Gjest Trist ts Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Har de siste månedene aldri vært så sunn før, noen sinne. Spiser aldri sukker lenger, byttet ut cola med vann, samt pizza og annet junk med fisk, hvitt kjøtt uten saus og kun grønt som tilbehør til middag. Har egentlig aldri trent før, men har hatt en jobb i 6 mnd der jeg går/småløper 40% av dagen. Så har jeg hatt dilla på å jumpe opp og ned på en treningsball mens jeg ser på tv, men kjenner jeg ikke bruker noe muslker av de små "vippene" opp og ned om dere skjønner. Kan forøvrig si at jeg er 23 år, 170 høy og har i flere år veid 53 kg. Nå veier jeg plutselig 55 kg, kjipt nok i seg selv at jeg gikk opp med tanke på at jeg har fulgt alle regler (Skulle aldri slanke meg, bare få mer energi osv). Men så nå plutselig over kanskje en månedes tid har jeg bare blitt videre og videre i lårene. De er helt stramme, så virker jo ikke som om det er flesk heller. Får ikke igjen bukser som passet for bare litt siden. Bukser som jeg ikke har brukt grunnet at de har hengt og slengt rundt lårene er blitt stramme som pølseskinn, så dette problemet er ikke bare noe jeg "ser". Flere som har kommentert det også. Ser jo helt forferdelig ut, tynn i magen, nesten stygt tynne legger så kommer disse kjempe lårene som ser ut som om de tilhører en annen overvektig person. Noen som har noen logisk forklaring eller som har opplevd det samme?? Stranda i år er ihvertfall så godt som UTELUKKET
Chanel.No5 Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 (endret) For det første synes jeg du veier lite i forhold til din høyde. Svaret på ditt spørsmål er garantert at du har fått muskler og det gjør sitt at vekten øker, muskler veier det også. Du har jo blitt strammere sier du, må jo være kjempebra bare det! Synes ditt syn på disse kiloene du snakker om er litt forvrengt og anbefaler deg på det sterkeste å slappe av, ta fokuset VEKK fra vekt og tenke at du har en god helse, kroppen er strammere og du har ingen grunn til å ikke vise deg i bikini sommer!! Endret 12. mai 2009 av Lotte27
Pityriasis Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Om du forventer et seriøst svar på dette innlegget eller om det bare er et "syt og klag" innlegg? Hva vil du i så fall at vi skal si? Du er undervektig etter BMI å dømme, så det at lårene dine er "feite" kjøper jeg ikke. Det er enten sagt av en spiseforstyrret jente eller en som ønsker å rakke ned på andre. At du har gått opp i vekt og økt muskelmasse etter å ha bedret kostholdet ditt og blitt mer aktiv er vel egentlig ikke så veldig rart? Når du i utgangspunktet er undervektig og har spist feil/usunt (slik du gir inntrykk av) tidligere - har kanskje ikke kroppen fått nok næringsstoffer til å bygge. Om du nå da har økt inntak av proteiner gir du kroppen din anledning til det. Du får gå noen runder med deg selv og finne ut hva du vil; ha en sunn og sterk kropp som tåler belastningene du har på jobb - eller en tynn og spinkel kropp som passer i de gamle buksene?
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Har folk faktisk kommentert at du har fått tykkere lår? Det tror jeg ikke noe på, med tanke på hvor lite du veier. Uansett så er det 'umlig' å plutselig få enorme kan-ikke-vise-meg-på-stranden-lår bare ved å spise sunnere. Da står vi igjen med to alternativer: a) Du har symmetriske svulster i begge bena (nei) b) Du har et forvridd selvbilde (ja)
Gjest ts Skrevet 16. mai 2009 #5 Skrevet 16. mai 2009 Om du forventer et seriøst svar på dette innlegget eller om det bare er et "syt og klag" innlegg? Hva vil du i så fall at vi skal si? Du er undervektig etter BMI å dømme, så det at lårene dine er "feite" kjøper jeg ikke. Det er enten sagt av en spiseforstyrret jente eller en som ønsker å rakke ned på andre. At du har gått opp i vekt og økt muskelmasse etter å ha bedret kostholdet ditt og blitt mer aktiv er vel egentlig ikke så veldig rart? Når du i utgangspunktet er undervektig og har spist feil/usunt (slik du gir inntrykk av) tidligere - har kanskje ikke kroppen fått nok næringsstoffer til å bygge. Om du nå da har økt inntak av proteiner gir du kroppen din anledning til det. Du får gå noen runder med deg selv og finne ut hva du vil; ha en sunn og sterk kropp som tåler belastningene du har på jobb - eller en tynn og spinkel kropp som passer i de gamle buksene? Fant ut av dette i ettertid, så det kan nok stemme takk for svar! Syns forøvrig det er litt frekt å gå utifra at jeg skrev innlegget for å rakke ned på andre eller at jeg har forvridd selvbilde. Man har da ikke spiseforstyrrelser selv om man syns man er stygt proposjonert? Er fornøyd med vekten min jeg, vil ikke veie mer eller mindre. Viktig å huske på at vekt og høyde kan passe fint til en person, men dårlig til en annen. Kommer jo helt ann på benbygning og hvordan kroppen generelt er satt sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå