Emiliane Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Han dumpet meg, men vil være venner. Ja, jeg vil også det, men det er hardt og jeg savner det vi hadde. Jeg veksler mellom og synes han er verdens største dust, og nærmest hate han, til å savne han og vente på å høre fra han. Hjelp meg noen, hvordan skal jeg forholde meg til han? Og hvordan kan jeg selv overleve dette her?? Arhh! *frustrert*
Gjest Gjestlil Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Jeg er i samme situasjon, og det er ikke så gøy. Det eneste som hjelper er å ikke ha kontakt. Han ville også være venner, men jeg ser ikke vitsen. Vi var kjærester, som også var gode venner. Nå er vi ingenting lenger. Du kommer deg gjennom det, men ikke ved å ha kontakt med ham som venn, ikke den første tiden iallefall.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. mai 2009 #3 Skrevet 12. mai 2009 Vil bare si at jeg føler med deg. Har opplevd det samme, og jeg kuttet ut all kontakt etter at kjæresten min dumpet meg. Hun ville være bestevennen min, men jeg taklet ikke dette. Derfor kuttet jeg all kontakt med henne, og instillte meg selv på at det ikke fantes noe mere oss.... Ikke få håp om noe, og om du vil ha kontakt med han eller ikke er det du som bestemmer. kjæresten min kom krypende til slutt noe som var veldig overaskende for meg. Vil du i det hele tatt ha han som venn eller kjæreste i senere tid så kutt all kontakt med han snarest! alt blir bare værre for deg selv om du skal ha kontakt med han. for all del, ikke få noen forhåpninger! Men det som er bra for deg nå er å ikke ha noe kontakt med han. Du skal komme deg videre, men det blir vanskelig hvis du skal ha kontakt med han ofte. Lykke til!
Gjest Tanita Skrevet 12. mai 2009 #4 Skrevet 12. mai 2009 Duster er ikke noe å samle på, verken som venner, elskere eller kjærester. Noen ganger er det best å bare kutte helt så raskt som mulig.
MissStiles Skrevet 12. mai 2009 #5 Skrevet 12. mai 2009 Det sa eksen min også når han gjorde det slutt med meg. Jeg skjønte ikke helt vitsen med det. Jeg hadde vondt av å ha kontakt med han. Så lenge man sliter med å komme over bruddet, så er det ikke noe poeng i å ha kontakt.
Gjest brutal_mann Skrevet 12. mai 2009 #6 Skrevet 12. mai 2009 Aldri finn på å være venner. Det forlenger bare dine egne lidelser. Det beste du kan gjøre er total ignorering av han, for alltid! En eks er en eks, og skal ikke brukes energi på. Unntakene er de som har barn sammen, der har barna vetorett. For å komme over han kan du sjekke opp noen andre gutter og ha litt tilfeldig sex. Ene og alene for å få bekreftet at andre menn tenner på deg.
Emiliane Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 12. mai 2009 Takk for svar. Det er godt å se at dere alle er enige, regner med det er litt erfaring ute å går For tiden er jeg kort/kjølig, men ikke helt avvisende. Kanskje det er tid for meg å bryte all kontakt....
Gjest Gjest_gutt_* Skrevet 12. mai 2009 #8 Skrevet 12. mai 2009 Heh. Min eks var utro. Og da jeg slo opp henne ble hun sur fordi jeg ikke ville fortsette som bestevenner/pulevenner... Nei. Drit i ekser. Hva skal du med dem? Kom deg videre heller.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #9 Skrevet 12. mai 2009 Bidrar med min erfaring også, og sier meg enig med resten! Det er bare dumt å være venner rett etter et brudd, og ofte er det bare egoistisk motivert fra dumperen sin side. Han vil ikke gi slipp på deg helt fordi han ikke takler avslutninger, eller enda verre: han vil ha deg på gress. Det er alltid den som blir dumpa som må bestemme når de er klare for vennskap, eller om de i det hele tatt noensinne vil bli venner. Du er ikke klar for vennskap når du har disse hat/elsk-følelsene. Kutt all kontakt, det går myyye fortere å komme over han da. Et evt vennskap kan bli resultatet en vakker dag, jeg mener absolutt det er mulig å være venner med ekser, men det viktigste er å komme helt over han først. Da ser du også klarere om du faktisk vil ha et vennskap med denne personen eller om det gjerne var like greit å bli kvitt han! I mellomtiden må du ikke forsøke å dyrke et vennskap, det vil virke mot sin hensikt og forsinke og forverre hele prosessen med å komme over han og få et likegyldig/platonisk forhold til fyren. Forklar ham at du trenger å komme over det før vennskap er aktuelt. Du trenger ikke å være dramatisk og si du aldri vil se han igjen, men gjør det klart at du ikke vil ha kontakt med han på lang tid. Og stå på det! Det er nok veldig vanskelig for deg, og ikke bli overrasket om han og plutselig får litt panikk og begynner å snu på flisa og vil ha deg tilbake. Husk at han er en dust og husk at du en dag vil kommer helt over han - og den dagen kommer tidligere hvis du ikke har kontakt. Masse klemmer og lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå