Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Mener kristendommen at det er Gud som står ansvarlig for dette når det skjer eller at det er naturlige vitenskapelige forklaringer som står bak? Dette er et seriøst spørsmål. Jeg vet at Gud har skapt himmelen og jorden og det det innebærer, derfor er jeg i tvil.
Brunhilde Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Jeg tror ikke at gud har skapt jorden og jeg tror at torden og lyn er naturfenomener som kan forklares vitenskapelig.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Mener kristendommen at det er Gud som står ansvarlig for dette når det skjer eller at det er naturlige vitenskapelige forklaringer som står bak? Dette er et seriøst spørsmål. Jeg vet at Gud har skapt himmelen og jorden og det det innebærer, derfor er jeg i tvil. Det er Djevelen som står bak dette. Jorden og naturfenomener er djeveles verk til og avlede oss vekk fra Gud
Gjest VinglePetter Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Det er Djevelen som står bak dette. Jorden og naturfenomener er djeveles verk til og avlede oss vekk fra Gud Ja, det er i utgangspunktet fryktelig enkelt: Alt som oppleves som godt og fint, er Guds verk - og alt som oppleves som vondt er Djevelens verk. Så har man noen få situasjoner som oppleves godt for noen, og vondt for andre. Her strides de lerde om hvem som står bak
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Ja, det er i utgangspunktet fryktelig enkelt: Alt som oppleves som godt og fint, er Guds verk - og alt som oppleves som vondt er Djevelens verk. Så har man noen få situasjoner som oppleves godt for noen, og vondt for andre. Her strides de lerde om hvem som står bak Wow du tok det alvorlig. Ikke særlig smart er du
Gjest VinglePetter Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 Wow du tok det alvorlig. Ikke særlig smart er du Right back at you Sherlock.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå