Gå til innhold

Haster! Første gang i Hellas (Chania/Kato Stalos) Trenger tips og anbefalninger om det meste. Kan du hjelpe?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei:-)

Min mann, datter på 3 år og meg selv reiser til Kato Stalos som ligger ca 6km fra Chania by nå på fredag:-)

Dette er vår aller første gang i Hellas og vi lurer på om noen Hellasfarere har noen gode tips til oss :)

Vi ønsker tips om alt egentlig.

Helt fra koselige restauranter (gjerne med lekeplass, som jeg har forstått flere steder i Hellas har) til aktiviteter vi kan gjøre sammen med datteren vår på 3 år.

Ønsker tips både lokalt i Kato Stalos (om noen har det) eller i Chania by, da vi nok kommer til å ta bussen inn din en del i løpet av de ukene vi skal være der.

Er det noe spesiell mat å anbefale/evt et bra vinmerke som kan anbefales?

Takker så mye for alle innspill og tips:-)

Gjest Gjest
Skrevet

Ingen som f.eks har vært i Chania og har noe å anbefale oss? :tristbla:

Gjest var der i forrifjor
Skrevet

Limnoupolis badeland, restaurant Olive tree i Agia Marina, Jumbo lekebutikk og Elafonisis stranden!

Skrevet

Du finner utav det etterhvert,spør de lokale som bor der,eller skandinavere som jobber der,du møter begge deler overalt og mange engelskspråklige :) Forøvrig i det daglige synes jeg det er kosleiger å tilbringe dagene i Agia Marina eller Plataniassmåbyer i nærheten av der du skal,men i motsatt retning en Chania) fremfor Chania:) Særlig Platanias er meget sjarmerende å vandre rundt i :)

Ellers anbefaler jeg Taverna Horatiko i Agia Marina,litt vanskelig å finne selv,så greit å ta taxi. Nb,alltid avtal pris med taxi-sjåførene før dere har satt dere i bilen. Evt. så er buss meget rimelig på øya. Ellers kan det være intressant å gå på en kirkegård,mange spesielle graver der i forhold til hva vi er vandt til,evt leie bil og kjøre litt innover i landet er også flott :)

Lykke til med ferien,Kreta er utrolig nydelig =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...