sommervikariat i en privat institusjon. Det drøyde leeeeeenge før jeg endelig fikk arbeidskontrakt, og når den endelig kommer viser det seg at lønna er 36000 mindre (årslønn) enn den lønna jeg har i kommunen. Burde jeg si opp avtalen om sommervikariat eller bør jeg holde meg til avtalen? Nå er vel snart turnusen satt opp også. For min del trives jeg godt i kommunen, og har fått tilbud der også, slik at jeg har det å falle tilbake på.' Men med full av samvittighet som jeg har, så syns jeg det skulle bli leit å si opp avtalen med det private inst. Huff, noen gode dytt og spark å få?
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Hei! Jeg er snart utdannet vernepleier, og har fått sommervikariat i en privat institusjon. Det drøyde leeeeeenge før jeg endelig fikk arbeidskontrakt, og når den endelig kommer viser det seg at lønna er 36000 mindre (årslønn) enn den lønna jeg har i kommunen. Burde jeg si opp avtalen om sommervikariat eller bør jeg holde meg til avtalen? Nå er vel snart turnusen satt opp også. For min del trives jeg godt i kommunen, og har fått tilbud der også, slik at jeg har det å falle tilbake på.' Men med full av samvittighet som jeg har, så syns jeg det skulle bli leit å si opp avtalen med det private inst. Huff, noen gode dytt og spark å få? Du kan jo bare si det som det er, at lønnsforskjellen er for stor, høre om de er interessert i å komme med et bedre tilbud, ellers takker du nei til jobben. Det er en ærlig og nøytral sak, har ingenting med samvittighet å gjøre:)
Glitnir Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Men har du takket ja til en stilling uten at dere har blitt enige om lønn? Dersom du har sagt ja er du jo bundet, men kan selvsagt si opp umiddelbart (det er vel gjerne kun 14 dager i sommervikariater?), og jobbe i kommunen isteden. Eventuelt kan du ringe dem og si at du hadde regnet med at lønnen skulle tilsvare minst det du har i dag, og spørre om de vil tilby noe bedre. Gjør de ikke, så får du si opp umiddelbart, dersom du ønsker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå