fortvilet83 Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Jeg er veldig fortvilet jeg. Jeg har en fødsel bak meg,har en sønn på 6. Og en provosert abort i 06. På fredag endte min graviditet i en spontanabort. Nå er jeg liv redd for at jeg ikke kommer til å klare å bli gravid igjen, eller at den vil holde seg der, og ikke resultere i en spontanabort. Er det større sjans for at jeg kommer til å miste igjen siden jeg mistet nummer 3? Jeg har hørt at det er normalot å miste nummer en ,men ikke normalt å miste nummer 3?? Noen som kan hjelpe meg?
Gjest Hmmmm Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 til deg!! Vet hvordan det føles å miste når den lille spiren er etterlengtet. Jeg kan ikke si annet enn at en kan ikke vite hva morgendagen bringer. Men om en ønsker seg flere barn må en nesten bare ta sjansen og ha troen på at det ordner seg. Det beste er nok å tenke positivt og ikke tro det verste. Når det gjelder hva som er "normalt" å miste kan jeg bare si at det aner jeg ingenting om. Jeg mistet nummer 1 og nummer 3. Nummer 2 er et flott og velskapt barn, men jeg ønsker meg 1 barn til - etter at jeg mistet nr. 3 rett før påske. Ønsker deg lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #3 Skrevet 12. mai 2009 Hvis du har hatt spontanabort eller en såkalt missed abortion tre ganger på rad så kan du utredes for habituell abort. At du er gravid for tredje gang spiller ingen rolle i den forstand. Det er forholdsvis vanlig å miste en gang. Sjansene for at det går bra neste gang er store, og jeg syns ikke du skal bekymre deg på forhånd.
fortvilet83 Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. mai 2009 jeg syntes det er veldig vanskelig. trodde aldri jeg skulle miste:(
Octavia Skrevet 12. mai 2009 #5 Skrevet 12. mai 2009 Trøster litt, jeg.. Gravid 1. gang - mistet gravid 2. gang - fødte velskapt jente gravid 3. gang - mistet gravid 4. gang - fødte velskapt gutt
momo Skrevet 12. mai 2009 #6 Skrevet 12. mai 2009 De fleste av mine venninner har htt en spontanabort og de har hatt den etter barn nummer en, og de alle har fått barn nummer 2. Selv har jeg hatt en provosert abort, så ett barn, så 6 spontanaborter, så ett barn til. Men skjønner det er veldig vanskelig nå.
Kanutte Skrevet 12. mai 2009 #7 Skrevet 12. mai 2009 Spontanabort er veldig vanlig. Jeg har ikke tallene i hodet, men det er faktisk en stor prosentandel av alle svangerskap som ender tidlig med en SA. Jeg har mange venninner som har opplevd det samme, både i 1., 2. og 3. svangerskap. Ei venninne hadde 3 spontanaborter mellom nummer 2 og 3. Det at det er vanlig gjør det ikke noe enklere for deg nå. Det er vondt å miste!
LilleRamona Skrevet 12. mai 2009 #8 Skrevet 12. mai 2009 http://www.doktoronline.no/lex/s/abort_spontan.html Her er en del informasjon, som fikk meg til å roe meg ned litt hvertfall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå