Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Hva ville du brukt for å vaske hovedrent badet som har flislagte vegger, flislagt dusjhjørne, flislagt gulv, takplater (ikke fliser altså )? Og hva vasker du badekaret med? Er gammeldags Jif skurekrem, vann og klut bra nok?
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Er det ingen som vasker badet, eller er det bare mannfolk her?
Gjest Gjest_Thea_* Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Hva ville du brukt for å vaske hovedrent badet som har flislagte vegger, flislagt dusjhjørne, flislagt gulv, takplater (ikke fliser altså )? Og hva vasker du badekaret med? Er gammeldags Jif skurekrem, vann og klut bra nok? Det finnes vaskemiddel beregnet på fliser, tror jeg. Noen ganger bruker jeg grønnsåpe, men det er vel beregnet for treverk?! (Har tregulv ellers i huset). Til toalett og badekar bruker jeg jif/annen såpe + klor, badekaret skrubber jeg og do-kost til toalettet. Klor pleier jeg å ha i alle sluker, på badet og ellers, da det skal løsne fett og hår-rester ++ Billig er det også! Og hindrer tette rør! (Plumbo er visst ikke bra for alle typer rør) Speil og vindu bruker jeg vann på (såpe kun hvis det trengs), og tørker til det blir tørt for å hindre striper/flekker. Takplatene kan vel vaskes med alt slags middel, men unngå sterke saker og skrubb i tilfelle malingen løsner.
Gjest Gjest_Tiril_* Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Enjo Ingen vaskemidler eller ekle sprayer. Funker veldig bra!
Gjest Vannmannen Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Nesten bare vann, faktisk! Bruker mikrofiberkluter fra Jordan. Vi har blanke, glatte fliser, så der bruker jeg glasskluten, blir så rent og fint, så. I doen bruker jeg Domestos Fresh, utenpå vann. Det var en dame som jobber med vaskemidler (ikke såper, men mopper, kluter osv.) som fortalte meg at ting faktisk blir rent med vann. Jeg har oppdaget at hun faktisk har rett. For de som bekymrer seg for bakterier - ingen av oss er noe mer syke etter at vi begynte å vaske mest mulig med vann Miljøvennlig er det, også! Klor er skikkelig dårlig for miljøet!
Skade Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 Jeg bruker Jif, god gammeldags sådan på så og si alt... Speil og vindu bruker jeg vindu og speil spray..
*Joyce* Skrevet 13. mai 2009 #7 Skrevet 13. mai 2009 Bruker stort sett bare mikrofiber (kluter og mopp) og vann, men et par-tre ganger i året skrubber jeg dusjen med en god, gammeldags skurekost og skurekrem fra Ecover (Jif tester på dyr, og det har jeg veldig lite sansen for). I doen bruker jeg dovaskemiddel fra Ecover. Fliser på gulv og vegger her også.
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2009 #8 Skrevet 17. mai 2009 Nesten bare vann, faktisk! Bruker mikrofiberkluter fra Jordan. Vi har blanke, glatte fliser, så der bruker jeg glasskluten, blir så rent og fint, så. I doen bruker jeg Domestos Fresh, utenpå vann. Det var en dame som jobber med vaskemidler (ikke såper, men mopper, kluter osv.) som fortalte meg at ting faktisk blir rent med vann. Jeg har oppdaget at hun faktisk har rett. For de som bekymrer seg for bakterier - ingen av oss er noe mer syke etter at vi begynte å vaske mest mulig med vann Miljøvennlig er det, også! Klor er skikkelig dårlig for miljøet! Joda, de blir nok rent uten vann... men jeg savner lukten av å ha gjort noe jeg da Så det blir som regel en dæsj med et eller annet middel her.
Gjest gar Skrevet 20. mai 2009 #10 Skrevet 20. mai 2009 ecover og sonett(skurekrem/toalett-ting og badespray/ - men bruker også type engangsvasketing fra jif når det ikke er hovedvasking. bruker ecover og sonett pga miljø og at jeg ikke tler så godt å sniffe kjemikalier dagen lang:=) slukene får en blanding av eddik/bakepulver og kokt vann med jevne mellomrom. på gulvet bruker jeg universalvask fra sonett med sitronduft:=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå